Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Lina Lilja - 12 september 2009 21:07

Gustav och Greta hade varit gift i 50 år och Gustav hade en liten fråga till sin fru.

- Har du någonsin varit otrogen mot mig Greta?

- Nu när vi varit gifta i 50 år kan jag faktiskt erkänna att jag varit

otrogen tre gånger."

- Tre gånger??? När var detta?

- Ja första gången var för 35 år sedan och du skulle precis till att

starta din firma och ingen bank ville ge dig något lån. Kommer du ihåg

att helt plötsligt ringde en bank och erbjöd dig att få låna pengar?

- Ok Greta. Då var du otrogen för min skull och det är ju inte så

farligt. När var andra gången då?

- Kommer du ihåg när du för 10 år sedan fick en hjärtattack och ingen

doktor ville operera dig i risk för att bli stämd efteråt? Helt

plötsligt ville Överläkare Falkensvall göra det."

- Men det är ju heller inte så farligt. Då gjorde du ju det för att

rädda mitt liv, men den tredje gången då?

- Kommer du ihåg för 2 år sedan när du ville bli ordförande i

golfklubben och du saknade 17 röster..?


---------------------------------------------------------------------------------------

Killen möter en snygg tjej på festen. Det visar sig att han attraherar henne lika mycket. Kvällen slutar med att de lämnar baren tillsammans. De går hem till henne och hon visar runt honom i lägenheten. Han lägger märke till att sovrummet är fullpackat med teddybjörnar - hundratals små björnar trängs i en hylla, längs hela rummet.

Mellanstora teddybjörnar sitter tätt packade i en lika stor hylla en våning över. Högst upp sitter enorma teddybjörnar sida vid sida. Han förvånas över att denna sexiga kvinna samlar på teddybjörnar, men bestämmer sig för att inte låta sig distraheras av en sådan småsak.

Istället vänder han sig om och kysser henne passionerat. Några sekunder senare sliter de av varandra kläderna och har sex som vilddjur på golvet. Efter den intensiva akten ligger de på golvet och pustar ut.

Han frågar:

- Hur var det för dig?

Tjejen tar ett djupt bloss på cigaretten och svarar:

- Du kan välja vilket pris du vill från den nedersta hyllan...


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En finsmakare kom in på en restaurang och sade att man kunde få servera honom precis vad som helst och han skulle kunna identifiera det. Hovmästaren antog utmaningen och efter en stund serverades förrätten.

Gästen smakade, tänkte efter och sade sedan:

- Det här är paté på vildsvin, fasan och fransk vaktel och vinet är Château Talbot 1961.

Hovmästaren kunde överraskad konstatera att alltihop var helt rätt, men varmrätten skulle han aldrig klara.

Varmrätten bars in. Den kunnige gästen smakade och konstaterade sedan:

- Detta är kängurufilé som kokats i jakbuljong och därefter friterats i gnufett och vinet är en utmärkt Château Lacoste från 1914.

Nu stod hovmästarens ära på spel. Upprörd stormade han ut i köket, tog en banan och körde upp den i fittan på diskerskan, därefter doppade han den i choklad och hällde romgrädde över.

Gästen tog en enda tugga av bananen och sade sedan:

- Åh fan! Jobbar Elsa här?



Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 september 2009 20:52

Tom hade bjudit hem sin mor på middag. Under middagen kunde inte hans mor undgå att lägga märke till att Toms rumskompis Per var väldigt stor och ståtlig. Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar, så hon frågade sin son om det var så att de var mer än vänner. Men Tom förnekade det hela och försäkrade sin mor om att de bara var rumskompisar. En vecka senare sa Per till Tom:
- Har du sett den vackra soppsleven i silver? Den har varit borta ända sen din mor var här på middag. Du tror väl inte att hon tagit den?
Tom trodde inte det men han skickade henne ett mail för säkerhets skull;

Kära mor, jag säger inte att du "tog" eller "inte tog" soppsleven, men det är ett faktum att den har varit borta ända sedan du var här på middag. Hälsningar Tom.

Några dagar senare fick han svar från sin mor:

Kära Tom, jag säger inte att du "ligger" eller "inte ligger" med Per, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan. Hälsningar Mor.

Dagens visdomsord: LJUG INTE FÖR MAMMA!


Hahahahha!! Är så grymt uttråkad så det kommer nog fler snart ;)

 

Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 september 2009 18:02

För att ha något att se fram emot och något att kämpa för så har jag suttit och kikat på vad jag ska göra efter gymnasiet. Har kikat lite på att gå på college eller så, men nu ville jag veta mer konkret HUR blir jag advokat? Enklaste vägen att ta reda på det; Google!


Så söker på Google och hittar detta;

Man läser juristprogrammet. det tar ca 4½ år.
Sen jobbar man som jurist i 5 år, därefter kan man ansöka om inträde i advokatsamfundet.

 

Jag ska nog stryka mina planer på ett plugguppehåll efter gymnasiet. För när jag går ut gymnasiet så är jag 19. Om jag då börjar juristprogrammet på en gång och allt går PRECIS som planerat (vore ju underbart!) så är jag färdig advokat när jag är 29 år gammal. Suck, det är ju liksom *räknar...* 13 år från nu! Wow, 13 års pluggande och slitande till!


Det positiva är dock att det finns en juristutbildning i Stockholm så pluggandet kanske tar mig till mina drömmars stad! Alltid något!

Så, tillbaka till nutid. Vaknade vid nio imorse. Nick gjorde frukost (ni borde testa detta, supergott! Ta ett rostbröd eller liknande, gör ett stort hål i mitten, lägg i stekpanna, kläck ett ägg i mitten och stek liten stund. Suuupergott!! Till det bacon och avslutas med ett äpple.) vilket var jättegott! Och sedan så har vi tagit det lugnt med tv och dator här. Har inga egentliga planer för dagen, tror vi ska grilla ikväll men är inte säker. Få se hur dagen spenderas.


Hörs senare!

Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 september 2009 07:31

Blir ett snabbt inlägg bara. Sverige är påväg upp, jag är påväg i säng. Första kvällen här som jag inte somnade klockan nio! Tänk att klockan är halv ett på natten och jag är fortfarande vaken - wow!


Åkte till tennisträningen men vi kom gemensamt fram till att det var för blött för att träna, så Kenny och Charlie kom och hämtade mig så åkte vi hem igen. Jag bytte om, det var lite mer drama (lång story, men bara så ni vet så äääälskar amerikanarna drama ;)), sedan åt vi middag på Cici's Pizza. Hade mycket trevligt =) Det var jag, Charlie, Kenny + hela familjen jag bor hos.


Sedan åkte jag, Kenny, Nick och Nate och åkte skridskor medan de andra åkte hem till Charlie för att spela tv-spel/titta på film/sova. Vi åkte skridskor ett par timmar, trevligt men gjorde grymt ont i fötterna! (Skridskorna där är inte så fotvänliga...) Efter det dumpade vi av Nate hos Charlie då han ville spela tv-spel, så åkte vi andra tre till flygplatsen för att leverara en väska till ett hotell i Wichita innan vi åkte hem till Kennys mamma, alias min local cordinator, alias Arthurs "mamma", (bara för att alla ska hänga med) och hämtade upp Kennys brorsbarn som ska sova hos honom inatt.


Vi åkte hem till Charlie, tittade lite på tv och åkte sedan hem. Ska sova nu.


Ville bara säga att jag är på rätt bra humör nu, bara för att jag under dagen har insett att jag verkligen har människor här jag kan lita på och prata med om det skulle vara något, något jag inte insett tidigare. Jag har också insett hur mycket jag tycker om vissa människor, och med den vetskapen i bakfickan så känns resan här helt plötsligt väldigt mycket lättare.


Nä nu ska jag sova. Klockan är mycket och jag är grymt trött! See you tomorrow! (Eller tja, halva Sverige är väl redan uppe och studsar, hehe, klockan är ju snart åtta hos er!)


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards