Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under juli 2009

Av Lina Lilja - 22 juli 2009 23:10

Nu blire några timmars sömn innan fyra fullspäckade dagar. Snacka om att jag kommer vara trött på måndag! Och vet ni, då är det bara EN vecka kvar!!!!! Det ni!!!!


Nä, ska sova nu. Är astrött. Men vi hörs väl söndag kväll då! Önska hästarna lycka till!


Ta hand om er!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 22 juli 2009 16:46

Blev tillfrågad idag om jag ville följa med till Näset som hästskötare, och jag tackade ja. Det är sjukt kul att följa med på tävlingar! Men vänner, ni kommer därför inte att bli uppdaterade förrän på söndag kväll. Skriver väl något mer ikväll, och kanske imorgon bitti. Åker vid lunch imorn och datorn får bli hemma!


Ikväll är det sommarkväll på stan, så jag och mina föräldrar ska ta båten dit, vet inte om syrran ska med också kanske... Det märker vi väl ;) Ikväll är det Alice och Marcus Fagervall på scenen, kul kul! =)


Nu ska jag fortsätta packa, höres!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 21 juli 2009 22:26

Skulle skriva tidigare, men internet har dampat lite så det blev inget... Nu skriver jag i alla fall och jag tänkte uppdatera er lite om USA resan nu, för idag har det hänt en hel del!


Som jag berättat tidigare så ska jag bo tillsammans med en brasiljanska i en familj men mamma, pappa och son 7 år. Vi har tidigare inte fått någon kontakt med familjen, så vi ringde idag och pratade med mamman. Tydligen så fick jag nyligen en lillasyster också! Jag har alltså en lillasyster som bara är några veckor gammal! (Vet ej exakt när hon är född) Hur kul är inte det? Jag älskar barn!


Mamman verkar trevlig i alla fall, så vi hoppas väl på det. Nu tänkte jag gå och lägga mig, för imorgon så börjar hoppträningarna tidigt, och tänkte cykla in och vara med från början... Dessutom ska jag få rida imorgon! Visserligen bara skritta, men ändå, så jävla kul! :D


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 21 juli 2009 10:48

Hej allihopa!

Tvingade mig upp imorse och ut på en löprunda. Tog i som fan, men jag vet att jag kan bättre! Så jävla surt...


Tänkte åka in till gymmet idag, men så kom jag ju på att det är hoppträningar på klubben idag, så det blir stallet istället för gymmet. Gymmet får vänta till på torsdag.


Ska cykla till och från stallet så lite träning får jag i alla fall, sedan får jag väl göra lite situps och sånt också I guess... Idag är det förresten precis två veckor kvar tills jag åker! Det är ingenting!!! Längtar som fan, även om jag vissa dagar funderar vad fan jag har givit mig in på, men det blir nog bra får vi hoppas =)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 20 juli 2009 23:24

"Att inte förlåta är som att dricka gift och hoppas att den andra ska dö".


Det finns ett citat som går så, det kommer faktiskt från Private Practice om jag ska vara ärlig, men det är så sjukt bra och något jag aldrig kommer att glömma, och ni borde inte heller göra det! För det är så sant så sant...


Jag tror personligen att jag är ganska bra på att förlåta folk. Alla gör vi våra misstag, och alla förtjänar vi en andra chans. De flesta förtjänar också en tredje, fjärde och femte chans... Dock är det en stor skillnad mellan att förlåta och att glömma.


För många år sedan, nu låter jag jättegammal men det är flera år sedan, vill inte bli så detaljrik...., så blev jag sviken av en kompis. Som alla svek så gjorde det ont, men det här var värre än de andra sveken. Hon gjorde mig så mycket ont, och det var en början på något mycket större och mycket smärtsammare än någon hade kunnat ana.


Idag är den tjejen och jag rätt bra kompisar, jag har mer eller mindre förlåtit henne, men jag har inte glömt och kommer aldrig att glömma. Hon orsakade mig mycket smärta, och jag kommer aldrig att lita på henne igen. Men vi kan vara kompisar ändå, jag hjälper henne när hon behöver hjälp och så, men minnet finns alltid kvar.


Dock finns det en person som är så mycket svårare att förlåta än alla andra. Mig själv. Så många misstag man gjort, så få gånger man förlåtit sig själv. Nä, när jag har sårat någon annan så har jag jävligt svårt att förlåta mig själv, men andra får orsaka mig hur mycket smärta som helst och ändå bli förlåtna? En evig balansvåg....


Nu ska jag sova. Godnatt!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 20 juli 2009 19:54

Nu är jag äntligen hemma igen. Vi ska äta nu, så jag skriver mera senare. Resan gick bra, det blev lite kaos men det löste sig bra.


Ikväll är det Lipstick Jungle 21.00 Missa inte det!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 18 juli 2009 18:45

Jag fattar inte hur mormor pallar det här, det går ju så segt! Som sagt har hon inget bredband, utan modem. Bläää!


Jaja, jag lever och mår bra. Vi har det jättebra här ute. Solat en massa, ute och sprungit och gått, och i dag var vi i stan och shoppade. Jag köpte tre tröjor, ett par skor, och lite hudvårdsprodukter.


Jag har dessutom missat tre chanser att få rida, hur kul är det då? Hoppas jag får fler de två veckor jag har kvar hemma, jag som så gärna ville rida!! Hem kommer jag i alla fall måndag kväll.


Nu ska jag försöka läsa min mejl, men det brukar inte gå, får se om jag lyckas...


Vi höres!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 15 juli 2009 11:11

Så, nu har jag packat allt och så. Tåget går inte förrän 13 så vi har en liten stund över. Jag har skrivit några dagar till på Spanien resan, snacka om att jag var seg med det... Bilder kommer också så småningom.


Som ni kanske kommer ihåg från förra gången jag var hos mormor så är det svårt med internet där, dvs jag kommer antagligen inte skriva någonting här förrän på måndag. Får se om jag kanske orkar ta mig in och skriva någongång, men det är tveksamt...


Men vi hörs väl om ett par dagar då! Have a nice time.


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards