Lina Lilja - Love, Sex and Life

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Helgen

Av Lina Lilja - 6 september 2009 17:44

Hejsan allihopa! Hur är läget??

Jag är ledsen att jag inte har skrivit något på hela helgen, jag lovar, jag är! Men det har varit ganska mycket fullt upp. Igår så var jag och Keila och handlade mat på morgonen, därefter åkte vi och köpte frukost som vi åkte hem och åt tillsammans med Graham och Ceci. Min frukost bestod av scrambled ägg, kött och amerikansk pannkaka med sirap. Såååå gott!!


Efter det så skulle de andra åka och åka skridskor, men jag hade ont i hela kroppen efter veckans träning så jag hade ingen lust. Därför åkte jag och hängde hemma hos Charlie och tittade på House i tre och en halv timme. Zappade dock lite så hann med lite Gilmore Girls, Sex and the City och Micheal Jacson också...


När de hade åkt klart åkte vi och hämtade vår nya kinesiska vän, Michael. Han kom i torsdags och han var mycket mycket trevlig, jag tror att vi kan bli bra kompisar =) Simon, by the way, var det massa krångel med hans skolplacering, så han åkte hem igår morse. Trist men jaja.


Vi åkte och åt middag och därefter så skulle Ceci shoppa såklart, så vi åkte till någon affär så hon kunde köpa lite saker. Själv köpte jag två Twix och GummiBjörnar. Jag fattar inte att jag har blivit så kär i Twix!? Har aldrig varit så förtjust i Twix förut, nu äääälskar jag det!


Jaja, efter det åkte vi hem till Charlie och satt och titta på filmen Forgetting Sarah Marshall. Den var riktigt bra, men tyvärr missade jag slutet då jag somnade. Jag somnade omkring kvart över nio, sedan sov jag till halv ett när vi åkte och lämnade av Michael innan vi åkte hem. När jag kom hem gick jag och la mig på en gång.


Imorse vaknade jag vid tjugo över sju, då låg jag och läste till tio i åtta när klockan ringde. Jag gick upp och gjorde mig iordning snabbt och satte igång datorn. Tyvärr krånglade datorn massor så det tog en kvart innan jag äntligen fick det att fungerade. Jag skypeade med farmor, mamma, pappa, syrran och mina två katter i typ en halvtimme innan vi var tvungna att åka hemmifrån för att vi skulle äta frukost.


Vi åt på samma ställe som förra veckan. Jag äälskar frukosten där!! Jag betalar 6.37 dollar och får äta hur mycket jag vill på världens godaste buffe. Tyvärr är maten alldeles för god så man är mätt hela dagen efter att ha ätit där. Åt tre tallrikar tacos (till frukost!), tre våfflor, två mackor, bacon, frukt, en cinnamonroll + två stycken mini cinnamonrolls. (Smakar ungefär som kanelbullar fast med massa smält socker på.) Till det drack jag två glas chokladmjölk och en kopp kaffe. Fattar ni att jag var mätt efteråt??


Sedan var det kyrkan i två timmar... Kyrkan här är såååå lång här! Därefter åkte vi till WalMart och shoppade lite. Jag spenderade drygt 44 dollar där!! Men det var faktiskt nödvändiga saker, det mesta i alla fall... Det här var vad jag köpte:


Bindor (väldigt nödvändigt)

Nattbindor (väldigt nödvändigt)

Strumpor (nödvändigt)

En tjocktröja (nödvändigt, och jag köpte den billigaste jag kunde hitta, 10 dollar)

Sminkborttagning (nödvändigt)

Choklad (inte så nödvändigt...)

Twix (inte så nödvändigt...)

Gummibjörnar (inte så nödvändigt...)


Men det mesta var nödvändigt, och resten förtjänade jag... Säger vi. Efter WalMart åkte vi och hyrde lite filmer och nu sitter jag, Keila, Ceci och Arthur här hemma och tittar på film/datar/äter. Har sett "En shoppaholics bekännelser" alldeles nyss, läste nyss boken så det var kul att se filmen. Nu satte vi på "New in Town", vet inte riktigt vad det är men det ska vara en komedi i alla fall =)


Vad som händer sedan vet jag inte riktigt. Gissar på att vi ska hänga här resten av kvällen, alternativt hänga hos Kenny/Charlie eller om de kommer hit. Den som lever får se =)


Förresten så har jag och Ceci bråkat på riktigt för första gången den här helgen. Vi är väldigt olika som människor, hon är väldigt lik min lillasyster. Men visst, jag är van vid att ha en sådan människa i huset, så även om en del saker irriterar mig massor så respekterar jag henne. Men problemet är att hon är så instängd i sin lilla värld, i sin bubbla, och tror att alla tycker, tänker och känner som henne, och det stör mig. Skulle kunna ge massor av exempel men jag orkar inte. Hon är egoistisk och instängd i sin egen bubbla, men jag försöker respektera henne, och jag hoppas att hon kan respektera mig också.


Däremot har jag också intsett hur lik jag och Kenny är, men det får bli ett eget inlägg då jag vill spinna vidare på lite saker där. Hörs snart igen! =)


Puss o Kram

Lina Lilja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Lilja - 12 mars 2010 09:32

Hejsan allihopa! Var ett tag sedan nu, och tyvärr så blir det här inget roligt inlägg för de flesta, i alla fall vad jag tror. Har en bra och en dålig nyhet, fast för vissa så kanske det blir två dåliga eller två bra eller jag vet inte vad. Men såhär...

Av Lina Lilja - 27 februari 2010 22:07

Ledsen, ledsen, väldigt ledsen för att jag inte skrivit på typ evigheter, men min vecka har verkligen varit påfrestande! Fullproppad, sena kvällar, och dessutom psykiskt påfrestande. Men nu är den över och jag har S P O R T L O V !!!   Den ska ti...

Av Lina Lilja - 20 februari 2010 22:04

Screw SVT, hata Melodifestivalen. Nu har det värstaste värsta hänt... Resultatet i dagens delfinal gjorde så att Alcazar kom till Andra Chansen, vilket visst är lite surt, men de är vidare i alla fall och kan fortfarande komma till Final. Grejen är b...

Av Lina Lilja - 19 februari 2010 20:11

Ja, det är många som undrar vart jag håller hus.. Sanningen är (vänta nu, jag ska släppa en riktigt bomb!)... Djuuuuuuuuuuuuuupt andetag! Jag tror jag är redo nu;               DYGNET HAR BARA 24 TIMMAR!!!!   Chockande, jag vet. O...

Av Lina Lilja - 13 februari 2010 22:02

Jahapp, då var ytterligare en delfinal i årets upplaga av melodifestivalen förbi och över. Jag var som sagt på genrepet vilket var roligt, men ändå inte superkul. Artisterna såg ut ungefär som om de precis klivit upp ur sängen (osminkade och håret va...

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards