Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under juli 2009

Av Lina Lilja - 14 juli 2009 23:25

Först var jag på HC och tog bort stygnen. Sedan åkte jag till stallet. Började med att skura lite krubbor, sedan tog jag in lite hästar och pratade med lite folk innan jag åkte hem och hälsade på släkten.


När det var gjort så var det till att städa, laga mat och duscha, klockan fem kom våra gäster. Vi pratade, spelade volleyboll, några badade, vi åt, spelade spel. Faktiskt riktigt trevligt!


Packa har jag dock inte hunnit göra, men tåget går inte förrän klockan ett imorgon så jag hinner nog slänga ihop något. Blogga hinner jag nog också göra innan dess....


Sorry för ett snabbt och tråkigt inlägg, men dels är jag väldigt trött, dels så mår jag inte speciellt bra. Mår illa, har ont i huvudet, feber, ont i magen. Allmänt risig, hoppas att det gått över tills imorn.


Höres då!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 juli 2009 22:21

Jahapp, nu sitter man här i sängen och skriver igen. Gud vad jag älskar att ha en egen lap-top!


Tänkte i alla fall sova snart. Ska väl hänga lite vid den här först, och sedan så kom det en Cosmopolitan till brevlådan idag, så den tänkte jag läsa i lite också. Men sedan är det sleeping time!


Får se hur mycket jag hinner skriva imorgon, men något ska jag väl hinna med!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 juli 2009 21:50

Sitter just nu och tittar på Lipstick Jungle, älskar det programmet! =) Ska gå och lägga mig typ när det är slut, så jävla trött, som vanligt, och dessutom ska jag vara på hälsocentralen 09.30 och ta bort stygnen. Brukar visserligen gå upp den tiden normalt, men ändå.


Morgondagen blir allmänt stressig. Först stygnen, sedan stallet en sväng, ska till mormor på onsdag så kommer inte kunna åka till stallet på 6 dagar, så jag måste dit. Sedan kommer släktingar hit på eftermiddagen, släktingar jag inte träffat sedan jag var typ två eller nåt, dvs jag har inget minne av dem. Min släkt är speciell, vi umgås inte så mycket med varandra.


Klockan 17.00 ska vi ha gäster. Och så ska jag hinna packa också, när fan ska jag hinna det liksom?? Aja, det löser sig väl..


Jag måste berätta om min dag också innan jag avslutar inlägget. Cyklade in till stallet, snackade med lite folk, mockade och pysslade lite, och så fick jag rida! Har inte fått rida på mer än en vecka, jag har tjatat i flera dagar, så jag blev överlycklig. Det var skitkul!! =D Bra gick det också, faktiskt =)


Förresten så fick jag en chokladkaka av en i stallet idag. Det var mjölkchoklad med salmiak i, lakrits alltså, det var faktiskt riktigt gott! Ni borde testa =)


Nu ska jag titta klart på Lipstick Jungle, men skriver en gång till innan läggdags, lovar.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 juli 2009 10:05

Sitter och kikar på tv just nu, men tänkte åka in till stallet typ nu. Det ser ut som om det kommer att bli regn så det är väl bäst att man cyklar innan dess...


Har som vanligt inga större planer för dagen. Får väl se om det händer nå kul, antagligen inte. Just det, idag fyller en kompis 21, GRATTIS! =D


Nä nu ska jag gå, vi höres väl ikväll. Jag ska försöka komma på något kul att skriva tills dess, mina inlägg börjar bli så tråkiga...


Höres!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 juli 2009 22:34

Jag hade en jätterolig kväll! Även om de andra inte tyckte så mycket om filmen, de var lite för unga för den, så tyckte jag den var askul. Och jag tror det andra hade kul ändå.


Det som vi pratat en massa om idag, och som är så himla kul, är att i stallet är ålder bara en siffra, precis som det borde vara. Jag vet inte om jag har nämnt det här i bloggen tidigare, men jag gillar det verkligen. Jag menar, de jag var på bio med idag var fem, respektive tre år yngre än mig. Och vad spelar det för roll liksom? Det är roligt, för ålder är trots allt bara en siffra =)


Jag rekommenderar filmen, men till folk som åtminstone har fyllt byxmyndig, och som inte är trångsynta. Dessutom så lär man ha en hel del humor på lager. Men är man lite äldre, fattar skämten, och tillåter sig se klart filmen, då är den helt klart sevärd!


Nu ska jag sova, så jävla trött. Som vanligt är stallet det enda som är inplanerat för morgondagen, hehe...


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 juli 2009 18:05

Ska gå på bio med ett gäng kompisar ikväll, och se Brüno. Det ska bli jätteroligt! Först ska vi äta på stan och sedan bio, trevligt trevligt. =)


I stallet hände inte så mycket, snackade med lite kompisar bara. Pratade inte om något speciellt och jag kommer inte på något speciellt att skriva här. Tror jag...


Men vi hörs väl efter filmen då, om jag inte kommer på något att skriva innan dess...


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 juli 2009 10:22

Vet inte riktigt vad jag ska skriva egentligen, tänkte väl mest bara ge er en liten uppdatering.. Vaknade först strax före nio idag. Åt frukost framför American Idol, och nu kollade jag bara min mejl innan jag ska städa mitt rum.


När jag är klar med rummet så ska jag sticka in till stallet, tänkte cykla idag. Mår mycket bättre + att jag håller på att gå under när jag måste följa alla busstider, suck!


Men vi hörs väl senare.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 11 juli 2009 22:32

Nu har jag tittat färdigt på Sommarkrysset. Syrran och pappa skulle titta på Ondskan, men jag är inte så förtjust i sådana filmer så jag avstår och tänkte sitta här i sängen och skriva lite istället.


Imorgon har jag inga egentliga planer. Jag har faktiskt tillåtit mig själv att få sova ordentligt - även om jag hatar det - så jag tänker inte ställa någon väckarklocka som jag normalt gör.


Det blir väl en sväng i stallet men annars har jag inga planer, vi får väl se vad som händer =)


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards