Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Lina Lilja - 11 juli 2009 22:32

Nu har jag tittat färdigt på Sommarkrysset. Syrran och pappa skulle titta på Ondskan, men jag är inte så förtjust i sådana filmer så jag avstår och tänkte sitta här i sängen och skriva lite istället.


Imorgon har jag inga egentliga planer. Jag har faktiskt tillåtit mig själv att få sova ordentligt - även om jag hatar det - så jag tänker inte ställa någon väckarklocka som jag normalt gör.


Det blir väl en sväng i stallet men annars har jag inga planer, vi får väl se vad som händer =)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 11 juli 2009 21:39

Först;
Förlåt, men internet krånglar som fan, så därför så kan jag inte skriva riktigt när jag vill, och vissa inlägg går inte att posta, men jag gör så gott jag kan och hoppas det löser sig snart =)


Sedan;

Nu vet jag äntligen vad jag ska ha för tatuering! Jag ska ju tatuera mig när jag fyller arton, tidigast då i alla fall (eftersom mamma inte tillåter det..). Men jag vill ha en tatuering som verkligen betyder något, inte bara för att liksom, så jag har funderat på vad jag vill ha, men inte hittat något som jag verkligen verkligen fastnat för, men nu vet jag!!


Idag tittade jag på Miami Ink, och då var det en kille som hade haft en tuff uppväxt. Hans föräldrar hade skiljt sig när han var två, och det bestämdes att han skulle bo hos sin mamma. Det var något som gick, rent ut sagt, åt helvete. Hon slog honom, och efter ett rymningsförsök så hamnade han på akuten.


Han var inte gammal, gissningsvis strax över 20, men han hade varit med om mycket. Det som fått honom att fortsätta kämpa var hans dröm att bli pilot, något han även lyckats med, så han tatuerade in en fenixfågel som föds ur baken på ett flygplan.


Så ja, jag ska också ha en fenixfågel! En fenixfågel, för er som inte vet, är en fågel som återföds ur sin egen aska. Alla har vi våran ryggsäck att bära, vissa tyngre än andra, men det är bara att försöka glömma att man har den och gå vidare. En fenixfågel är vad det ska bli! Dock vet jag inte vart än, jag vill ha den relativt liten, på ett ställe som syns men ändå kan döljas. Jag tänker typ på ena skulderbladet kanske... Vad tycks?


Tittar just nu på Sommarkrysset, spelade in det när det gick för vi åt då. Ska sova snart, är dödstrött.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 11 juli 2009 17:28

Gick upp klockan fem imorse, usch, det var tufft, så himla trött! Aja, vad gör man inte för de små liven ;) Stalltjänsten gick bra. Det var inte så mycket att göra eftersom många går på bete, men jag hann med att leka både hovslagare och veterinär, hehe.


Det blev lite tjafsigt i slutet, men det löste sig. Åkte hem, bytte om lite snabbt, och gick in för att gå på kalas hos grannen. Deras son är hemma, bor i USA normalt, och hans son fyller tre på tisdag så det var tre-årskalas =) Det största treårskalas jag någonsin sett! Jättemycket folk var det, men det var trevligt, riktigt trevligt faktiskt.


Det som vi pratade allra mest om var min stundande USA-resa. Dels bor ju sonen där, och hans fru är uppvuxen i USA så hon tyckte det var jättekul! En annan gäst har bott i USA i 13 år (hon är jättebra kompis med massa kändisar, skådespelare och så), och en tredje var i USA för 19 år sedan, när hon var arton, och gjorde precis som jag och pluggade ett år på High School. Så det var jätteroligt!!


Kom hem för typ en timme sedan, så nu har jag suttit och tjafsat med internet sedan dess. Suck, hatar när tekniken inte fungerar...


Ska kika runt lite på nätet, se om jag hittar något kul.


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards