Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Lina Lilja - 16 augusti 2009 08:09

Jag har en sådan fruktansvärd hemlängtan, som går i perioder. Har kikat på lite bloggar på andra som är iväg nu men de verkar inte riktigt känna likadant, så även om Ceci, och framför allt en jättesnäll kille, också från Brasilien, Arthur, som bor hos min Local Contactor har försäkrat mig att det går över, så började jag tveka om det verkligen skulle vara såhär...


Kikade in på Utbytesstudent.se och det hjälpte, hittade även en tjej som var iväg för ett par år sedan som hade bestämt sig för att åka hem men som sedan ändrade sig och vände allt till något positivt. Det hjälpte massor! Även om jag sitter här och grinar nu, så känns det bra när jag vet att jag kan åka hem precis när jag vill. Det är bara att packa väskan! Men även om jag längtar hem just nu så känns det inte, åtminstone för tillfället, som att jag vill åka hem.


Har pratat massor med mamma o pappa via mejl och igår med mamma o syrran via sms, och efter det känns allt bättre. Jag får nästan panik när jag inte får något svar, det känns så tryggt att ha dem där. Men jag vet att de är där, jag behöver bara höra det.


Snart ska jag prata med familjen hemma via skype, om en timme ungefär när resten av familjen har vaknat så jag inte väcker någon. Kommer grina som fan, men det känns som att jag måste få prata med dem en stund i alla fall. Klockan tio ska vi åka till kyrkan så det blir inte så länge, men jag behöver säga ett par ord i alla fall!! Saknar dem massor.


Älskar er alla där hemma! Saknar er massor, ALLIHOP!! Skicka gärna ett mejl och berätta hur allt går. Med hästar och med tävlingarna och så. Hörs snart igen!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 16 augusti 2009 06:55

Jahapp, vaken först som vanligt då. Dock lite senare än var jag brukar i alla fall, klockan var över sex idag. Visserligen vaknade jag vid fyra men jag tvingade mig själv att somna om. Jag försöker allt jag kan att komma in i den nya tiden, men det är inte lätt!


Igår hade vi en slappa dag. Vi satt hemma och pratade, tittade på tv och satt vid datorn. Vi åkte en sväng med bilen för att göra lite ärenden, som t.ex lämna in min väska. Jag får tillbaka den om 3-6 veckor! Hoppas jag inte bestämmer mig för att åka hem innan dess, men det tror jag inte...


Vi åkte också förbi skolan jag och Ceci ska gå på, så vi fick se den. Den var STOR men fin, jag tror jag kommer att gilla den, hoppas det! =) Längtar tills skolan börjar, som jag har sagt hundra gånger tidigare så tror jag att saker och ting blir lättare när man får mer att göra, dvs när skolan börjar.


Jag somnade på soffan en stund igår, när vi satt och tittade på film, men sedan vaknade jag och försökte hålla mig vaken så att jag skulle komma in i de amerikanska tiderna. Tog en dusch vid nio och gick sedan och la mig.. Vaknade vid fyra men tvingade mig själv att somna om och vaknade strax efter sex istället.


Idag ska jag prata lite med min familj via skype, jippie! Saknar alla där hemma SÅ, ni anar inte!! Men det känns bättre för var dag som går och på dagarna så tror jag att jag kan överleva 10 månader här, faktiskt! Det är mornarna som är värst, när man inte har något att göra och hinner tänka mycket...


Då hotmail inte fungerar så bra härifrån så har jag börjat använda gmail istället. Ni kan mejla till hotmail, jag får mejlen, men gmail fungerar bättre så min nya adress är;

landstrom.lina@gmail.com

Mejla gärna, jättegärna!!!


Saknar er där hemma massor. Idag ska vi till kyrkan klockan elva, och senare ska vi hänga med några kompisar I think. Älskar er alla!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards