Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under juli 2009

Av Lina Lilja - 8 juli 2009 23:02

Åkte till stallet efter lunch där jag snackade med lite kompisar och sedan var på ett möte. Kring halv sju kom mamma o pappa och hämtade mig så åkte vi in till stan och åt middag. Shoppade lite och sedan kikade vi på Nanne Grönwall som var på besök i stan.


Hon var betydligt snyggare, och fräschare, än vad jag trodde hon skulle vara. Hon såg inte alls lika gammal ut som hon gör på tv.... Sjöng bra gjorde hon också. Grym! Dock så längtar jag efter Alcazar som dyker upp om tre veckor ;) De är oslagbara!!!


Nu ska jag sova. Imorgon så ska jag till optikern vid tio, ska träffa en kompis på stan vid ett. Och så lovade jag att hjälpa till på kvällsfodringen i stallet, klockan sju. Lång dag! Får se hur mycket jag hinner blogga... Dock så ska jag försöka skrapa ihop Michael Jackson inlägget som jag tänkt skriva i en vecka nu.


See you tomorrow!!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 8 juli 2009 09:23

Många är bra på att ta hand om andra, och dålig på att ta hand om sig själv. Igår tog jag hand om mig själv på riktigt, dels trevliga saker, och dels saker som skulle bota förkylningen.


Först så drog jag i mig ett glas c-vitamin brus. Sedan kokade jag te med honung och salvia. Äcklig, men den ska tydligen vara en dunderkur mot förkylning.


Sedan smörjde jag in hela mig med matolja. Väldigt mjukgörande, sedan kan man massera sig själv när man smörjer in sig också. Härligt!


Därefter hade jag äppelcidervinäger i håret, ska tydligen vara bra för håret. Det blev faktiskt mjukare efteråt! Tog en härlig varm dusch, och när mamma kom hem gjorde hon en drink med vattenmelon i som ska vara nyttig. Efteråt mådde jag mycket bättre!


Imorse mådde jag bättre men inte bra. Huvudet dunkar som fan, men annars är det ganska bra faktiskt...


Blir en sväng till stallet efter lunch, därefter stan. Shoppa lite, och därefter kika på Nanne Grönwall som är på torget. Sommarkvällarna här i stan är rätt mysiga, tja om vädret är bra vill säga, vilket det inte är idag...


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 juli 2009 16:24

Så jävla pest. Hade tänkt åka en sväng till stallet idag men jag orkade verkligen inte. Har legat inne hela dagen och inte orkat någonting. Näsan rinner, huvudet dunkar, ont i mage och hals. Suck.


Tänkte gå och testa lite huskurer nu. Dricka någon äcklig te och lite sådant, plus att jag tänkte passa på att unna mig en hårinpackning, en ansiktsmask, en varmdusch och sedan smörja in mig med matolja. Sånt borde jag unna mig oftare...


Ikväll ville jag gå på bio men pappa är inte heller så pigg så det blir inget, istället blir det tv med Allsång på Skansen följt av Morden i Midsomer. Helt okey i alla fall =)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 juli 2009 10:43

Som vanligt hade jag klockan på 08.00 imorse, med planen att ut och springa. Men jag var jättetrött, hade jätteont i halsen, och det ösregnade, så det blev inget springande. Känner mig lite bättre nu dock, och det regnar inte längre, så det kanske blir en löprunda ikväll istället.


Har börjat skriva lite om vad som hänt under semestern i Spanien (det var på tiden!!), ni ser det jag skrivit under respektive datum. (Börja på den 16/6).


Nu tänkte jag gå och städa lite i mitt rum, och senare ska jag in till stallet.


Vi hörs!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 juli 2009 09:35

Jag har tänkt på en sak, en sak som hände mig senast igår. Ofta möter man människor som man vet att man aldrig kommer att träffa igen. Man pratar lite med dem, växlar några känslor och ord, sedan skiljs man åt och båda vet att man aldrig mer kommer att träffas.


Som igår. När jag stor i kön för att komma in till ambassaden så stod det en tjej med hennes familj framför mig, och de stod och pratade med en jätterolig och jättetrevlig kille från Lund. Så småningom så började även vi prata med honom och när jag kommit in pratade vi litegrann också.


Vi åkte samma buss in till stan, sedan skildes vi åt med orden

"Lycka till i USA!"

"Detsamma!"


Jag har ingen aning om vad killen heter, eller hur gammal han är, men våra vägar korsades under några timmar en dag, och sedan finns han där som en stämpel i mitt liv. Och sådana människor finns det många av. Människor som man vet att man aldrig kommer att glömma, de kanske sa något vettigt, något roligt, eller något konstigt, och sedan finns de där.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 juli 2009 09:27

Jag har tänkt på en sak, en sak som hände mig senast igår. Ofta möter man människor som man vet att man aldrig kommer att träffa igen. Man pratar lite med dem, växlar några känslor och ord, sedan skiljs man åt och båda vet att man aldrig mer kommer att träffas.


Som igår. När jag stor i kön för att komma in till ambassaden så stod det en tjej med hennes familj framför mig, och de stod och pratade med en jätterolig och jättetrevlig kille från Lund. Så småningom så började även vi prata med honom och när jag kommit in pratade vi litegrann också.


Vi åkte samma buss in till stan, sedan skildes vi åt med orden

"Lycka till i USA!"

"Detsamma!"


Jag har ingen aning om vad killen heter, eller hur gammal han är, men våra vägar korsades under några timmar en dag, och sedan finns han där som en stämpel i mitt liv. Och sådana människor finns det många av. Människor som man vet att man aldrig kommer att glömma, de kanske sa något vettigt, något roligt, eller något konstigt, och sedan finns de där.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 6 juli 2009 22:02

Det var länge sedan nu som jag skrev något om kärlek eller sex, men idag blir det i alla fall lite sånt, dock får det dela inlägg med dagens händelser.


Idag har jag hängt i Stockholm. Vi åkte omkring tio i sju härifrån, var utanför ambassaden omkring tio i nio. Fick stå där utanför i kö i drygt en timme innan jag fick komma in, mamma fick dock inte följa med, hon satte sig i bilen istället.


Där inne fick jag först gå igenom en säkerhetskontroll, sedan vidare in i en byggnad där jag fick träffa en man och lämna alla papper och så. Sedan fick jag sitta och vänta i ungefär två timmar innan jag blev uppropad. Det var en jättetrevlig man som frågade lite vart jag skulle och om jag höll på med någon sport eller så här hemma och så. Därefter fick jag gå ut.


Mamma och jag tog bissem om till stan och åt lunch (bulgursallad med räkor och en capputino till det). Hur fasiken stavar man till capputino? Cappociono - nej.. Cappucino - så stavas det! =) I alla fall, nu fortsätter vi framåt ;)

Sedan gick vi lite på stan. Jag hade ingen större lust att prova massa kläder men jag köpte lite presenter till familjen i alla fall, och tillslut hittade jag även en kjol jag köpte. Mycket fin =)


Vi åkte hem omkring tre och var hemma kvart i fem. Sedan blev det lite tv, middag och nu dator och tv.


Tittar just nu på Lipstick Jungle och det, tillsammans med saker från andra program där liknande saker har hänt, så har jag börjat fundera på en grej. I flertalet program så har ett par varit på väg isär och ska precis skiljas när en av dem blir sjuk och då stannar den andra kvar.


Jag gissar att detta inte bara händer på tv, men hur ska man göra egentligen? Är det rätt att stanna hos den sjuka partnern eller borde man lämna den ändå? Hur skulle ni ha gjort?


Jag har helt ärligt INGEN aning om hur jag skulle ha gjort. Har man spenderat ett antal år med en och samma partner så älskar man den antagligen, eller har älskat i alla fall. Jag har aldrig varit tillsammans med en person jag älskar, jag har aldrig varit i någon som helst liknande situation, så situationen för mig är helt otänkbar. Jag hoppas att jag inte kommer att få uppleva den någongång, men jag gissar på att det inte är helt omöjligt att jag skulle stanna vid personen...


Men ändå så tycker jag det är en aning fel. Pratar man om att skiljas så älskar man antagligen inte personen längre, och då är det fel att stanna i min mening. Att stanna i ett olyckligt förhållande lär inte hjälpa personen att bli frisk. Kan man inte stanna vid den fd partnerns sida, men bara som vän? Eller funkar det inte så?


Helt ärligt, relationer är egentligen ingenting jag borde skriva om, för sådant har jag ingen erfarenhet om alls (mer än en kille jag hade under några månader i mellanstadiet, men jag tror inte han räknas...). Istället ska jag gå och lägga mig nu. Det blir nog lite mer kärlek imorgon, men då om ett område jag har lite mer erfarenhet av, hehe. Berätta gärna om era erfarenheter om dagens ämne!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 5 juli 2009 21:15

Shit vad värdelös jag är på att hitta på rubriker.... Aja.


Tennisen gick värdelöst. Kände mig allmänt trött och orkeslös, dessutom skitont i hälsenorna, så det blev mest i nätet. Pappa tyckte att jag spelade tråkigt. Jag tror jag håller på att åka på en ordentlig förkylning, känns så, suck..


Imorgon ska jag till Amerikanska Ambassaden i Stockholm på intervju. Måste göra det för att få visum, så jävla tråkigt. Vi måste åka härifrån halv sju, så det blir uppstigning 06.00 Gäääsp. Därför tänkte jag gå och lägga mig nu.


Men vi hörs väl kanske imorgon då. Jag har ingen aning om när jag kommer hem, men det på ambassaden skulle ta åtminstone en tre-fyra timmar. Massa väntade, ännu mera suck...


Jaja, vi hörs. Godnatt!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards