Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Lina Lilja - 23 maj 2009 18:15

Förlåt om jag upprepar mig lite på olika fronter, känns som om jag hela tiden skriver samma saker... Säg till om det är så för i så fall får jag komma på något nytt att skriva om ;)


Nä, men som sagt så insåg jag ju nu i dagarna att kompisar, som jag inte hade någon aning om att de läste min blogg, har läst min blogg. Det gjorde mig lite orolig, för först nu (efter flertalet månader med bloggen, *host*) insåg jag att folk jag skriver om här på bloggen kanske faktiskt läser bloggen... (Inte för att jag tror att jag någonsin skrivit något riktigt elakt om någon, men allt kan ju uppfattas olika...) Därför gick jag tillbaka i arkivet och började läsa gamla blogginlägg, något som var väldigt roligt.


Jag har ju trots allt, i skrivande stund, skrivit närmare 400 inlägg, så inte kommer jag ihåg precis vad jag har skrivit och när. Det är rätt kul, för eftersom jag aldrig skriver mina kompisar med namn, så vet jag inte alltid vem jag menat när jag skrev det :p


T.ex måste jag titta i min riddagbok vem jag red med den 5 januari i år, för kompisen som jag skriver om i det inlägget har jag absolut ingen aning om vem det är, haha! Bra om man har en blogg, där inte ens den som bloggar vet vem det skrivs om. :p


Nä, klockan 19.00 ska vi vara inne hos farmor och farfar, ska äta middag inne hos dem, så det är väl bäst att man rotar fram lite kläder ur garderoben och sminkar sig lite. Med tanke på att jag suttit hemma hela dagen så har jag bara haft ett par mjukisbyxor, någon gammal sliten tröja på mig, håret slarvigt uppsatt för att inte hänga i ansiktet, som för övrigt inte sett röken av något smink idag... Nä, dags att fixa till sig lite!


Vi hörs väl imorn kanske. Då blir det stallet igen! Klarar inte av att bara sitta här hemma och göra ingenting...


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 23 maj 2009 17:37

Om jag var tankfull igår, så är det ingenting mot för vad jag är idag. Det är FRUKTANSVÄRT mycket som rör sig i huvudet på mig just nu. Tyvärr kan jag inte riktigt sätta ord på mitt tänkande, framför allt inte här... Men en sak måste jag få pointera.


Även om jag inser nu, när jag läser gårdagens inlägg, att jag verkar väldigt sur och grinig, så är jag verkligen inte arg på någon! (Mer än möjligtvis mig själv..) Jag är absolut inte sur på att ni funderat bakom ryggen på mig, även om det lät så på sättet jag uttryckte mig igår, och på hur jag varit de senaste dagarna.


Sur är jag absolut inte, och har aldrig varit. Mer något i stil med livrädd. Kan tänkas töntigt, I know, men något som jag fick bekräftat genom den här historien, är att jag är långt ifrån modig. *Suck*


Så, nu har jag fått skriva av mig lite... Kanske ska berätta lite mer konkret om vad jag har gjort idag, även om jag inte är sådär överdrivet säker på att någon bryr sig.


Bestämde mig redan igårkväll att jag skulle ta en lugn dag idag, dvs inget stallet. Kände att jag behövde få sitta ner och göra ingenting - något som jag egentligen hatar, men som jag behöver...


Redan kring halv elva i förmiddags, när jag ätit frukost i lugn och ro framför tv:n, suttit en stund vid datorn, borstat tänderna och så, fick jag panik. Vad skulle jag göra nu liksom? Vankade av och an innan jag tog fram ett par gamla fotoalbum som jag kikade igenom. Ett från när mamma var i sisodär 17 årsåldern, och några från när jag och syrran var små. Kom fram till att jag var jättesöt när jag var liten, log på typ 99% av bilderna, medans syrran min inte alls var lika gullig, dessutom gjorde hon konstiga, griniga grimaser på 99% av bilderna :p


Tänk om man visste när man var så liten att framtiden skulle bli så tuff! Då skulle man njuta BETYDLIGT mer av den tiden. Tänk att då var ens största problem att damsugaren hade svalt bästa leksaken! Suck, vilken underbar tid va!?


Efter ett tag tröttnade jag, så då gjorde jag något jag viljat göra länge. Jag började läsa boken "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. Jag ÄLSKAR att läsa, men jag har haft en massa andra böcker som jag var tvungen att läsa, så jag har inte hunnit med honom än. Men nu så! =)


Därefter så åt jag lunch. Korv med bröd - mums =) Ända tills jag fick ett sms, hann dock bara ta upp mobilen och se vem det var från (morsan o farsan hatar när vi sitter med mobilerna vid matbordet, något som jag faktiskt kan förstå). Då upplevde jag på riktigt den där känslan ni vet, när tuggorna bara växer i munnen och det enda ni vill göra är att gå och spy. Shit alltså.


Aja, efter lunchen läste jag lite, innan en kompis ringde. Vi pratade en stund och efter det samtalet tänkte jag fortsätta läsa, men det var typ omöjligt. Boken var för svår för att kunna läsas när man hade tankarna på annat håll, så när jag för tionde gången försökte läsa samma sida gav jag upp. Jag inspirerades av kompisen min och gjorde något som jag bara gör frivilligt en gång om året:

Jag städade mitt rum.


Att städa mitt rum är dödsdömt. Att en människa kan ha så mycket skräp!! Började med bokhyllan. Jag har sju tidsskriftssamlare där, som är fullproppade med tidningar och papper och trängs på en hylla. Två hyllor där massor med böker trängs, en hylla med lite porslinsfigurer och min cd-spelare står, och en hylla med smycken. (Varför berättar jag det här egentligen? Är det någon som bryr sig?)


What ever. Gick sedan igenom skrivbordet, fönstret och nattduksbordet också med damtrasan. Vet ni hur mycket saker som har legat och samlat dam i en sisådär 5 år som faktiskt "kan vara bra att ha" någon gång. Fast idag var jag duktig, och slängde omkring hälften av det...


Fikade lite, därefter damsög jag och torkade golvet. Sägas ska också att under hela städningsprocessen så lyssnade jag på grina-musik i form av Ronnan Keating. Grina-musik? tänker ni då. Let me explain to you. Jag har en j-vla massa cd-skivor hemma (när jag var liten ville jag bli känd för att jag hade flest cd-skivor i världen. Haha, vad sjukt egentligen!!) i alla olika smaker. Många är faktiskt mina, men naturligtvis finns det cd-skivor som ägs av någon i resten av familjen också.


Vissa cd-skivor lyssnar jag på bara för att de är bra, men dessa är få. Vissa är ju säsongsskivor, som t.ex julskivor och midsommarskivor. Resten delar jag in beroende på humör. Det finns två olika typer som jag lyssnar på väldigt ofta.


Det ena är grina-musik, musik som jag lyssnar på när jag är ledsen eller tankfull. Dessa cd-skivor består av lugna kärleksballader, som t.ex Ronnan Keating eller Westlife.


Den andra är sjunga-med-musik. Detta är musik jag lyssnar på när jag är tankfull, men på ett mer positivt sätt (svårt att förklara). Dessa skivor består av svenska eller engelska låtar som ofta är lite popigare och som är lätta att sjunga med i. T.ex Lena PH eller Barbados.


Så nu vet ni hur ni kan ta reda på vilket humör jag är på, genom att kika vad jag lyssnar på ;)


Nu kom vi på ett väldigt konstigt sidospår... Jag städade i alla fall klart rummet, duktigt va! Jag måste dock säga, att om ni någon gång kommer in i mitt rum (se det här som en rekommendation) titta INTE i lådor, skåp eller garderober. Risk för ras....


Efter städningen kikade jag i alla fall lite på tv och sedan hamnade jag här. Sitter och letar hotell till i sommar, när vi ska till Barcelona. Något som var väldigt tråkigt, så därför skrev jag ett fruktansvärt långt inlägg här på bloggen istället :p Hoppas någon orkar läsa! =)


Vi hörs!


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards