Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Lina Lilja - 2 maj 2009 10:14

Nu tänkte jag ta lite på ämnet "känslor". Vad är en känsla? Vad innebär "Jag har känslor för dig"? Kan man känna alla känslor på en o samma gång?


Först tänkte jag kommentera lite från Humorgalan, den sista timmen, för det var därifrån jag fick ämnet. Vad ska man säga om Tommy Nilsson, Shirley Clamp och Hanna Hedlunds uppträdande? De sjöng grymt, och det är en jättefin sång. Visst, första kyssen kändes lite Madonna-Britney inspirerad, och den uppskattade jag, den var lite rolig, lite känsla. Men när de stod där bakom och hånglade och slet varandra i håret, nja, jag vet inte. Det blev lite överdrivet tror jag....


Den avslutande låten "Hold on" då? Med Måns Zelmerlöw och barnkören, vad tyckte ni om den? Själv fick jag en sådan där Per Gessle "Här kommer alla känslor på alla gång" känsla. Jag kände kärlek, sorg, glädje och en hel del andra känslor som jag inte kan sätta ord på... Det var så vackert!!!


Så, vad är känslor? Känslor är något man tar hjälp av när man beskriver sin situation. Kan man känna absolut ingenting? Ja, det kan man nog, men ofta när man tror att man känner ingenting, så känner man nog jättemycket istället, bara det att man kan inte sätta ord på sina känslor... Eller vad tror ni?


Så, vad betyder "Jag har känslor för dig"? Oftast (eller alltid) när man använder "känslor" så tänker man på kärlek, men är det egentligen korrekt? Nej, det är det ju inte. Man har alltid känslor för alla, jag har känslor för er alla där ute, det betyder inte att jag är kär i er alla. Nej, hat är också en känsla. Förstår ni vart jag försöker komma??


Nu tänker jag inte spåna vidare på det här ämnet för tillfället utan lämna det så kanske jag får in några av era tankar också.


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards