Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under april 2009

Av Lina Lilja - 13 april 2009 19:35

Hejsan!


Det här blir mitt sista inlägg för dagen. Ska precis iväg till tennisen, väntar bara på att pappa ska bli klar i badrummet.


Imorgon är det skola, tandläkare, stallet och us-möte som gäller innan jag kan ta mig hemåt. Suck, en lång dag alltså! Dessutom har jag en hel del att plugga...


Vi hörs imorn!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 april 2009 17:57

Kom precis hem från stallet. Först var jag ju på stan och fikade, men hann bara vara där i omkring en timme innan jag åkte till stallet.


Longerade min häst och upptäckte att hältan var nästan helt borta! Härligt! Red också en stund. Sedan pratade jag med en massa kompisar och åkte hem. Nu sitter jag här, med världens huvudvärk *suck*


Ska snart äta middag, tänkte gå ner och titta på lite tv nu. Därefter är det tennis. Får se om jag hinner blogga något mer idag..


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 april 2009 10:46

Är stolt över mig själv. Satt och gjorde engelska läxan nyss, ALLT utan paus eller att bli störd av datorn. Tekniken får vänta till ikväll.


Nu ska jag göra mig iordning och åka till stan, därefter ska jag ta hand om min ponny. Ikväll ska jag försöka få till ett inlägg med namn Vad betyder sex för dig? men är inte säker på att jag hinner. Bestämde just att jag och pappa ska spela tennis klockan 20.00 Det blir en stressig måndag! Hehe ;)


Nä nu ska jag gå, men först ska jag titta på klippet med Susan Boyle, hon ska tydligen vara sjukt duktig. Ni hittar henne här:


http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 april 2009 09:05

Det var faktiskt väldigt väldigt skönt att vakna upp i sin egen säng imorse. Vi kom hem igår 23.30 och ingen var gladare än våra katter. Det märks verkligen att de har saknat oss, hehe :)


Jag ska börja med att gå igenom mina 33 medelanden i inkorgen (kom aldrig in på hotmail i torsdags), visste inte att jag får så många meddelanden! Sedan ska jag göra läxor men jag ska försöka få till ett par inlägg hos er också. Har ni saknat mig?


Klockan tolv ska jag möta en kompis på stan, och om det inte regnar så tänkte jag ta cykeln dit. Efter det ska jag till stallet och ta hand om min häst.


Vi hörs!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 9 april 2009 21:37

Sitter vid mormors dator,som är grymt seg! Hon har ju inte bredband utan sån där gammal uppkoppling, fattar inte hur vi överlevde med sådan! Jag saknar min dator *Snyft*.


Annars är det väl helt okej här nere. Vi åkte hemifrån vid tio-tiden igår, och kom fram strax efter klockan sex. Då åt vi middag och sdan cyklade jag och syrran en sväng. Och tja, ön är väl sig lik, trots att det är nästan två år sedan sist jag var här! Inte som när jag var liten och var här minst tre gånger per år...


Idag så vaknade jag vid nio. Vi tog det lugnt, åt frukost och så. Jag tog en löprunda och en dusch innan vi åkte in till Karlskrona stad. Vi gjorde inte så mycket där. Mormor skulle ha någon tvättvinda eller vad det heter, och så skulle jag förbi Glassiären. Det var god glass! Jag skänkte dock typ två tredjedelar till fåglarna, mer om det när jag kommer hem....


Vi åkte hem igen. Det blev lite tv medan mormor gjorde kroppkakor (något jag älskar!!! <3). Åt det till middag, och det blev lite många... (Har verkligen ätit JÄTTEMYCKET nu härnere. Blir till att banta när man kommer hem ;)) Spelade lite spel med pappa och mormor, syrran var med en stund också (mamma är med "järngänget, mer om det när jag kommer hem). Syrran och jag cyklade lite och nu är det tv och dator som gäller. Private Practice börjar om 20 min.


Saknar verkligen datorn hemma, och hästen såklart, även om det är rätt skönt att slippa tänka på min halta stackare ett tag. Suck, nästa vecka blir det veterinär igen.


Naturligtvis saknar jag alla kompisar också, och så finns det faktiskt en speciell person därhemma jag saknar. Okej, nu är det officielt, jag är förälskad... I vem? Det ni ;) Kommer det bli något? Glöm det! Personen vet ingenting om någonting och om fyra månader åker jag till USA och jag vill INTE hinna med någon kärlekshistoria innan dess.


Har planer på ett inlägg med rubriken Vad betyder sex för dig? men det får nog vänta till jag kommer hem. Nu ska jag försöka komma in på hotmail. Vi får se när jag får tillfälle att blogga igen.


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 april 2009 21:46

Nu ska jag packa ihop det sista inför imorgon, och sedan ska jag krypa i säng. Hade tänkt se lite på tv också, men idag dissade jag tv:n för bloggens skull, bra va!?


Imorgon ska jag alltså sitta i en bil hela dagen. Var på biblan idag och lånade några ljudböcker, hoppas jag hittade någon bra som kan förgylla den långa resan.


Jag vet alltså inte hur mycket bloggat det blir under påsken, men jag ska blogga så fort jag får tag i en dator! (Mormor har en dator, även om hon inte har trådlöst bredband så det går skitsegt!, men det är ju inte direkt så att man sitter där dygnet runt ;))


Vi hörs vänner! Tills dess:


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 april 2009 21:00

Okej den här kvällen blev det värsta blogg-maraton, men jag har massor att skriva om just nu, haha! Tänk innan jag hade den här bloggen, när jag behöll alla dessa tankar för mig själv, att mitt huvud inte sprängdes!


Nu funderar vi på ordet "perfekt". En av kompisarna på bowlingen idag, pratade om en kille under tiden vi fikade, efter vi hade bowlat. Eller så här var det;

När vi gick till bowlingen så såg hon en kille som hon gillar. Han hade dock varit förlovad så det var ett tag sedan hon hade något på gång med honom, innan förlovningen, hon visste dock inte om han var förlovad längre. Under tiden vi fikade pratade hon endel om honom, och hon beskrev honom som "perfekt". Hon kunde inte komma på något som var fel med honom. Då sa jag att han har nog något fel någonstans, även solen har fläckar you know, men näpp sa hon, han var perfekt.


Vad innebär då perfekt? I min värld, säg emot om ni tycker annorlunda, så betyder ordet perfekt detta;


Det finns ingen som är perfekt. Men, tänker ni då, min pojk/flickvän är perfekt jue! Men nää, alla har sina fläckar, MEN när man älskar en person, som vän eller mer, spelar ingen roll, så älskar man även dessa delar. Det vill säga, en person är aldrig perfekt, men älskar man en person så älskar man även de dåliga delarna.


Man älskar sättet de tittar på andra, sättet de bäddar sängen, deras dåliga bordsskick, för det gör personen! Det gör att personen blir så där underbar och perfekt! Förstår ni vad jag menar?


En person är alltså aldrig perfekt, men älskar man en person så blir man blind för de dåliga delarna och gör därför personen till perfekt. Så tycker ni en person är perfekt betyder det att ni älskar personen, det lovar jag!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 7 april 2009 20:38

En sak jag tänkte på igår, men aldrig skrev om här på bloggen då, är den här "av och på-kärleken". Är det då äkta kärlek?


Med av och på-kärleken menar jag de par som gör slut, blir tillsammans igen, gör slut, blir tillsammans osv. Har nämligen en kompis som jag pratade med igår som håller på så... Eller håller på så, såvitt jag vet så har de "bara" gjort slut en gång och blivit tillsammans igen. Men jag känner många andra som hållt på så i evigheter, ni vet lite så som Serena och Dan i Gossip Girl, för de som tittar på det. Och det här finns i alla åldrar. Allt från personer i 15-års åldern, till folk jag känner som är 40+.


Vad betyder det med av och på-kärlek? Älskar man någon på riktigt då, eller är allt bara fejk? Eller stör man sig så mycket på varandra och sedan inser att man saknar personen i fråga för mycket? Okej, jag accepterar en gång, men flera? Om man älskar en person på riktigt, då älskar man väl den 24/7, dvs alltid. Evig kärlek, är det bara jag som fortfarande tror på den?


Nä, men seriöst. Vad innebär av och på-kärlek? Jag vet inte, jag körde fast här någonstans och kommer inte längre. Hjälp mig komma vidare med frågan av och på-kärlek. Vad betyder och innebär det? Kommentera i massor! :)


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards