Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under maj 2009

Av Lina Lilja - 22 maj 2009 22:37

Nej, jag har inte råkat sätta ett frågetecken efter "Jävla skit". Anledningen till varför frågetecknet finns där är för att jag vet inte riktigt om det är så jävla skit som jag tror... (Något som mina kompisar har försökt trycka i mig i en knapp vecka, och som jag faktiskt snappat upp...)


Men snackade ju här om dagen angående konsekvenser. Jag tänker ju inte riktigt på att även mina kompisar kanske läser min blogg... Jag vet att bloggen är hyfsat stor på skolan, så det tänker jag på, men att kompisar (som t.ex. i stallet) läser den, det tänker inte jag på!! Men nu, efter att ha luskat runt lite, så har jag insett att så är det faktiskt, i alla fall så gjorde de det förut.


Fick idag höra av en kompis, någonting som en annan kompis funderat på efter att ha läst min blogg. Det var inget elakt, absolut inte, men inlägget jag skrev var för mer än en månad sedan, och jag visste inte ens att de läst min blogg!!


I alla fall, det här är mitt 375:te inlägg, inte kommer jag ihåg exakt vad jag har skrivit och när! Men my friend, nämnde idag ett specifikt inlägg, som jag inte tänkt på att jag skrev, men kom på det när hon sa det. Nu gick jag tillbaka och kikade vad som egentligen stod, och att personen i fråga har läst det var JÄÄÄÄÄVLIGT pinsamt... Står till och med i inlägget att jag hoppas att hon inte kommer att läsa det.....


Så tja, min kompis har tydligen läst det. Inte så att det stod något elakt om henne, nej nej, men pinsamt är det i alla fall. Det som faktiskt stör mig lite, är att hon gått och pratat med andra om det, men jag har inte hört ett skit om det! Så från och med nu:

Skrivs det något på min blogg som ni tror handlar om er, och som ni tycker är konstigt, som ni funderar över, som ni vill att jag tar bort eller liknande, säg det till MIG då, och ingen annan! Tack!!


I alla fall... Nu tappade jag ju bort mig... Jo! "Problemet" är då att vissa saker som den här människan då "tror" är ju sant, men hon har inte frågat mig om det, än. Jag vill gärna var den som tar upp ämnet med henne, och inte tvärt om, men tyvärr är jag en feg jävel. Därmed rubriken. Fortsättning följer, kanske.


Jag vill avsluta med att säga att jag ALDRIG nämner mina kompisar eller människor i min omgivning med namn här på bloggen, anta därför inget och sedan sprid rykten, utan kom till mig om det är något. För utan att ha frågat så kan ni inte vara säkra på att det är er det handlar om. Sedan måste jag (tyvärr?) säga att allt jag skriver här på bloggen menar jag till 100%, oavsett om ni eller jag vill tro på det. Så är det.


Nu ska jag sluta skriva, och återigen hoppas att denna människa inte läser detta. Jag hoppas lika mycket att jag inte försagt mig på något plan (vissa saker måste trots allt få förbli privata), jag är ganska dålig på att läsa igenom mina inlägg innan jag skickar, jag bara skriver...


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 22 maj 2009 21:22

Efter gårdagens inlägg "Upprörande!!!" fick jag flera upprörda kommentarer, så tänkte ta mig ett inlägg till att svara på dessa...


Ja, visst har vi olika syn på sex, och också olika sätt att tjäna pengar. Jag har förstått att sex är ett hyfsat enkelt sätt att tjäna pengar på, men finns det någon som går runt och skryter över att de är prostituerad? Finns det någon, vars högsta dröm är att vara prostituerad? Finns det utbildningar till att bli prostituerad? Svar: NEJ!


Jag vet inte om jag kan säga att det här är precis samma sak, en gång är ingen gång liksom, men nää, jag förstår det ändå inte.. Jag kan inte förstå grejen med att sälja sig själv för pengar, för det är precis vad man gör. Sedan, okej, jag kan nog inte sätta mig in i den bilden riktigt, med tanke på att jag lever i en betydligt rikare värld, men nej, för mig är det fortfarande ofattbart att man kan göra något sådant.


En liten fråga som jag vill slänga ut i sammanhanget bara:

Om det hade varit en kille som annonserat ut att man kunde köpa hans oskuld, tror du att det hade gått lika bra för honom??


Jag anser inte att alla ska tänka så som jag gör, absolut inte. Man få ha olika åsikter och tänka på olika sätt. Visst, tjejen får väl själv bestämma över sin kropp och sin oskuld, men jag anser fortfarande att sälja sin oskuld är något som är jävligt fel, och oavsett vad folk säger, så är det min åsikt och jag kommer att fortsätta tycka så...


Angående abort så är frågan både ja och nej. Visst, det är kvinnans kropp och hon är väl (tyvärr) den som blir mest "lidande" vid en oönskad graviditet då det är hennes kropp. MEN i en situation där abort diskuteras, så tycker jag att det är upp till föräldrarna tillsammans att lösa situationen. Det är trots allt bådas barn.


Hoppas ni är nöjda med svaren ni fick! Hör av er vid frågor eller synpunkter :)


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 21 maj 2009 20:14

Vad är det för fel på människor egentligen?! Jag har funderat på den frågan en jävla massa gånger, och aldrig blir jag klok på frågan... Varför måste man kränka varandra, behandla varandra illa, bry sig om varandras yttre osv.? Vad är det för sjuk grej egentligen????


Nr. 1 som upprör mig är att folk påstår att Miley Cyrus är tjock. Hon är fanemej INTE tjock!! Hon är snygg och vältränad, har en alldeles lagom kropp som många, jag är en av dem, är jävligt avundsjuka på!!!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article5195250.ab


Nr. 2 som upprör mig upprör mig på ett helt annat sätt. Det är en tjej som sålde sin oskuld. Okej, hennes eget val, men jag är ändå jävligt emot det, så är det och så kommer det fortsätta vara. Sex är något underbart som ska upplevas mellan två människor som älskar varandra, samtidigt som det är ett äventyr. Men att ha sex med en okänd människa för pengar!? A BIG no no!!!

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5195173.ab



Är jävligt trött och sur, så nu tänker jag faktiskt hoppa i säng. Imorgon blir det stall och ev. en stund på stan...


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 21 maj 2009 20:00

Först kommer lite sexnojor, och svar på hur man blir av med dem...
Sexnoja 1. Jag är rädd för att lukta äckligt

Min mardröm är att jag skulle lukta snuskigt därnere när en kille går ner på mig. Även om jag har bra intimhygien så luktar det ju liksom skumt där nere ibland. Hur ska jag göra för att slippa noja över detta och istället njuta av oralsexet?/ Emma 25


Hanna Arnhög, VeckoRevyns sex- och relationsexpert svarar:
- De allra flesta luktar inte snuskigt där nere utan luktar precis som man ska - vilket absolut inte är ingenting alls. Dofter och smaker är ju en del av det som tänder människans sexualdrift så var inte orolig, lite "snusk" är bara bra. Känner du själv att du inte luktar rätt, ja då är det dina bakterier som är i obalans och det går att åtgärda.

Tvätta dig inte mer än en gång om dagen och använd bara vatten, alternativt intimtvål eller intimolja från Apoteket eller mataffären. Var noga med att inte ha trosor i kvävande material, som syntet. Kör med bomull på dagtid och gärna utan trosor på natten.


Sexnoja 2. Jag känner mig osäker naken

Min största osäkerhet ligger i hur jag ser ut. Jag hatar att visa mig utan kläder. Det gäller till och med när jag byter om innan träningen- duschar gör jag alltid när jag kommer hem från gymmet. Är det vanligt? Hur tycker du att jag ska tänka för att jag ska bli bekväm?

Siv Marell, självförtroendecoach svarar:

- Det du upplever och känner är alltid rätt, för det är din verklighet. Det är vanligt att vi känner oss obekväma nakna eftersom vi inte har några kläder och "skydda" oss med. Det kan vara svårt att utrota vissa negativa tankar. Finns det någon kompis som du gillar skrapt, som du ser upp till? Tänk att du är den personen! Vad skulle hon/han gjort i det läget? Jag skulle vilja ge dig en utmaning! Titta dig själäv i spegeln varje morgon och säg högt "Jag är bekväm i mig själv!". Var inte rädd att testa dig fram. Det viktigaste är att du kommer ihåg att du duger som du är!


Sexnoja 3. Jag är rädd för att vara för dålig

När mina kompisar har haft sex händer det att de berättar att killen hyllar dem och säger saker som att han aldrig haft en bättre ligg. Ingen har någonsin sagt att jag är outstanding i sängen. Hur ska jag hantera det? Tänk om killar tycker jag är dålig i sängen. Hur är jag en bra sexpartner?

Malin Forsberg, Expressens kärleksbloggare svarar:

- Oj, det låter inte alls bra att du får ångest efter sex, speciellt inte på grund av att du tror att du inte presterat tillräckligt bra. Varför tänker du så? Det låter som om du har negativa tankar om du själv. För det första: att vara medellmåttig i sängen duger alldelles utmärkt. För det andra: att ha sex med en person är väldigt utlämnande och det tar ett tag innan man vågar släppa på eventuella hämningar, vilket är helt normalt och inget du ska klandra dig själv för. Det viktigaste är att kunna slappna av under sexet och inte tänka så mycket och absolut inga negativa tankar om dig. Bara njut och kör! Glöm inte bort att msickra din partner Han är säkert lika osäker som du är. Kom ihåg att sex inte ska handla om prestation- då blir det bara pannkaka!


Sexnoja 4. Jag vågar inte bryta rutinerna

Jag har varit tillsammans med min kille i 4 år. et ör inget fel på vårt sexliv, men jag skulle vilja prova nya saker och det känns som om vi är fast i gamla mönster. Sexet är väldigt rutinmässigt, och det verkar som han trivs med det. Hur bryter man rutiner så smidigt som möjligt? Även om vi känner varandra väl kan jag inte vara mig själv fullt ut i och med att jag är rädd att ta nya initiativ.

Olle Waller, sex- och samlevnadsexpert svarar:

- Det är tveksamt om det finns några speciellt "smidiga sätt" att bryta rutiner i det sexuella samlivet. Du får nog räkna med att vara lite modig om du vill att saker ska hända. Eftersom du inte tycker att det är fel på ert sexliv är det nog inte heller någon stor risk att han skulle uppfatta det som konstigt eller kränkande om du föreslog saker som du fantiserat om. Är man däremot inne i en svacka eller kris tror jag inte det fungerar med lite käcka tips för att krydda sexlivet. Det kan tvärtom uppfattas helt fel och fungera som en spik i relationens kistlock.



Därefter kommer lite frågor och svar om sex.


1. Kan man vara för trång?

Nej. Om det är trångt och tar emot när du har samlag, så beror det förmodligen på att du inte är tillräckligt upphetsad, inte är tillräckligt våt eller spänner dig. Ha mer förspel, slappna av, använd glidmedel och gör inget när du inte är tillräckligt kåt.


 

2. Varför blir jag inte våt?

Stress och nervositet kan göra att kroppen får svårt att bli upphetsad. Om du känner dig stressad eller pressad att ha sex så säger kroppen ifrån. Om du blir riktigt upphetsad utan att bli våt, så kan du använda glidmedel, men ha aldrig samlag utan att vara riktigt upphetsad.


3. Varför kan jag inte få orgasm vid samlag?

De flesta kvinnor behöver någon form av klitorisstimulans för att kunna få orgasm. Prova ställningar där du kan gnugga dig mot penisroten, som ridställningen, eller ställningar där antingen du eller din partner smeker klitoris under tiden.


 

4. Kondomen sprack, varför?

Det är ovanligt att kondomer spricker och beror nästan alltid på att man har hanterat den fel. Kondomer har ett bäst före-datum och ska förvaras svalt, inte i en varm ficka. Trä på kondomen försiktigt, akta vassa naglar, och pressa ut luften ur toppen innan den rullas på helt. Om tjejen inte är tillräckligt våt (eller vid analsex) så kan det bli för mycket friktion, så använd glidmedel. Rätt använd är kondomen mycket säker och det är sällsynt att den spricker för erfarna par.


5. Varför gör det ont vid samlag?

Den vanligaste anledningen till att det gör ont vid samlag är att tjejen inte är tillräckligt upphetsad och våt. Det är mycket som ska hända i kvinnokroppen för att den ska vara redo för samlag, se fråga 64. Ha längre förspel eller ha annat sex istället. En annan anledning till smärtor vid samlag är vestibulit.


6. Varför känns det konstigt vid samlag bakifrån?

Vid samlag bakifrån kan penisen komma åt livmodertappen, det kan kännas konstigt, obekvämt eller göra ont, stöt lite grundare och försiktigare.


7. Vad ska jag köpa för glidmedel?

Ett vattenbaserat eller ett silikonbaserat glidmedel, båda är säkra att använda med kondomer och sexleksaker. Vattenbaserat är bra för den som bara behöver lite extra glid, eftersom det torkar ut ganska snabbt. Silikonbaserat glidmedel ger glid som räcker i evigheter och är bättre, men dyrare. Oljebaserade, som till exempel vaselin, är inte lika bra och kan förstöra kondomer.


8. Min kille kommer för tidigt, vad kan vi göra?

För tidig utlösning är vanligt och går att lösa genom övningar, där han stimuleras (själv eller av sin partner) tills han är på väg att komma och stoppar precis innan, vilar lite och fortsätter igen. Han bör öva i några veckor innan han provar samlag. Vid samlag kan ni vara stilla, medan han smeker dig tills han kan fortsätta. Att använda kondom kan hjälpa, och det finns även fördröjningskrämer, men de flesta par kan lösa det genom övningar och genom att stanna upp.


9. Min kille tappar ståndet ibland när vi har sex, varför?

Nervositet och stress kan leda till att kroppen inte alltid vill vara med. En lösning kan vara penisringar, se frågan om penisringar. Händer det mycket ofta kan han gå till läkare för att vara säker på att inget är fel.


10. Min kille blir kåt mycket snabbare än jag, är det något fel på mig?

Nej. Det tar oftast längre tid för kvinnor att bli kåta, man brukar säga att det tar fem gånger så lång tid för en kvinna. Det är mycket mer som ska hända i kvinnokroppen. Slappna av, ha mer förspel och ta den tid du behöver.

Av Lina Lilja - 21 maj 2009 19:00

Ibland, eller ganska så ofta..., är man jävligt dum alltså. Tänkt, det är inte första gången det händer, och inte lär det bli sista heller. Det sägs att man lär sig av sina misstag, men jag undrar jag...


Om man har ett liiitet problem, som egentligen inte är så stort, så löser man väl det? Tja, det är väl vad de flesta människor skulle ha gjort, men inte jag inte... Nej, istället så börjar jag med att göra det liiilla problemet till ett JÄTTESTORT problem. Därefter så skjuter jag på lösningen så länge det går, till situationen blir ohållbar. Denna gången har detta skjutande på lösningen lett till att jag är typ osams med en kompis, och snart med en till skulle jag tippa på...


Nej, imorgon måste jag samla ihop mig lite, ta fram modet jag inte har, och lösa problemet. Suck, jag ser INTE fram emot det, men samtidigt så har jag skjutit på problemet i snart en vecka, det funkar inte längre!!!


Nej vänner, nog tjatat om mina problem nu... Tänkte ge er ett sexinlägg idag, måste komma på något roligt att skriva om bara. Tips?


Hörs snart igen!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 19 maj 2009 21:08

Spelade in det nu mellan 20 och 21, ett sjukt bra program! Tänkte gå ner och titta på det nu, så tänker inte blogga mer idag.. Men vi hörs och ses väl någon annan dag!


Imorgon har jag förresten namnsdag, och jag gissar, och hoppas på, att mina föräldrar firar (ligrann iaf) min 16 årsdag, då jag kommer att ha den i USA. Så förhoppningsvis (kanske kanske) så får jag en lap-top, eller åtminstone pengar till en. Eller så är det bara en avlägsen dröm... Men hoppas kan man väl få göra i alla fall! Eller??


Vi hörs!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 19 maj 2009 19:52

Helt ärligt, jag älskar min blogg! Här får jag skriva precis ALLT jag tänker (även om jag omformulerar mig ibland, och utelämnar vissa detaljer, för att rädda skinnet på både mig och mina vänner) och jag får säga precis vad jag vill (nästan) för här är det JAG som bestämmer! =)


Dock så finns det ju en nackdel med detta... Även om jag får skriva precis vad som helst, i princip, så kan ALLA läsa vad jag skriver. Skriver man då lite personligt, och har lite smarta kompisar, så kan det få oanade följer. Att det skulle bli uppståndelse när jag började skriva om sex, det var jag absolut förberedd på, även om uppståndelsen blev större än vad jag räknat med. Sex liksom, det finns ju överallt!? Men jag tyckte bara det var kul, älskar ju att stå i centrum!!


Men jag mitt pucko, inser inte att det faktiskt kan vara så att ens kompisar klickar sig in på ens blogg. Ibland så blir det lite personligt, och för en utomstående spelar det ingen roll, för de fattar ändå ingenting, men för ens kompisar, speciellt de lite smartare, så blir det en annan sak. De lyckas, med hjälp av bloggen bl.a., lista ut saker om en, något som är både läskigt men också på något vis, skönt.. Men nog borde man tänka sig för en extra gång innan man klickar på "skicka", vissa saker borde man inte skriva liksom... Fast tja, sanningen kommer ju alltid fram en vacker dag, så varför inte idag?


Med tanke på vad jag precis reflekterat över, så borde jag inte skriva det här, men jag gör det i alla fall. Det är utdrag ur låten som jag just nu spelar på youtube om och om igen. Varför jag väljer att publicera just den här delen här? Tja, det får ni nog lista ut själva ;)

Jag har gömt mina känslor så gott det går,
men när du tittar på mig ibland så river du muren,
som jag byggt upp

[....]

Jag borde lyssnat bättre men vad ska jag ta mig till,
när det ända som jag tänker på är din mjuka kropp
som kan bli min. Jag vill, åh!


Vill ha dig i mörkret hos mig,
tiden den stannar när vi rör vid varann.
Åh, jag lättar, jag flyger, jag svävar fram,
låt det aldrig ta slut.


Vill ha dig i mörkret hos mig,
tiden den stannar när vi rör vid varann.
Åh, jag lättar, jag flyger, jag svävar fram,
låt det aldrig ta slut.


Jag låg och grubblade, ensam i min stora säng.
Drömmarna blandades med rädsla för framtiden.
Om jag inte tar dig nu, så tar nån annan dig!
Bort från mig!


(Drömhus - Vill ha dig)


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 17 maj 2009 21:59

Jag är verkligen skittrött just nu - och jag menar det verkligen. Har varit det i flera timmar nu... Hade stalltjänst nu på eftermiddagen dessutom - GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSP. Så tråkigt nu också när jag inte får rida...


Usch vilket tråkigt och segt inlägg, men har inte så mycket att skriva. Tänkte krypa i säng snart, sitter just nu och kikar på lap-tops. Ska ju köpa en! =)


Jag tror jag ska avsluta det här inlägget nu, känns så va?


Vi hörs!


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards