Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lina Lilja - 16 oktober 2009 01:41

La mig ner på soffan för att sova lite, och det tog typ två sekunder innan jag sov. Vaknade till när Casey kom hem, men somnade om på en gång. Omkring sex så väckte Keila mig och frågade om jag ville ha lite mat. Hennes reaktion när hon såg mig var "Wow, du ser värre ut än vad jag gör!". Mycket riktigt, jag känner mig som skit. Trött, hängig, snorig, hostig, feber, hela kroppen gör ont, osv.. Skönt att det inte är skola imorgon i alla fall! Kommer nog ligga hemma hela dagen oavsett hur jag mår. Känns inte speciellt lockande, men vill verkligen inte vara sjuk längre!


Ska gå och snyta mig nu, sedan kommer jag tillbaka och skriver inlägget om amerikanska människor, om bokstäverna kan sluta blanda ihop sig hela tiden vill säga x) Usch, mår verkligen piss...


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 16 oktober 2009 00:22

Keila ringde precis och sa att hon var påväg hemåt. Hon mådde inte heller så bra så hon skulle åka förbi och köpa pizza bara till middag. Låter okej för mig, vet själv inte hur mycket jag kommer att kunna äta. Men det blir väl till att leka sjukstuga här hemma då iaf...


Tänkte försöka ta en nap innan de kommer hem. Hörs senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 15 oktober 2009 23:36

Japp ni läste rätt, jag mår inge vidare alls. Har varit sjuk till och från i typ två veckor nu och börjar verkligen tröttna på det! Börjar bli rätt säker nu på att det är en släng av svininfluensan, har alla symptom + att många vänner har haft det, och med mitt dåliga immunförsvar så skulle jag inte bli förvånad... (Svininfluensan är inte så farlig som alla tror. Lite vila och det går över! =) Tro mig, vaccinet kommer att döda fler människor än själva sjukdomen).


Mådde verkligen jättekonstigt imorse när jag vaknade, men beslutade mig för att åka till skolan så jag kunde göra mitt mitterminsprov i matte (vilket jag tror gick rätt bra, hoppas det!). Har viktträning sista lektionen så tänkte att jag skulle skippa den. Mådde helt okej när jag tillslut kom fram till skolan, men sedan under andra lektionen så mådde jag piss. Mådde dock bättre efter tredje lektionen så tänkte att jag går på viktträningen också. Kände mig helt okey till en början, men efteråt så värkte det i hela kroppen och jag kände mig inge vidare alls. Nu sitter jag här, supertrött och fryser/svettas om vart annat. Någon som har något bra tips på att bli frisk??


Lovar att jag ska skriva inlägget om amerikanska människor ikväll, men orkar inte just nu. Måste ta det lite lugnt och vila upp mig lite, så jag är pigg när familjen kommer hem (är ensam hemma just nu, Ceci är med ngn kompis i kyrkan eller något).


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 15 oktober 2009 02:23

Jag har verkligen börjat gilla saker och ting här. Även om allt inte är perfekt, så blir skolan roligare och roligare och jag börjar verkligen få ordentliga kompisar! Det får mig att tänka framåt i tiden och inse att om 7 månader så måste jag lämna dem! Tidigare så har jag tyckt att det har varit okey här, men ändå räknat dagarna med spänning och längtat tills jag får åka hem till mitt kära land och mina kära kompisar, nu är det tvärt om. Jag vill inte!!


Det låter lite sjukt, det är trots allt 7 månader!! Men ändå, när man väl lämnar det här så har man ingenting som håller en kvar. Gävle kommer ju alltid vara mitt hem, oavsett vart jag tar vägen. Min familj bor där, jag växte upp och gick i skolan där, jag kommer alltid ha saker att komma tillbaka till där. Dagen jag lämnar Witchita har jag ingen egentlig anledning att komma tillbaka. En vacker dag kommer det bara att bli en stad där jag spenderade ett år.


Jag älskar verkligen människorna här! De skiljer sig massor från människorna i Europa. De är mer öppna, och det, framför allt, är en enorm skillnad. Men det tänker jag skriva mer om imorgon =)


Tog precis en dusch och tänkte gå och lägga mig nu. Läsa lite Cosmopolitan och kanske titta på lite L Word. Jag är så uttråkad i det här huset, finns inget att göra! Och på fredag när vi är lediga, vad ska vi då hitta på?? SKRIDSKOR SÅ KLART!! Suck, hata skridskor.


Nä, sluta klaga och börja njut. Älskar trots allt massa delar av vad jag upplever här. Det är så många människor som jag är så glad att jag mött, och så många upplevelser som jag är glad att jag varit med om. Får ni chansen att bli en utbytesstudent - ta den!!! Säger dina föräldrar nej? Skit samma, det enda de behöver göra är betala ;) Haha, närå. Mina föräldrar var jätte emot det till en början, och vart sitter jag nu?


Nu ska jag hitta på något tillsammans med min bästis (datorn). Hörs imorgon!!! Då är det skola och sedan på kvällen är det inga planer så vitt jag vet. Keila jobbar halvdag på fredag så gissar att hon ska i säng vanlig tid.


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 15 oktober 2009 00:42

I'm so booooored. Funderade på att ta en dusch och gå och lägga mig, men insåg att klockan bara var kvart i sex så det kändes liiite väl tidigt. Skulle kunna skriva inlägget om amerikanska människor, men har ingen riktigt motivation så inlägget kommer inte bli speciellt bra - därför känns det bättre att vänta tills motivationen finns där.


Tror jag ska titta lite på The L Word, gulliga Micheal laddade hem hela säsong 5 åt mig och Ceci =) Ska nog läsa lite Cosmopolitan också innan jag släcker, köpte novembernumret igår.


By the way så har jag hört från alla håll att ni fått snö i Sverige nu. Wow, tidigt värre! Trevligt i alla fall, här får vi nog vänta lite.. Men det är ovanligt kallt i år här, frågade min värdmamma och vanligtvis blir det inte såhär kallt förrän i mitten av november. Växthuseffekten??


Lyssnar förresten på RixFM och "Knocking on Heavens Door" började spelas, vem tänker jag på E???


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 14 oktober 2009 23:18

Hejsan alla!

Min dag har varit SUPER! Haha ;) Närå, eller jorå, eller nåt. Jag är jättedryg, jag vet, är på det humöret just nu x) Känner mig som syrran när hon fjortisskriver med alla konstiga ord och gubbar, haha x) Stackars kompisen fick nyss ett superdrygt mejl i inkorgen, så är det att vara kompis med mig ;)


Läste att ni vill läsa om Witchita, vilket jag måste kolla upp lite info om innan jag kan skriva om, haha. Vet själv typ ingenting om staden x) Och sedan så kan jag NATURLIGTVIS skriva om alla människor här! Förstår att det är någon intressant, tycker själv den stora skillnaden är spännande! Ska försöka skriva ett inlägg om det lite senare ikväll, i värsta fall imorgon. Witchita kommer till helgen =) Okey?


Nu ska jag tagga ner lite, är helt flamsig och skitdryg. Är kissnödig också, så ska gå på toa nu, om någon ville veta x) Usch, ska inte skriva mer nu känner jag, sorry vänner!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 14 oktober 2009 02:56

Sorry att jag inte skrivit men jag är i ganska mycket bloggtorka just nu. Ge mig tips om vad jag ska skriva om! Antingen via mejl eller kommentar, ni får vara hur anonyma ni vill =) Jag vill bara ha något att skriva om som jag vet att ni vill läsa om!!


Dagen har varit bra. Först skola, hem och ta det lite lugnt. Ceci, Arthur, Micheal och Rodrigo skulle på någon stor basketmatch i Witchita så jag följde med Keila för att skjutsa dem. Vi var borta i två timmar! Witchita är alldeles för stort, haha! På vägen hem åkte vi förbi affären och jag spenderade MASSA pengar, mycket dyrare än jag trodde, på frukt, frukost, och godis till ungarna, haha. Tycker det är kul att köpa godis till mina syskon när de varit snälla =) Jag är en sådan snäll syrra! (Eller vad säger du Jennie?)


Nu ska jag äta middag och därefter ska jag sova. Hörs imorgon!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 oktober 2009 02:52

Är supertrött så ska ta en dusch nu så ska jag gå och lägga mig sedan. Skönt med sömn, bästa botemedlet för förkylningar! Hörs imorgon, skola som vanligt då, inget annat inplanerat. Ska förbi affären I think too, för att köpa pennor och frukt, haha!


Sweat dreams people!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards