Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Lina Lilja - 5 augusti 2009 23:23

Gick in på mejlen nu och hade fått svar från min amerikanska mamma, Keila. Hon skrev jättemycket om sig själv, familjen, stan, skolan och så och allt lät superbra! Jag och Ceci (min brasilianska syster) ska få bo i ett stort rum med två sängar och bord som vi kan sitta och plugga vid eller så. Det är precis iordninggjort (jag måste påpeka att för att vara ensam med fyra barn så låter hon väldigt rik....). Alla såg fram emot att vi skulle komma och de hade gjort plancher till att välkomna mig med när jag klev av flygplanet.


Vet du vad hon mer skrev? Det här är det bästa i hela mejlet, även om det är ett "kanske" i meningen. Jag har översatt det till svenska för enkelhetens skull.

"Vi har 5 tunnland (1 tunnland är ca. 5000 kvm, min parantes) och vi funderar på att köpa två hästar. I så fall har du hästar att rida på."
Låter inte det underbart!? Hoppas, HOPPAS, att de köper hästar, det skulle vara så underbart!


De bor ett par kilometer från byns centrum, där finns det restauranger och lite sånt. De bor 15 minuter ifrån Wichita, och där finns allt du kan drömma om. Biografer, shoppingcenter, ALLT! Där finns också skolan (om jag fattat det rätt...).


Jag ser verkligen fram emot att få åka dit, det låter jättebra och jag hoppas att det är lika bra när jag kommer dit. Spännande ska det bli i alla fall =)


Det var mysigt ute på öarna. Det var jag, mamma o pappa, syrran, en kompis och så kom farmor o farfar förbi en sväng också. Mycket trevligt =)


Nu ska jag sova. Imorgon är det stallet som gäller, och om jag hittar plånboken tänkte jag åka en sväng till stan också.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 5 augusti 2009 18:16

Häromdagen berättade pappa för mig om när han träffade en italiensk kund.. Det var så att när han jobbade i Stockholm, det här var innan jag var född, så jobbade han som säljare på ett företag. En dag så kom en italiensk kund på besök och ställde då frågan om vi har bidéer;


Pappa:

"Det händer, men väldigt få har det."


Italienaren:

"Men..? Hur gör ni då när ni har varit på toa???


Därför har vi svenskar en förkärlek till italienare. De är alltid snygga, fräscha och redo för sex =D Hehe.


Dagen har jag tillbringat i stallet. Fick även idag rida en sväng, men det har mestadels blivit massa snackande med kompisar. Nu ska vi äta middag, hemmagjord pizza, därefter ska vi ta båten ut till en ö och fika. Mysigt! Svensk sommar när den är som bäst =)


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards