Lina Lilja - Love, Sex and Life

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Melodifestivalen snack

Av Lina Lilja - 6 februari 2010 22:15

Naturligtvis såg jag Melodifestivalen, och det ska även skrivas om det! Jag tyckte att programledarna gjorde ett bra jobb. De var stiliga, snygga, roliga men utan att flamsa. Inledningen med Nanne, Charlotte och Sonja var grym! Och vad tyckte jag om bidragen då? Tja, det följer nedan =)


Bidrag nr. 1 Ola - Unstoppable

Härlig låt! Poppig, lätt att sjunga med i, lägger sig på gärnan. Showen var bra, och såg ni inte hur snyggt han lekte med micken? Kläderna var slappa men grymt snygga, även om jag saknar det lite längre håret.. Bra jobbat Ola, du förtjänade finalplatsen! (Och vem skulle inte vilja vara Natalie nu liksom??)

Ola och Unstoppable får 7 Liljor av 10 möjliga.

 

Bidrag nr. 2 Jenny Silver - A Place To Stay

Totalt värdelös - förlåt, men så var det faktiskt. Kläderna såg ut som en Lady Gaga-wannabe, dansen vet jag inte var det var och man hörde knappt vad hon sjöng. Nä, ingen guldlåt direkt...

Jenny och A Place To Stay får 1 Lilja av 10 möjliga.

 

Bidrag nr. 3 Linda Pritchard - You're Making Me Hot-Hot-Hot

Här var det tufft att bestämma sig vem som var bäst, Ola eller Linda? Låtarna liknar varandra i stilen, och båda var grymt bra. Kläderna var snygga, paljetterna fanns där - och lika så fläkten. Det plus att texten träffade mig mer än Olas gjorde gav Linda den där halva poängen som gjorde att jag tyckte hon var bättre än Ola. Synd att hon inte gick vidare!

Linda får med sin låt 7,5 Liljor av 10 möjliga.

 

Bidrag nr. 4 Pain Of Salvation - Road Salt

Dessa hade jag dömt ut i förväg, jag ogillade dem innan programmet ens börjat. Så tog han micken och började sjunga - och blev genast min favorit!! Lite segt blev det, kändes inte riktigt som låten började någon gång. Men kläderna fanns där, lite avslappnad stil sådär, och texten träffade mig som en kniv i hjärtat. UNDERBART! Nu hoppas vi på en finalplats!

Pain Of Salvation och Road Salt får 9 Liljor av 10 möjliga.

 

Bidrag nr. 5 Anders Ekborg - The Saviour

Kändes gubbig och tråkig, även om själva texten funkade emellanåt. Men näää, den gick inte hem. Dock var det trevligt att se att dansarna inte behöver vara supersmala och skitsnygga för att platsa i Melodifestivalen!

Anders får av mig 4 Liljor av 10 möjliga.

 

Bidrag nr. 6 Jessica Andersson - I Did It For Love

Favorit på förhand. Ursnygg och superbra sångerska. Även om jag saknar hennes våghalsiga stil med kortkorta shorts, jätteurringning, utsläppt hår och sexig dans så insåg jag idag att hon faktiskt är 37 år (något man absolut inte kan tro!!). Hennes nya stil gick hem oväntat lätt, lika snygg som vanligt, sången var überbra och även denna låt slog mig i hjärtat. Önskar att hon fått en finalplats, men är glad att hon gick vidare i alla fall. Gillade klänningen skarpt också!!

Även Jessica och hennes låt får 9 Liljor av 10 möjliga - det gick helt enkelt inte att säga vilken som var bäst.

 

Bidrag nr. 7 Frispråkarn - Singel

Rapp är inte min grej. Överraskande bra, men långt ifrån bra. Mer finns det inte att säga...

Han får för sin låt 2 Liljor av 10 möjliga.

 

Bidrag nr. 8 Salem Al Fakir - Keep On Walking

Även denna låt hade jag dömt ut i förväg. Salem är inte min favorit, men för tredje gången så fick mitt hjärta ett slag! Var inte överförtjust i den första svängen, och inte blev jag överlycklig över att han gick vidare direkt till finalen, men för varje gång jag hörde han blev han bättre och jag måste känna mig besegrad. Och vem kunde motstå den gulliga lilla pojkstilen han hade när han vunnit? Så glad han var!!

Salem får med sin låt 8 Liljor av 10 möjliga.

 

Som ni ser var det jämt i toppen, fruktansvärt jämt. Och hög standard på låtarna var det också, absolut låtar som i framtiden kommer att rulla i CD-spelaren! Överlycklig är jag i alla fall att melodifestivalen dragit igång. Det blir ljusare, varmare och allt lyser i glitter, glamour och härliga låtar. Kan det bli bättre?


Puss o Kram
Lina Lilja

 
 
Rina

Rina

6 februari 2010 22:39

du har en mycket fin blogg!

http://lifeforliving.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Lilja - 12 mars 2010 09:32

Hejsan allihopa! Var ett tag sedan nu, och tyvärr så blir det här inget roligt inlägg för de flesta, i alla fall vad jag tror. Har en bra och en dålig nyhet, fast för vissa så kanske det blir två dåliga eller två bra eller jag vet inte vad. Men såhär...

Av Lina Lilja - 27 februari 2010 22:07

Ledsen, ledsen, väldigt ledsen för att jag inte skrivit på typ evigheter, men min vecka har verkligen varit påfrestande! Fullproppad, sena kvällar, och dessutom psykiskt påfrestande. Men nu är den över och jag har S P O R T L O V !!!   Den ska ti...

Av Lina Lilja - 20 februari 2010 22:04

Screw SVT, hata Melodifestivalen. Nu har det värstaste värsta hänt... Resultatet i dagens delfinal gjorde så att Alcazar kom till Andra Chansen, vilket visst är lite surt, men de är vidare i alla fall och kan fortfarande komma till Final. Grejen är b...

Av Lina Lilja - 19 februari 2010 20:11

Ja, det är många som undrar vart jag håller hus.. Sanningen är (vänta nu, jag ska släppa en riktigt bomb!)... Djuuuuuuuuuuuuuupt andetag! Jag tror jag är redo nu;               DYGNET HAR BARA 24 TIMMAR!!!!   Chockande, jag vet. O...

Av Lina Lilja - 13 februari 2010 22:02

Jahapp, då var ytterligare en delfinal i årets upplaga av melodifestivalen förbi och över. Jag var som sagt på genrepet vilket var roligt, men ändå inte superkul. Artisterna såg ut ungefär som om de precis klivit upp ur sängen (osminkade och håret va...

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards