Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under maj 2009

Av Lina Lilja - 17 maj 2009 11:13

Japp, och Norge fick den bästa starten någonsin på sin nationaldag idag. Ett STORT grattis till Alexander och Norge! :) Det förtjänar de, och jag menar det verkligen. Låten är annorlunda, men på ett bra sätt! KUL =)


Så, vilka va mina favoriter då? Norge - såklart, men Island och Storbritannien tyckte jag var minst lika bra, och det fanns fler som också var grymt bra. Ett enormt starkt startfält var det i år! Danmark var också grymma, kul för Norden! =)


Så, kort uppdatering på vad som har hänt på senaste tiden. Veckan som gått har varit tuff, allt har inte gått som jag har viljat direkt, men det är nu som jag inser vilka jävligt bra kompisar jag har vid min sida <3


Idag ska jag ha stalltjänst mellan 12 och 20, så jag ska snart åka hemifrån, och jag kan inte svära på att jag hinner göra fler inlägg idag. Anledningen till att det har blivit väldigt tunt på inlägg på senaste tiden är för att våran dator är paj, och den enda dator jag har tillgång till är pappas jobbdator. Men snart ska jag få en egen lap-top! =)


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 15 maj 2009 23:51

Hejsan!

Sorry att det har blivit så dåligt med allt skrivande på senaste tiden, men våran dator har kraschat (igen) så den enda datorn jag har tillgång till just nu är pappas jobbdator, och han har varit på affärsresa nu några dagar...


Jag har i alla fall haft lite kontakt med Ceci, tjejen från Brasilien som jag ska bo med. Hon verkar mycket snäll =)


Hinner tyvärr inte skriva mer nu. Imorgon blir det stallet och en sväng till gymmet :)


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 maj 2009 19:07

Hörde idag på nyheterna att det genomförts en undersökning bland svenska ungdomar i frågan

"Vad använder du för preventivmedel vid sex?" och det visade sig att 1/5 inte använder preventivmedel alls. Denna siffran är den högsta i Norden och det är VÄLDIGT dumt, därför tänkte jag ha lite sexualundervisning för er :)


Visste ni att...

  • Utan preventivmedel så är risken ganska stor att man blir med barn
  • Kondom är det enda preventivmedlet som skyddar mot könssjukdomar
  • Efter en abort så är chansen att bli med barn igen liten

Lite exempel bara. Vidare tänkte jag nämna några preventivmedel, dock bara väldigt kort, då jag gjort det i större utsträckning tidigare i bloggen...


Kondom - Skyddar mot graviditet och könssjukdomar. En "ballong" i tunt gummi som träs på penisen.


Femidom - En femidom är en liten påse av tunn plast eller gummi med en ring eller platta i botten och en stor ring längst fram. Femidomen kan sättas in i slidan eller rumpan.


Slicklapp - En slicklapp är en gummiduk som kan användas som skydd om man har munsex, till exempel om man vill slicka en tjej eller någons analöppning. Slicklappar går att köpa på Internet och i sexbutiker, men kan vara svåra att få tag på.

För att göra en egen slicklapp kan man klippa upp en kondom. Det är enklare att använda en kondom som inte är behandlad med glidmedel. Innan man rullar ut kondomen klipper man först av toppen och gör sen ett klipp genom hålet ut mot sidan. Har man gjort det rätt blir det en fyrkantig lapp när man rullar ut den.


P-piller - Piller som kvinnan tar varje dag. Skyddar mot graviditet.


Minipiller - Som P-piller.



Det var typ det jag hade att säga för tillfället. Har ni något att tillägga? Hör av er!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 12 maj 2009 18:32

Jag saknar er vänner. Jag tycker verkligen att det är jättekul att driva bloggen och skriva en massa, men det känns samtidigt väldigt skönt att slippa ha pressen på sig att man måste skriva varje dag.


I helgen åkte alltså min ponny, något som faktiskt, någonstans långt inne, var väldigt skönt. På eftermiddagen åkte jag ut till Högbo och roade mig, och på kvällen hade vi farmor och farfar på besök.


I söndags så var vi i Stockholm på informationsmöte inför USA-resan. Något som bara gjorde att jag längtar mer än någonsin till USA. Det ska verkligen bli skitkul! Det var även informativt väldigt bra.


Igår var det en vanlig dag med skola+stallet. Idag har dagen varit allmänt piss, INGENTING har gått som det ska, mer detaljerat får ni det faktiskt inte...


Kommer garanterat med fler inlägg idag.


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 8 maj 2009 22:11

Imorgon förmiddag kommer Happys nya ägare och hämtar henne. Så från och med imorgon är jag hästlös, men jag måste, trots allt, säga att det känns väldigt väldigt bra...


Så det är vad jag ska göra första halvan av dagen. Sedan tänkte jag åka till Högbo och kika på Högbospelen en sväng. Mer planer än så har jag inte, och jag kommer inte på något mer att skriva därför blir inte mitt inlägg längre än såhär...


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 maj 2009 20:43

Nu känns den kommande resan mer verklig än någonsin, och nära. I tisdags kom ett mejl som berättade att de har hittat en familj till mig. Vill ni veta mer? Okej, jag ska berätta :)


Mamma heter Tina och är 30 år. Hon jobbar som "Resturant Manager". Pappa heter David och är 35 år. Han jobbar som "Contractor". Jag kommer få en lillebror också =) Dustin, som är 7 år. Jag kommer att bo i familjen tillsammans med en annan studen, hon kommer från Brasilien, coolt va!?


Jag ska bo i Wichita, Kansas. En stad med 350 000 invånare (Malmö har drygt 280 000), och för er med dåliga geografikunskaper så ligger det mitt i USA. Klimatet är ungefär som i Sverige. De har precis som oss 4 säsonger, med kalla vintrar och varma somrar.


Skolan jag ska gå på har ca. 1600 elever, dvs. 5 gånger så stor som min nuvarande skola. 4 augusti går flyget, och skolan börjar 14 augusti. Fan va kul det ska bli!! =)


Det var vad jag hade att berätta om det. Har ni tur kanske jag återkommer med ett till inlägg lite senare ;)

Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 3 maj 2009 21:46

Nu blir det mer tjafs om denna underbara människa, men jag har fastnat för honom nu på senaste tiden jag asså! =)


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5046815.ab


För er som orkar läsa artikeln så handlar det om att Andreas börjar känna sig redo för att skaffa barn. Förut har det känts som en omöjlighet, då han dels är gay och dels har HIV. Men nu finns en ny metod som gör det möjligt att "tvätta" sperman från HIV så att även människor i Andreas situation kan skaffa barn. Är inte det underbart så säg!


Jag tycker att det är jätteroligt, och är jätteglad över att alla har möjligheten, för det är många som vill, men som inte tidigare kunnat. Det som gör mig upprörd däremot är det faktum att om man läser runt på bloggarna som kommenterat nyheten så är 2 av 3 negativa angående det. Folk påstår att det är fel att riskera att barnet får HIV. Ja, men det kanske faktiskt fungerar att tvätta spermier!?!?


Folk är också emot att "sådana här människor" skaffar barn i allmänhet. Om det är HIV:t eller homosexualiteten som är orsaken fattade jag aldrig, antagligen en blandning av båda... Tja, världen är sorglig.


Var öppen mot världen vänner!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 3 maj 2009 09:36

Jag och en kompis hade en rolig konversation igår, om ett ämne jag faktiskt funderat över länge. Hon har pojkvän sedan drygt ett år tillbaka, medan jag, som ni vet, är singel.


Vi kom fram till att singlar hela tiden ska passa upp på folk. De ska vara så snygga som möjligt, så smala och vältränade som möjligt, för att någon eller några ska bli attraherade av dem.


Upptagna människor däremot, de som redan har partner, de behöver ju inte oroa sig. De vet ju att det redan finns någon som älskar dem, för den de är, inte för den de försöker vara. De kan äta hur mycket som helst, behöver inte sminka sig eller träna, deras partner älskar dem ändå! Upptagna människor njuter mer av livet helt enkelt!


Så, är det positivt eller negativt? Det positiva är ju att man verkligen kan njuta av livet, sedan behöver det ju inte gå till överdrift. Det negativa är ju då att när man blir tillsammans med någon man gillar, och sedan får se personens riktiga jag, utan smink och stajlat hår, gillar man dem lika mycket då? Förstår ni vad jag menar?


Jag hatar att dela in folk i fack, men det är ändå en ganska stor skillnad, eller vad tycker ni?


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards