Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Lina Lilja - 1 september 2009 21:37

Den här dagen har varit mestadels bra =)

Först var det skola. Engelska - börjar hänga med bättre och bättre!

Teater - Missade större delen då jag var tvungen att göra det där mattetestet på datorn som min mattelärare sa att jag inte behövde göra (fick 52% = F, BLÄ!!).

Historia - Provet gick PISS! Kommer antagligen få ett stort fett F där också. =(

Seminar - Hade Junior class meeting (våran junior class består av ca. 300 elever!!) Därefter gjorde jag matteläxa + tränade till anatomyprovet (som jag om jag har TUR och hon gör det ENKELT kommer få max ett C på - suck!)


Därefter gick jag för att se Mr. Munk som är min lärare i tyngdlyftning. Han skulle hjälpa mig att ta mig till tennisträningen på Middle School (våran anläggning är trasig..). Så efter en stunds fixande hit och dit åkte vi äntligen. Men de var inte på middle school - och inte på andra middle school heller. Why?? Vi letade i evigheter innan vi fick reda på att träningen inte böjade förrän 4.45 Haha!


Så vi åkte tillbaka till skolan och hängde ett tag. Mr. Munk frågade ut mig om hur Sverige var och jag fick en riktigt knepig fråga, den var riktigt bra!, men jag visste inte riktigt vad jag skulle svara på den...


"Om en amerikan skulle komma till Sverige, vad tror du denna skulle tycka vara den största skillnaden, eller konstigast?" (Minns ej exakt hur han formulerade frågan) Vad skulle ni svara? Jag svarade maten...


Tillslut kom vi fram till tennisträningen i allafall. Det var jättekul och de andra verkar trevliga - även om alla inte var där idag då en del var på tävling.


Efter träningen åkte vi hem. Åt - duschade - läxor. Anatomy prov imorgon som sagt - känns inte speciellt bra.... På kvällen tennisträning och så har jag engelskaprov på torsdag så det blir till att plugga endel också....


Nu ska jag sova. Ha det bra där hemma!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 1 september 2009 04:27

Just när jag skulle sända inlägget "Bröllop" så slutade bloggagratis fungera, därför trodde jag inte att det blivit skickat, och trots att jag kopierat hela texten innan jag skickade, så fanns det inte kopierat. Jag satt i en halvtimme och skrev och nu var allt raderat!!


Men nu när bloggagratis äntligen fungerar igen så gick jag in och kollade, det sparades, gud vilken tur! Var verkligen glad över det! =D


Imorgon är det skola och sedan min första tennisträning, är så exited!!! Ska bli grymt kul! (Hoppas jag i alla fall). Hoppas jag får lite fler kompisar då också =)


Nu ska jag läsa lite och sedan sova.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 1 september 2009 04:00

En av mina allra största drömmar är att gifta mig. Det är något som jag i flera år har drömt om, planerat och sett fram emot. Bröllopssångerna, maten, gästerna, presenterna, partnern, ringarna, klänningarna, JA!


Jag vet inte riktigt varför bröllopet är en sådan viktig del i mitt liv, varför jag sett fram emot det i så många år. Men jag tror att en stor del av det är för att den dagen jag står där i kyrkan och säger att JA, jag vill dela resten av mitt liv med dig!, den dagen vet jag att jag har mött mitt livs kärlek, att jag har mött den jag vill dela mitt liv med.


Giftermål är inget jag ser lätt på. Även om jag ser fram emot det SÅ mycket, så tänker jag inte ta första bästa snygging bara för att. Bröllop är ett bevis på livslång kärlek, och ska jag behöva vänta tills jag blir 40-50 på den personen så blir jag ledsen, men jag kommer göra det. För jag ska gifta mig med min livs kärlek, INGEN annan, oavsett pengar eller utseende, är jag inte kär tänker jag inte säga ja.


Så hur jag vill jag mitt bröllop att se ut? Jag vill ha det STORT! MÅNGA gäster, STOR kyrka med många trappsteg (lär ångra det där med trappstegen när jag väl är där, får se till att hålla mig i form och träna på högklackat...). Jag ska ha en fin klänning och komma till kyrkan i häst-o-vagn.


Jag har egentligen hittat min drömkyrka, men jag vet inte om jag ska acceptera den... Det är en stor, fin, vit kyrka som ligger på ett torg. Den har massa trappsteg, så den ligger högt, och med en fin utsikt över hela stan, och havet. MEN, anledningen till att varför jag inte är säker på att jag kan acceptera den är... Den ligger i Helsingfors. Det är inte det att jag är trångsynt eller något, och jag gillar egentligen Helsingfors som stad, men nja, jag har svårt för Finland och finnar, vet inte vad det grundar på egentligen. Men just nu är det min drömkyrka.


Så, smekmånad? Vart ska vi ta vägen då? Tja, inte riktigt säker faktiskt. Har inte stött på det stället än, men det lär jag väl göra en vacker dag.


Vem ska betala för kalaset då? Tja, brudens far sägs det ju, så min pappa får till att börja spara, för det här lär bli dyyyrt! Men men, bröllop är något jag bara tänker göra en gång, med min livs kärlek. Någon som vill vara med?? =)


Vill ni gifta er? Varför/Varför inte? Hur vill ni att erat bröllop ska vara? Tell me!


Nu ska jag sova.


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards