Lina Lilja - Love, Sex and Life

Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Skitsnack

Av Lina Lilja - 16 januari 2009 17:30

Jag är rädd för all skit jag kan komma att få av det jag kommer att skriva nu. Men jag är en sådan person som inte backar för att någon kan bli sur, och jag står dessutom för mina åsikter till 100%.


Jag vill inleda detta inlägg genom att säga att jag kommer att nämna personer via namn, dock inga närmare kompisar utan mer kändisar (ni kommer förstå snart), men det kan komma att nämnas kompisar även om jag inte säger deras namn av förståerliga själ. Folk kan komma att förstå vilka de är, eller kunna läsa sitt namn i detta inlägg, och jag vill därför säga detta.

Jag vill verkligen verkligen inte såra någon, och jag vill inte bli ovän med någon. Jag tänker inte sitta här och såga någon bara för att det är kul, utan för att jag verkligen tycker att personen har betett sig illa. Och jag står för mina åsikter.


Har jag skrivit något elakt som du inte gillar att jag skriver? Säg det, jag vill ha kritik, jag tål kritik, men räkna med att jag kan börja tjafsa emot. Man måste få säga sina åsikter, och ha olika åsikter, så länge man kan stå för dem.


Den första jag tänker såga är Peter Gustafson, alias Bög-bonden eller Bonde-Peter.


Jag gillade honom först. Jag har aldrig träffat honom personligen (däremot har jag en hatkärlek relation till en av hans hästar som står i samma stall som min häst, en helt annan historia...) men som ni förstod av min parantes så är han ganska välbekant i stallet och han cirkulerar ju på tävlingar här i området. Han bor ju trots allt inte mer än vadå, 15 mil?, härifrån.


Som ni vet läser jag ju hans val av kärlek, Willes, blogg. (http://hanky.se/wille) Wille har alltid pratat väl om Peter, även om han naturligtvis har varit ärlig med att han mådde otroligt dåligt efter att Peter hade krossat hans hjärta. Något som vi alla kan förstå.


Nu har Wille dock blivit mer ärlig, och jag har börjat förstå saker som jag borde ha förstått för längesedan. Peter är en skitstövel. En sådandär skitstövel som är så elak att man inte kan sätta ord på det.


Wille gick med i programmet för att finna kärleken, Peter gick med för att komma närmare kärleken, men framför allt, få uppmärksamhet i media. Nu ska jag använda ett ord som jag inte gillar, men för en gångs skull så måste jag. Peter är helt enkelt mediakåt. Jag har aldrig använt ordet på ett seriöst sätt förut, men någongång måste ju vara första gången. Och tyvärr är det sant, för sant.


Han gick med i programmet, krossade en mans hjärta på ett känslokallt sätt, blev artist och modell. Dessutom så menar Wille att Peter har varit ännu mer elak, och gjort ännuvärre saker, saker som Wille dock inte vill ta upp eftersom han, till skillnad mot Peter, är en varm och känslig person som bryr sig om andra.


Jag hatar, verkligen hatar och avskyr, på alla sätt och vis, människor som måste såra andra på sin väg mot toppen, krossa folks hjärtan "bara för att". Visst kommer vi alla att krossa folks hjärtan, och visst kommer även våra hjärtan gå itu, men det är skillnad på att krossa och krossa.


Jag har haft kompisar som verkligen brytt sig om mig. Vi var verkligen superbra kompisar ända tills "Han" kom in i bilden. (Skrev ett inlägg om det i december, leta i arkivet.) Folk som bara lämnar sina kompisar för honom, eftersom han betyder så mycket mer än alla andra. Sedan blir man helt plötsligt singel igen och undrar vart alla kompisar tog vägen, varför de svek en.


Ha! Fel! De svek inte dig, det var du som svek dem! Sedan ogillar jag lata, griniga människor, som älskar att styra andra men inte kan lyfta ett finger själv.


Jag ogillar svaga människor som kan tycka så mycket, men aldrig står för vad de tycker, de är bara anonyma. Och när man ifrågasätter deras grejer så svarar de inte. Sådant är FEGT!!


Nu kom jag upp i varv och jag skulle kunna hålla på i evigheter, men jag ska istället sluta här och nu. Det känns inte rätt att fortsätta, jag vill inte såra fler. Jag vill inte såra en enda, men ingenting jag säger här säger jag utan grund. Jag står för mina åsikter och vill någon säga emot så fine, gör det. Jag vill gärna höra era åsikter!


Det skulle även vara roligt att få höra Bonde-Peters åsikter, vad han har att säga i sitt försvar, och hur han ser på situationen. För han sårade Wille djupt, och kärleks-sårande är svårt att laga.


Du kan laga fysiska skador i människor av alla dess slag, du kan laga bilar, byggnader och till och med städer! Men hjärtan, hjärtan kan du aldrig laga till fullo.


Nu ska jag förbereda mig på mitt fjärde inlägg "Sex".


Ses då!


Puss o Kram

Lina Lilja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Lilja - 12 mars 2010 09:32

Hejsan allihopa! Var ett tag sedan nu, och tyvärr så blir det här inget roligt inlägg för de flesta, i alla fall vad jag tror. Har en bra och en dålig nyhet, fast för vissa så kanske det blir två dåliga eller två bra eller jag vet inte vad. Men såhär...

Av Lina Lilja - 27 februari 2010 22:07

Ledsen, ledsen, väldigt ledsen för att jag inte skrivit på typ evigheter, men min vecka har verkligen varit påfrestande! Fullproppad, sena kvällar, och dessutom psykiskt påfrestande. Men nu är den över och jag har S P O R T L O V !!!   Den ska ti...

Av Lina Lilja - 20 februari 2010 22:04

Screw SVT, hata Melodifestivalen. Nu har det värstaste värsta hänt... Resultatet i dagens delfinal gjorde så att Alcazar kom till Andra Chansen, vilket visst är lite surt, men de är vidare i alla fall och kan fortfarande komma till Final. Grejen är b...

Av Lina Lilja - 19 februari 2010 20:11

Ja, det är många som undrar vart jag håller hus.. Sanningen är (vänta nu, jag ska släppa en riktigt bomb!)... Djuuuuuuuuuuuuuupt andetag! Jag tror jag är redo nu;               DYGNET HAR BARA 24 TIMMAR!!!!   Chockande, jag vet. O...

Av Lina Lilja - 13 februari 2010 22:02

Jahapp, då var ytterligare en delfinal i årets upplaga av melodifestivalen förbi och över. Jag var som sagt på genrepet vilket var roligt, men ändå inte superkul. Artisterna såg ut ungefär som om de precis klivit upp ur sängen (osminkade och håret va...

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards