Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Lina Lilja - 5 december 2009 17:15

Japp, det är vad jag ska göra nu. Ska bara gå och sminka mig och sedan är det WalMart som gäller och då ska här shoppas! Nä, inte riktigt, men nästan så. Ska köpa lite presenter, ska shoppa lite, och så får vi se. Har inte så mycket plats i väskan heller, haha ;)


Nä, återkommer senare med vad som händer och sker. Höres!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 5 december 2009 16:07

Hejsan alla! Har precis snackat med morsan o farsan via skype. De gjorde klart att nu när jag kommer hem är det de som bestämmer igen - suck. Men men, inte ens griniga föräldrar kan stoppa mig, och det har jag bevisat förut!


Ser fram emot att få åka hem imorgon. Ska lösa packningen bara, är lite orolig för den.... Jag SUGER verkligen på att packa och jag menar det.


Jag ska gå och göra mig iordning och så ska jag väcka Keila. Hon lär inte bli glad men hon lovade att hon skulle vara uppe i tid så vi skulle hinna med allt idag. Hoppas hon håller vad hon lovar denna gången - för det gör hon aldrig annars...


Puss o Kram

Lina Lilja

Bed

Av Lina Lilja - 5 december 2009 05:35

Som ni kanske förstod så flyttade jag aldrig till min mattelärare. Kändes bara jobbigt att flytta för två dagar.. Har jag överlevt fyra månader så lär jag väl överleva två dagar liksom! Fick dock kämpa lite för att slippa - jävla coordinator ska sparkas!!


Nu ska jag krypa i säng. Imorgon är det skype med familjen på morgonen (kan vi flytta tillbaka det till typ 8.30 istället? Vill sova ut, men har samtidigt en hel del att göra...), sedan shopping, packning och tillslut party eller något på kvällen - vill inte! Aja, le kan jag väl göra. På söndag slipper jag dem (och min värdmamma kommer att grina so bad, och jag ser INTE fram emot det - SUCK! Stå ut, snart är jag hemma igen!!) och snart är jag hemma i Gävle igen. Får se hur länge jag stannar där dock, men det är saker vi får se senare....


Hörs imorgon! Håller er uppdaterade på vad som händer =)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 5 december 2009 04:15

Insåg nyligen att jag kommer vara hemma över nyår, så nu blir det till att leta nyårsklänning. Tror jag kommer att nöja mig med att köpa en klänning och köra med samma både jul och nyår - funkar det?


Sedan måste jag ju såklart skapa nyårsplaner! Tänker dra mig ur släkten i år, det funkade ju inte så bra förra året, och dessutom har jag inte stalltjänst i år. Så kära vänner - vad gör ni under nyår? Kan ni klämma in mig någonstans? Och nej, jag vill inte gå ut och festa och bli full. Gärna festa men skippa alkoholen! (Ja, jag är tråkig, men jag kommer att stå för det.) Lite snyggingar får ni gärna slänga in dock ;)


Så vad för klänning funkar att fira in nya året med? Hittade en klänning på bubbleroom som jag gillade, en svart klänning där det var paljett på överdelen, och under brösten blev det mer "flygande" tyg liksom, och inte paljett. Har hört att paljett är inne nu - right? Dock så tänker jag nog inte beställa, utan försöka hitta något när jag åker till Stockholm med syrran nästa helg. Har dåliga erfarenheter av att beställa klänning från internet... (De ser aldrig ut som man förväntat sig..)


Keila och ungarna kom hem för ett par timmar sedan och jag fattade direkt varför jag åker hem. Längtar som fan tills jag får åka härifrån!! Men jag kan stå ut imorgon också. Imorgon blir det lite shopping på WalMart, massa packa och grejer, och så på kvällen så ska vi ha en "surprise" av något slag. Ska försöka vara trevlig, men jag vill verkligen inte vara med om ett avskedsparty. Jag kommer ju liksom inte ens sakna hälften av dessa människor! Skolan och de människorna där kommer jag sakna massor, men familjen har jag ju viljat åka ifrån från början - men det fattar inte dem. Men ett dygn till och sedan behöver jag aldrig se dem igen - jippie!!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 5 december 2009 01:40

Här kommer dagens sexinlägg! Det blir lite personligt denna gången, och det är en läsares önskan =) Enyoj!


Det handlar om vad jag förväntar mig av min första gång. Vad vill jag göra? Vad är jag orolig för?


Angående vad jag vill göra och vad jag vill spara till senare så kan jag inte riktigt svara på det. Jag vet helt enkelt inte, men något som jag gärna skulle vilja testa på men vänta lite med är att ha trekant. Inget jag känner att jag vill göra första gången...


Vad jag är orolig för. Att det ska bli dåligt - riktigt dåligt (vilket det antagligen kommer bli). Att jag kommer att ångra mig efteråt är dock det som jag verkligen oroar mig för. Att det blir något konstigt fyllesex eller att jag väntar så länge så att jag tar första bästa för att få det överstökat. Jag vill inte ha något jag ångrar i efterhand.


Visst är jag sugen på att ha sex, men jag känner hellre att jag väntar ett tag och inte ångrar mig, än att jag gör det och ångrar det efteråt. Nej, jag är inte väldigt "erfaren", men jag ångrar åtminstone ingenting jag har gjort heller. Jag anser inte att det är "tufft" att gå runt och röka och bli full. Jag vill ha min gärna kvar, visst kan jag tänka mig att ta ett glas vin någon gång då och då (när jag har åldern inne), men bli full är ingenting som jag vill (säger dock att jag aldrig kommer att bli det, vad som händer i framtiden är det ingen som vet..). Röka är dock något jag aldrig skulle kunna göra, förstår inte vitsen med det med tanke på att det inte ens är gott (nej, har inte smakat, men hur fasiken kan tjära smaka gott?).


Okej, kom lite off track här, tillbaka till ämnet. Vem jag vill ha sex med, så är det någon jag inte kommer att ångra i efterhand. Vi behöver inte vara tillsammans, men jag vill helst inte att det ska vara en person jag hatar..


När det kommer att ske - ingen aning. Har inte ens varit i närheten än, men känner ingen stress. Det händer när det händer och det är ingenting som jag kommer att försöka stressa på. När jag känner mig redo och när jag hittar en person jag vill ha det med, så kommer jag att göra det. Jag tänker inte spara mig, men jag tänker inte heller göra det med första bästa.


Kändes som ett tråkigt inlägg, visste helt enkelt inte riktigt vad jag skulle skriva. Tyckte ni det var tråkigt? Har ni några frågor? Jaja, ni fick ett sexinlägg i alla fall ;)


Väntar just nu på Keila, som skulle varit hemma för en halvtimme sedan. Amerikanska tider kommer jag INTE att sakna.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 5 december 2009 00:12

Visste ni att idag så firar bloggen ett år! Eller i Sverige så har det precis blivit 5 december, men här i USA så kan vi fortfarande fira ett-årsdagen! Nu när jag kommer hem till Sverige så ska jag försöka utveckla bloggen, göra den större och bättre och se om jag kanske kan få någon som vill hjälpa mig lite på vägen.


Lite senare kommer ett sexinlägg som att fira ett-årsdagen, men tänkte ta en dusch innan dess så det får vänta lite... Däremot så har jag sagt hejdå till alla i skolan idag. Gick runt med guldiga boken och bad alla jag hittade att skriva, dock saknar jag flera kompisar då jag inte träffade alla - vilket är grymt tråkigt.. Men, men. Fick de flesta i alla fall! Boken är full med hälsningar som olika människor har skrivit! Det är verkligen en bok som jag kommer att behålla!


Stackars min juveldesignslärare började grina - på riktigt. Och i boken skrev hon bl.a "You know you are breaking my heart", aaaww.... Det kom ju så plötsligt också, visste inte om det förrän imorse. Men jag sa att hon fick komma och hälsa på mig i Sverige =)


Dessutom så ska jag och två kompisar till resa världen runt en dag har vi bestämt! Gulliga <3 Kommer sakna alla så grymt mycket! Men fick många hälsningar som peppade mycket. Min historialärare skrev "I know you will do great things" eller något i den stilen, och jag fick många hälsningar i stil med "You are one of a kind - don't change!". Jag hoppas verkligen att jag kommer träffa en del av dem igen en dag. När jag vinner Nobels fredspris så ska jag prata till dem! =)


Nä men jag vill verkligen göra stora saker, förändra världen, och med allt jag har upplevt här och alla jag har mött så har jag börjat inse att det är möjligt. De har stöttat mig så grymt och nu har jag fått en sådan kick som jag inte har känt någonsin förut! Jag vill stå där en dag, blicka ut över tv-kamerorna och säga att jag älskar alla människor jag mött i USA. Jag vill att de ska kunna titta upp på tv:n och säga "I knew she could do it!". Jag inte bara vill göra det, jag SKA göra det. En dag kommer jag att vara där, om det så är för Nobelpriset eller för något annat, så ska de kunna se mig på tv:n och säga "I know her, and I knew she could do it!".


Kommer sakna alla här. <3 Vissa människor har verkligen förändrat mitt liv - och det positivt! Jag har fått en kick, och det är så mycket jag ska göra nu! Till att börja med ska jag ta en dusch. Hörs senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards