Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Lina Lilja - 2 oktober 2009 23:32

Vet inte vad jag ska skriva, men har inget annat att göra så... Satt och mejlade med en kompis men hon har gått och lagt sig nu I think så nu har jag inget att göra igen. Har gjort typ halva min matteläxa, tänkte att jag skulle göra lite mer snart, har bara inte orkat göra klart den x)


Väntar på att Keila ska komma hem så vi kan göra någonting. Har ingen aning om vad vi ska göra, men något ska vi väl hitta på - hoppas jag i alla fall. Vägrar sitta här hemma och tråka hela kvällen! Jaja, hon lär inte komma hem än på ett par timmar så... Hade tänkt att jag kanske skulle ta en promenad men jag får se om jag orkar.


Nä nu ska jag väl göra klart min matteläxa I guess. Hörs senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 2 oktober 2009 21:08

Nu är det äntligen helg igen! Fast för första gången så känns det faktiskt lite tråkigt, jag börjar gilla skolan faktiskt =) Får fler kompisar, hänger med i ämena bättre, älskar lärarna, tja kan det bli bättre? Visst  det är lite jobbigt med pluggandet men jag tror jag kan överleva.


Idag hade jag som sagt tre prov i tre olika ämnen på tre lektioner. Det gick faktiskt över förväntan! Engelskan gick sådär, där är jag glad om jag får godkännt. Jag tycker det ämnet är svårt med tanke på all svår grammatik och jag har svårt att förstå ändå liksom, men det funkar. Och jag har faktiskt ett A! (I alla fall före detta provet...) Och vi hade en powerpoint uppgift som vi redovisade i onsdags, och när min grupp var klar så fick vi ett spontant "Wow, that was good!" efteråt, och då tar jag på mig lite extra credit eftersom jag gjorde det mesta av powerpointen...


På teatern idag så hade vi ett performing-test. Vi har haft typ en-två veckor på oss att förbereda en två minuter lång scen till musik utan att använda rösten (typ så som Mr. Bean är eller nåt, teater utan att prata). Man gjorde det två och två så när jag och min kompis har gjort våran så säger Mr. McGlynn något i stil med att det här var den bästa panamomime (vet fortfarande inte hur det stavas x)) hittills, kul!


På historiatestet så fick jag 14/15, härligt! (Vi gör historiaproven på dator så vi får reda på resultaten på en gång).


Slutade efter historian så åkte hem och tar det lite lugnt nu. Är grymt trött! Ska göra matteläxan hade jag tänkt. Det är homecominggame ikväll (amerikansk fotboll) men jag tror inte vi ska gå. Får se när Keila kommer hem...


Blir säkert mer bloggande under eftermiddagen! (Eller tja, kväll för er ;))


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 2 oktober 2009 03:12

Blev inte så mycket plugga, men lite i alla fall... Får plugga lite innan lektionen imorgon också, om jag hinner. Det är för mörkt ute nu för att kunna läsa något på bussen, och imorgon bitti när jag vanligtvis brukar panik-plugga så ska jag se min lärare i tyngdlyftning för jag har haft massa problem med fötterna jättelänge nu (varje gång jag böjer mig eller hoppar så hugger det till i insidan av foten), har reflekterat över det men inte mer än så.. Men idag sa jag till och han är typ utbildad med kroppar och så så han ska försöka fixa till det, hehe...


Jaja, får se hur det går med proven imorgon. Engelskan får det väl bli lite si och så med, historian kan jag nog det mesta och det är flervalsfrågor så det är bara att chansa om jag inte kan x)
Ska äta en yoghurt nu I think, och sedan ska jag gå och lägga mig. Klockan är inte ens halv nio än men jag är gryymt trött! Blev sent i säng igår... Härligt med fredag imorgon i alla fall, och bara tre lektioner! (Prov i alla! Suck. Engelska prov, Visa upp pananomime (hur fasiken stavas det??) på teatern och Historia prov, KUL!!) Nä nu vill jag ha lite pepp från er där hemma så jag överlever morgondagens alla prov!


Hörs imorn!

Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 2 oktober 2009 02:36

Har engelskaprov och historiaprov imorgon, anatomyprov på måndag + matteläxa. Tror ni jag sitter här och pluggar som en idiot? Absolut! - nooot! Det är ju såå tråkigt! Men tror jag kan historian hyfsat i alla fall, engelskan däremot...


By the way så fick jag tillbaka matteprovet idag, och jag hade 96%! Jag var en av tre i klassen som fick A på provet, och det höjde också mitt mattebetyg från B till A - tror ni jag är lycklig???


Har också hittat en superbra sida som jag tipsar alla utbytesstudenter och utlandssvenskar om. Tror det är billigare att använda den än att få föräldrar att skicka...

http://www.butik-hemlangtan.m.se/


Nä nu ska jag försöka plugga lite...

Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards