Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under september 2009

Av Lina Lilja - 12 september 2009 07:31

Blir ett snabbt inlägg bara. Sverige är påväg upp, jag är påväg i säng. Första kvällen här som jag inte somnade klockan nio! Tänk att klockan är halv ett på natten och jag är fortfarande vaken - wow!


Åkte till tennisträningen men vi kom gemensamt fram till att det var för blött för att träna, så Kenny och Charlie kom och hämtade mig så åkte vi hem igen. Jag bytte om, det var lite mer drama (lång story, men bara så ni vet så äääälskar amerikanarna drama ;)), sedan åt vi middag på Cici's Pizza. Hade mycket trevligt =) Det var jag, Charlie, Kenny + hela familjen jag bor hos.


Sedan åkte jag, Kenny, Nick och Nate och åkte skridskor medan de andra åkte hem till Charlie för att spela tv-spel/titta på film/sova. Vi åkte skridskor ett par timmar, trevligt men gjorde grymt ont i fötterna! (Skridskorna där är inte så fotvänliga...) Efter det dumpade vi av Nate hos Charlie då han ville spela tv-spel, så åkte vi andra tre till flygplatsen för att leverara en väska till ett hotell i Wichita innan vi åkte hem till Kennys mamma, alias min local cordinator, alias Arthurs "mamma", (bara för att alla ska hänga med) och hämtade upp Kennys brorsbarn som ska sova hos honom inatt.


Vi åkte hem till Charlie, tittade lite på tv och åkte sedan hem. Ska sova nu.


Ville bara säga att jag är på rätt bra humör nu, bara för att jag under dagen har insett att jag verkligen har människor här jag kan lita på och prata med om det skulle vara något, något jag inte insett tidigare. Jag har också insett hur mycket jag tycker om vissa människor, och med den vetskapen i bakfickan så känns resan här helt plötsligt väldigt mycket lättare.


Nä nu ska jag sova. Klockan är mycket och jag är grymt trött! See you tomorrow! (Eller tja, halva Sverige är väl redan uppe och studsar, hehe, klockan är ju snart åtta hos er!)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 11 september 2009 22:56

Äntligen är skolveckan slut och det är helg igen! Tiden går fort men samtidigt går den så grymt långsamt - suck. Har ångest för att det snart är måndag igen - är jag inte helt sjuk??? Nä, nu ska jag njuuuuta av fredagen och helgen!!Idag är det fredagen den 11 september och ingen kan väl ha missat att det idag är exakt 8 år sedan katastrofen i NY. Det är 7 år sedan Anna Lind mördades, m.m Vi hade en tyst stund på skolan imorse med tanke på de som dog i 11 september attacken 2001. Rörande. Har varit halvt grinfärdig hela dagen idag, helt utan anledning. Har ingen aning om varför!? Aja, sådana dagar har man ju också. Sitter här och tar det lite lugnt innan tennisen. Efter tennisen ska vi nog in till Wichita och hänga med Kenny och Charlie och dem - hoppas det!! Vädret här är väl sådär. Har regnat lite men nu är det uppehåll igen. Dock mulet. Ska äta lite mellanmål och läsa lite svenska nyheter nu =)Ha en underbar helg allisammans så hörs vi!Puss o KramLina Lilja

Av Lina Lilja - 11 september 2009 13:21

Hejsan vänner!

Här är klockan 6.23 och jag sitter och väntar på att Ceci ska bli klar... Brukar gå till bussen ungefär fem över halv.

Idag är det först skola, därefter en sväng tennis och på kvällen tror jag att vi ska hänga med Kenny o Chsrlie - Graham jobbar.

Var så grymt trött imorse när jag vaknade så det är skönt att det äntligen är fredag!!! Hoppas ni har det bra i Sverige! Saknar er massor!

Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 11 september 2009 02:49

Om typ en timma så har jag varit i Kansas i exakt fyra veckor. Jag måste trots allt säga att tiden har gått väldigt fort! FYRA VECKOR! Shiet alltså! Fyra veckor, fyra veckor! Wow... Det låter länge. Dessutom så har jag varit ifrån min familj mer än 10% av tiden, DET är mycket! Har varit drygt 9% av tiden i Kansas.


Så hur har dagen varit? Först skola. Engelskan blir bättre och bättre. Hänger med bättre efterhand, gillar klassen bättre även om det finns ett par killar som är lite kreepy, läraren är underbar och är typ en blandning av de två engelskalärare jag hade under högstadiet, som jag båda gillade!, så det är bra =)


Därefter teater. Hade prov - suck. Var dock flervalsalternativ så bara att chansa på. Dessutom hände något mycket roligt under provet. Helt plötsligt säger läraren "Jag hoppas ni har era anteckningar i ordning, ni har 60 sekunder på er att ta fram dem!" så fick 60 sekunder på sig att ta fram sina anteckningar och använda dem vilket gjorde att jag kunde svara på ett par frågor jag inte kunde. Det hade aldrig hänt i en svensk skola! Men det var skönt och hjälpte mig mycket =)


Därefter Historia, älskar den klassen, alltid lika kul! Dels älskar jag ämnet, hänger med rätt bra, dels är klassen helt crazy. En av de få stunderna i veckorna som jag skrattar på riktigt! Det är skönt att ha en sådan lektion.


Därefter seminar. Fick ägna hela tiden åt matteläxan vilket innebär att jag måste plugga till historian i helgen - suck. Aja, så kan det va =)


Kom hem och tog det lugnt en stund innan Graham och Charlie kom och körde mig till tennisen. Upptäckte att det var tävling på middleschool vi brukar spela på så misstänkte att vi skulle vara på andra middleschool, men hade inte hört ngt så jag sa "Släpp av mig här för de andra borde komma hit så kan jag få skjuts med dem.". Var tidig, klockan var ca. 4.35 och träningen börjar 4.45 så tittade lite på tävlingarna. När klockan blivit 5.00 insåg jag att jag hade problem. Ingen hade dykt upp och jag hade ingen sjuts - fuck.


Började gå lite när jag ser en tjej från min tennisgrupp - YES!! Hon är också förundrad så vi kör till andra middleschool där vi hittar de andra. De hade tydligen sagt det igår men "glömt" säga det till oss två. Aja, tränade i en dryg timme i alla fall, var lite ofokuserad och spelade riktigt dåligt men det var skönt att göra något i alla fall.


Graham körde mig hem. Jag duschade av mig, har svarat på massa mejl och nu kom Keila och ungarna hem med mat så ska äta innan jag ska sova.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 10 september 2009 03:10

Nu vet jag nog vart jag vill att min smekmånad ska gå till! Cooköarna!! Hittade det på någon webbsite så gick in och sökte på google och kom till paradiset! Det ligger norr om Nya Zeeland och besår av 15 öar. På största ön så fann jag ett 5 stjärnigt hotell med massa lyxsaker, roomservice till exempel. Dessutom är det en åldersgräns på 12 år så man slipper alla småungars skrik mitt i natten!


Den hade pool och jaccuzi (stavning?), nära till strand och flygplats. Utanför är det korallrev och klarblått vatten, massa palmer runt omkring och härligt klimat. Det är lugnt och skönt, men har många restauranger och upplevelseställen. Låter inte det underbart!?


Priset ska vi inte tala om... Men drömma kan man väl få göra i alla fall? Drömmer gör jag i alla fall inte när jag tittar på hotell i Kalifornien, Las Vegas och New York inför maj/juni nästa år. Fasen vad kul det ska bli! Längtar massor!


Nä nu ska jag krypa till kojs. Min bok är jättebra så ska läsa i den en stund innan jag somnar. Imorgon är enda provet jag har i teater, det ska jag plugga till på bussen. Sedan är det tennis på eftermiddagen om det inte blir regn - vädret är fortfarande lite ostadigt.


Godnatt!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 10 september 2009 02:39

Hejsan!

Jag vet att rubriken blev komplicerad och konstig, men det är så jag känner mig. Har inte tränat sedan i torsdags, och idag hade jag både tyngdlyftning och tennis, så jag är gryymt trött! Dessutom är det mycket som händer och mycket att tänka på.


Men ändå är jag glad. Jag är inte på topphumör, men jag längtar inte hem, även om jag saknar alla där hemma, så har jag ändrat min inställning från att försöka genomlida året till att försöka njuta av året. Visst längtar jag till den dagen familjen kommer hit, och den dagen jag får åka hem, men jag ser samtidigt fram emot vad året har att ge. Jag försöker hålla igång och ha saker att göra så kommer året gå fort!


Dessutom så har jag lugnat ner mig lite med pluggandet. Jag behöver bara C i alla ämnen (har jag inte C:n måste jag hem till Sverige igen), och just nu ligger jag på A:n eller B:n i alla ämnen. Så jag ska försöka att göra alla läxor på seminar och inte plugga ihjäl mig inför prov eller liknande. Ta't lugnt, göra vistelsen till en upplevelse och plugga ihjäl mig hemma nästa år istället.


Idag är det förresten 9/9-09. Coolt! Det innebär också att jag har varit hästlös i exakt fyra månader, vilket har gått jättefort! Tiden går fort, i helgen har jag varit i USA en månad, det gäller att njuta för snart är året slut!


Nu ska jag mejla lite till, orkar inte svara på alla mejl nu så några får faktiskt vänta till imorgon, men bli inte ledsna över det! Som sagt så vill jag ge er ett ordentligt svar så jag vill ha tiden och orken för att svara, istället för att ge er ett snabbt och halvengagerat svar...


Ska snart krypa i säng. Klockan är bara tio i åtta här, men jag har fått en jättebra vana som jag ska försöka ta med mig hem till Sverige. Jag går och lägger mig tidigt, ofta strax efter åtta, så ligger jag och läser i 30-60 minuter innan jag släcker. På så sätt hinner kroppen slappna av innan det är dags att sova, och jag får ordentligt med sömn. Tyvärr är jag fortfarande lika trött när klockan ringer vid 6, men sömn får jag i alla fall.


Höres imorgon!

Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 9 september 2009 02:00

Skrev ett inlägg förut men bloggplatsen slutade fungera så det skickades inte - suck. Skriver ett inlägg mest för att ha något att göra. Har så grymt tråkigt... Har svarat på alla mejl nu, och hade tänkt försöka plugga lite inför anatomytestet imorgon, men jag orkade verkligen inte. Suck, hatar skolan. Nä det gör jag inte egentligen. Skolan är bra, och det är ganska lätt - inte så mycket att göra, läxorna är rätt lätta. Men jag har inga riktiga vänner där och i veckorna får jag inte träffa mina vänner.


Jag har blivit jättebra vän med Michael, Charlie, Arthur, Kenny och Graham och jag älskar att spendera tid med dem! Det är det som gör helgerna så grymt roliga, och veckorna så grymt jobbiga. Visst träffar jag Graham ibland i veckorna också, men inte de andra och det är så tråkigt för på riktigt, det är superkul att spendera tid med dem! Visst gillar jag min familj, men inte alls på samma sätt.


Keila och ungarna kom hem nyss. Har ätit och så nu. Innan dess var jag ensam i flera timmar och hade supertrist med tv och dator. Nu rullar Sex and the City filmen för andra varvet i rad. Egentligen får jag väl skylla mig själv över att vi inte gör något på vardagarna, jag sa att jag vill vara hemma senast 20.00 dagen innan en skoldag, så nu gör vi ingenting på vardagarna istället. Vanligtvis har jag ju tennisen vilket är superbra, men idag var det ju ingen tennis. Hoppas banan är torr imorgon.


Saknar alla där hemma så mycket, men som det känns nu så om jag står ut med skolan så stannar jag året ut. Som det känns just nu i alla fall, men jag känner olika saker varje dag, ofta flera olika saker på samma dag. Just nu är jag bara så grymt uttråkad. Även om filmen är bra så har jag sett den ett x-antal gånger förut och jag är bara så less på allt. Oavsett vad som skulle hända nu så skulle jag antagligen vara lika less, har en bad day helt enkelt.


Ska väl försöka hitta något att göra I guess. Läsa lite bloggar eller något, läsa lite i boken kanske. Känns lite tidigt att gå och lägga mig nu - klockan är bara sju. Följer inte längre så blonda blondinbellas blogg lite halvt, men har redan läst dagens inlägg. Hon skriver väldigt bra, dock får det mig bara att sakna Stockholm. Jag bor inte ens i Stockholm men ändå saknar jag staden nå grymt! Någon gång under förra året så blev jag kär i Stockholm - det är en underbar stad!


Nä jag vet inte, nu ska jag hitta något kul.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 8 september 2009 23:30

Jahaja. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, det är så mycket just nu. Det händer väldigt mycket både här och hemma i Sverige så huvudet är proppat och jag vet inte vad jag kan eller ska skriva.


Det har regnat hela natten och hela dagen så det är ingen tennis idag. Så jag sitter ensam hemma och tittar på Sex and the City, äter chips and salsa och svarar på email. Borde plugga lite inför anatomytestet imorgon också. Har ändrat lite utseende på bloggen också, hoppas ni gillar.


Är sjuukt trött, saknar alla där hemma, är skoltrött, och allmänt deppig, så nej, humöret är inte på topp. Men jag har inte en tanke på att åka hem, det har jag inte haft på flera dagar. Längtar tills året är slut och jag får träffa alla, men änsålänge är jag inte klar med amerika.


Vet inte vad jag mer ska skriva. Kommer nog på massor jag kan skriva snart, så det blir väl ett till inlägg senare. Nu ska jag fortsätta svara på alla mejl, det var inte några kan jag tala om. Jag ääälskar mejl så fortsätt skriv!, men ni får räkna med att det kan ta ett par dagar innan jag svarar ibland. Ta inte illa upp, jag vill skriva ett ordentligt mejl så då vill jag ha tiden att göra det också.


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards