Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lina Lilja - 10 oktober 2009 15:28

For real? Vi skulle gå paraden idag jue men nu kom Keila nyvaken ut från sovrummet och säger "Det är alldeles för kallt, bara 34 grader (fahrenheit)" Wow! Det är kallt! MEN det är ändå 1-2 grader i Celsius, man överlever! (Eller tja, på riktigt. Ceci tror att hon ska dö! Skrattar åt henne så mycket nu när hon insåg hur kallt det var. Stackarn är van vid värmen i Brasilien, trångsynta människa!) Ceci är så rolig varje morgon vi går till bussen. Det är typ 5-10 grader då och hon tror helt seriöst att hon ska frysa ihjäl varje gång. Det är nästan gulligt!


Så jag frågade i alla fall, vad gör vi nu då? Vi väntar här hemma en stund så vi kan ringa barnens pappa vid tio och se om han jobbar eller inte, annars ska de åka till honom. Jaha, kul dag liksom. Kommer antagligen inte iväg till Lindsborg heller. Hur kallt har ni det i Sverige då? Skymt på snö än? Sitter ni inne pga kylan? (Haha, aldrig hört ngt så dumt, på riktigt! x) Kom tillbaka när det är -30 liksom).


Hörs senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 10 oktober 2009 14:15

Hejsan allihopa! Hur e läget??

Själv är det ganska bra. Vaknade dock med hosta, suck. Måste verkligen hitta på något nu så jag blir frisk! Har ju inte hostmedicin och allt sånt som jag har i Sverige, och alla örter och grejer som jag älskar att mixa ihop till någon äcklig sörja, men som oftast faktiskt hjälper! (Älskar att leka häxa,haha x))


Idag ska vi gå en parad på Rose Hills Fall Festival (en by i närheten där Keila jobbar). Därefter så ska vi åka till Lindsborg och träffa lite svenskar! =) De har någon Fall Festial där också nämligen med massa svensk mat och grejer! Ska bli grymt roligt!


Just nu sover alla andra så ska hitta på något kul. Men som ni förstår blir det inte så mycket bloggande idag eftersom jag inte kommer att vara hemma. Men vi hörs senare! Ska försöka blogga lite mer innan vi åker!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 10 oktober 2009 05:12

Även om jag var på dåligt humör tidigare så blev kvällen bra. Keila och ungarna kom hem bara typ 10-15 min efter att jag postat inlägget. De hade med sig Pizza som vi åt och lite senare kom Kenny, Charlie, Micheal, Rodrigo, Arthur och ngn ny utbytesstudent jag inte träffat förut som tydligen är från Syd Korea. Vet inte mer om honom än så, får fråga senare.


Ska snart gå och lägga mig, är grymt trött! Jävligt rörit här i huset just nu, haha x) (Tänk er själva, 13 pers i samma rum, alla under 30 och medelåldern är tonåren, haha!)


Skriver mer imorgon. Micheal fixar lite saker åt mig och Ceci, berättar imorn.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 10 oktober 2009 01:26

Jag hade en jättemysig promenad! Var ute nästan en timme och gick en väg där jag aldrig varit förut, och hittade inte mycket. Var mest åker och grejer, som övriga Kansas ungefär, men det var en mysig väg med fin utsikt. Jätteskönt med riktigt hösväder! Kyligt men med värmande sol. Dessutom gick jag förbi ett stall. Finns massa hästar häromkring men har inte kännt lukten av en häst, rört en häst eller ridit en häst på två(!!) månader. I alla fall när jag gick förbi så kände jag lukten från stallet, och det gjorde mig tårögd. Det luktade såååååååååååååå gott!!


På vägen hem så ser jag Keilas bil svänga bort från huset. "Fuck" tänkte jag. Hade ingen mobil på mig, men från att ha varit jätteglad och skuttandes hela vägen så blev jag grinig och gick fort och bestämt den vägen som var kvar till huset. När jag kom till huset kanske 10-15 minuter senare så är Ceci mycket riktigt borta. Som tur var så hade de lämnat dörren upplåst så jag kom in, men jag försökte ringa Keila utan att lyckas flera gånger. Sms:ade Kenny men han visste inte vart de var men tror han fick kontakt med henne eller något för bara några minuter senare så ringde hon upp mig. Hörde inte så mycket, hörde mest bara massa ungar skrika, men hörde att "Vi åker hemåt nu". Med tanke på att de varit borta ca. 20-30 min från huset den tiden, och det var ca. 30 min sedan jag pratade med henne så borde hon vara hemma typ nu, men med amerikanare vet man aldrig...


Så tja, är lite pissed off nu. Har ingen aning om var de var, men kunde de inte vänta på mig liksom? Hon sa imorse att vi inte skulle göra något idag, bara vara hemma, och när jag kom hem så hade ingen ringt min mobil. Hon kunde väl ringt? Så jävla surt... Jaja, tog en dusch i alla fall och sitter här nu. Väntar på att de kommer hem så att vi kan ha en tråkig dag hemma, är så grymt grinig nu. Skit.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 10 oktober 2009 00:07

Det kom ingen för att köra mig till tennisen, suck. Har verkligen ingen lust att sitta hemma och göra ingenting hela kvällen, vilket troligtvis kommer att hända då det var Keilas plan. Har inget vettigt att göra vid datorn, Keila är inte hemma än, och batteriet håller på att ta slut (sladden är i mitt rum, orka hämta liksom) så tänker ta en promenad nu. Hörs senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 9 oktober 2009 23:13

Ja som sagt, årets vinnare av Nobels Fredspris är Amerikas president; Barack Obama. När min Juveldesignlärare knäppte på tv:n för att se hans tal hade jag ingen aning om det, och innan dess hade jag över huvudtaget inte sett honom som en kandidat. Men hans tal var bra, och jag är fortfarande än av de få som faktiskt gillar Obama. Framför allt här borta på andra sidan Atlanten är det få som gillar honom, men han funkar för mig och han är i mina ögon värd priset.


Ni hittar mer information om allting här;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5934669.ab


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 9 oktober 2009 23:00

Tänk att det redan är helg igen! Veckorna går GRYMT fort!! Aja, skönt med lite ledigt i alla fall. Ska nog iväg på tennis snart, har inte tränat på aslänge! Tror det är träning idag men är inte 100. Keila blir lika irriterad varje gång vi kommer dit och inser att vi inte har träning x)


Dagen har varit bra. Det har inte hänt något speciellt vad jag kan minnas. Har varit lite homesick men det går nog över snart, känns redan bättre. Hem finns ju alltid kvar liksom.


Btw så fick Obama fredspriset, men det är någonting som får ett eget inlägg, mer om det snart!!!


Puss o Kram

Lina Lilja


(Ps. Vart är inspirationen ni skulle ge mig???)

Av Lina Lilja - 9 oktober 2009 04:02

Har legat och tittat på Bones och Grey's Anatomy. Älskar! <3 Sverige ligger inte så efter som jag trodde, eller så går detväldigt långsamt framåt i båda programmen. Men bra var det i alla fall! Det är private practice nu också, men jag är waaaay to tired to watch. Ska gå och lägga mig nu. Är faktiskt inte jättesugen på skola imorgon, framför allt inte med den hemska matteläxan, men ska pallra mig i säng nu så jag kan pallra mig upp imorgon. En dag kvar innan helgen kan jag nog överleva!


Hoppas allt är bra med er där hemma! Kan ni ge mig lite tips på vad ni vill läsa om? Tänkte blogga lite mer imorgon men behöver inspiration (och säg inte sex, specifiera er. Vad inom sex vill ni läsa om?). Ni har nästan ett dygn så när jag öppnar bloggen imorgon em så vill jag ha massor av saker att skriva om!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards