Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Lina Lilja - 8 november 2009 21:01

Idag i kyrkan så blev det väldigt personligt och jobbigt. Vad prästen sa gick verkligen rätt in och träffade mig som jag vet inte vad. Jag kände igen mig alldeles för mycket vilket resulterade i att jag grinade nästan lika mycket som jag grinade på flygplanet från Sverige i augusti. Nu har jag huvudvärk och uppsvälda ögon, hatar känslan efter att ha grinat. Eller tja, oftast känner man sig mycket lättare psykiskt, men knappast fysiskt...


Nu ska jag mejla några vänner och slänga ur mig allt som har hänt, rådfråga dem om vad jag ska göra, och hoppas på att jag får mejl tillbaka som säger "allt kommer lösa sig, det kommer bli bra", för det är ord jag verkligen skulle behöva få höra.


Vi hörs senare.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 8 november 2009 16:51

Nu har jag duschat, ätit frukost, mejlat päronen och gjort mig iordning. Ska åka till kyrkan om typ tio minuter. Så ska gå på toa nu och sedan ska vi åka. Får se vad som händer resten av dagen. Ikväll ska jag försöka svara på alla kompisarnas mejl. Hörs senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 8 november 2009 15:43

Klockan ringde klockan 8 och sa åt mig att gå upp och ta en joggingtur. Jag var så nära att stänga av alarmet och somna om, men jag pallrade mig upp. Med ett fåtalstimmar sömn i kroppen så pallrade jag mig ut i det fina vädret utanför, är typ 15 grader eller något skulle jag tippa på. Joggade i omkring en halvtimme och det behövde jag verkligen! Mår mycket bättre nu. Satte mig ner och andades lite, men ska hoppa in i duschen nu och sedan ska jag göra mig iordning så är det snart dags att åka till kyrkan. Och så lär jag väl mejla morsan o farsan innan de går totalt crazy, suck.


Och nej pappa! Jag hade inte glömt att det är farsdag idag, pratade till och med om det i veckan! Men dah, vi vaknar inte förrän på eftermiddagen din tid så hade inte hunnit skicka ett mejl! Ursäkta mig om det är för sent! Hade till och med tänkt fråga om det fanns möjlighet för en skype idag, men beslutade mig för att göra det nästa helg när det är syrrans födelsedag istället...


Sorry för att mina föräldrar fick en paragraf där, antar att jag borde skicka dem ett mejl. Första veckorna här så ville jag bara hem till mina föräldrar, saknade dem så mycket! Men nu, nä jag klarar mig utan dem.... Hehe, usch vad det där lät elakt x) Jag älskar mina föräldrar! Men jag är inte direkt "mammas flicka", och besides, alla vet hur jobbiga föräldrar kan vara ;)


Nä dags för en dusch! Hörs senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 8 november 2009 08:30

Jag hade en sådan fruktansvärt dålig dag så ni anar inte. Och det var jag inte ensam om... Jag vaknade imorse med känslan att det skulle bli en underbar dag, men jag har aldrig haft så fel. Dagen började rätt bra. Vi åkte och gjorde lite ärenden på morgonen, köpte födelsedagspresent till Nate och så. Åkte därefter och åt på TacoBell och sedan till Bowlinghallen där vi hade Nates födelsedagskalas. En katastrof, men tar vad som hände overall först, och sedan alla känslor.


Har aldrig bowlat så dåligt som jag gjorde idag. Skämdes nästan, suck. Men alla var på så dåligt humör, så ingen märkte något. Efter att Nate öppnat sina presenter så åkte vi till Kennys och gick till Lincoln Park, en park alldeles i närheten av hans hus. Det var varmt, kändes verkligen inte som november! Gick i t-shirt utan att frysa alls! I början var jag deppig och hade inte kul alls, men sedan satte jag mig på en gunga, och det är det bästa man kan göra när man behöver tänka på något eller är på dåligt humör. Vet inte hur det är för er, men för mig fungerar det varje gång i alla fall.


Mådde bättre efter det men den lyckan var inte långvarig... Jag, Charlie och Keila åkte till WalMart och köpte mat som jag och Keila lagade hemma hos Kenny som vi åt, och därefter åkte vi skridskor - värre katastrof än tidigare under dagen. Efter skridskorna åkte vi hem och jag, Keila och Graham har suttit och pratat i typ en timme nu. Jag borde sova, är rätt trött, men kommer aldrig kunna sova. Ska gå till sängs snart dock, Keila och Graham är på väg dit nu.


Okey, what happened today? Rodrigo och Arthur är så deppiga och sura för att deras familjer är elaka och bla bla. Jag är inne i mig själv för jag måste göra ett tufft beslut + att Ceci har varit jävligt elak mot mig och Keila har också bettet sig rätt illa, även om hon inte inser det. Nate var ledsen för att hans kompis inte dök upp på födelsedagsfesten, Kenny var sur för att Gud vet vad, och Nick var deppig för att alla andra var så deppiga. En jävla röra helt enkelt, men alla hade en jävligt dålig dag i alla fall, kan vi ju konstatera...


Jag har velat sparka, slå eller skada någon/något hela dagen idag. Bara så frustrerad så jag måste göra någonting. Slutade med att jag sparkade ett träd, Keila retade mig så jag slog henne några gånger (mest på skoj dock), och jag slog Ceci, inte på skoj. Hon slog mig tillbaka. Allt detta på skridskoåkningen (trädet var utanför precis innan vi gick in...). Jag har sagt åt Keila att hon måste köpa en boxningssäck till mig... Eller så måste jag gå till gym eller nåt, så jag får ta ut min ilska/frustration/energi någonstans istället för att skada någon. I alla fall så hade jag och Ceci ett stort bråk också, i ishallen, fast utan våld. Omg vad de sårade mig och gjorde mig arg, ni anar inte!


Borde egentligen sova nu. Ska upp om mindre än sju timmar, ta en joggingtur, hem och duscha innan kyrkan. Måste verkligen springa av mig min frustration - brukar hjälpa. Om jag kan sova, får väl se.. Hörs imorgon vänner! Sorry för så dålig uppdatering by the way...


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards