Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Lina Lilja - 19 januari 2009 20:58

Nu är svenskaläxan äntligen klar! Puh! Den blev inte så bra, men den kan i alla fall lämnas in, alltid något.


Tyvärr hinner jag inte med något Sex del. 3 idag, men jag lovar att det kommer snart.


Nu ska jag springa ner och titta på CSI NY och därefter sova. Men innan jag går måste jag bara klargöra en sak för alla människor där ute:


Människan kan styra över mycket, men det finns tre saker Du aldrig kommer att övervinna. Försök inte ens övervinna dessa. Dessa tre saker är Livet, Döden och Kärleken.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 19 januari 2009 19:42

Tittade som sagt på Bones och Privat Practise igår och vissa delar, framför allt i Bones, fick mig att tänka lite. De är lite inne på samma spår som den mannen som imorgon blir amerikas president. Ett ämne som är väldigt stort just nu.


Ämnet är tillhörighet, jämställdhet och förmåner. Vem vi är och vem vi är. Om man borde få samma villkor oavsett den man är.


Igårdagens Bones sa en person:

På utsidan är vi olika. Vi är svarta, vi är vita. Vi är gay och vi är straight. Vi är kvinnor och män. Men på insidan är vi alla densamma.


Texten lät visserligen betydligt finare på engelska och i sammanhanget, men det är ett väldigt fint budskap.


Samma sak var vår blivande president inne på i sitt vinnartal.

It doesn't matter if you're black or white, if you're straight or gay, if you're male or female, if you're chinese, african or american. It is one world!


Tänk om alla kunde leva på samma grund. Tänk om alla kunde tänka så! Men nej, så är det inte. Även om världen är mycket mer open-minded nu än förut så är det långt ifrån bra.


Min dröm är att alla ska få leva på samma villkor, och att samkönade ska få gifta sig i kyrkan. Enligt omröstningen jag har på bloggen så vill majoriteten att samkönade ska få gifta sig i kyrkan, och det glädjer mig.


Snart kommer ett Sex nr. 3 men först måste jag göra min svenskaläxa...


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 19 januari 2009 17:01

Sorry för att jag inte hann skriva ett godnatt-inlägg igår. Jag drack smoothie och tittade på Bones+Privat Practise och därefter duschade innan jag hoppade i säng.


Idag har väl dagen inte varit super direkt. Skittrött imorse. Därefter skola. Två prov inbokade, tre läxor - jätteroligt. Dessutom en hel del tjafs med lärarna, jag börjar verkligen tröttna ur nu!


Efter skolan gick jag till stallet, tog 30 min. Hjälpte till på Jens-träningarna och bara längtade tills jag skulle få rida. Kommer till hagen - hästen har tappat en sko. Skitkul. Jag gjorde istället klart stallet och åkte hem, nu hamnade jag här.


Nu måste jag sätta mig med alla läxor, först är det den där jävla årskrönikan som hägrar. Orkar verkligen inte med den!


Ett Sex nr. 3 är påväg och även ett inlägg med inspiration ifrån gårdagens TV.


Ha det!


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards