Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under mars 2009

Av Lina Lilja - 23 mars 2009 19:20

Japp nu är jag hemma igen! Sorry för att ni inte har hört av mig men i lördags hann jag verkligen inte skriva och igår hade jag inte tillgång till någon dator. Ska kort sammanfatta helgen, då jag har jättemycket läxor att göra...


I lördags var jag i stallet på fm och sedan vid lunchtid åkte vi mot Stockholm. Efter ett par mil pajjar bilen men vi lyckas fixa till det och tar oss tillslut till Stockholm.


På lördagkvällen tog vi det ganska lugnt. Åt gott, spanade på några snyggingar och gick och la oss framåt 01.00


Igår så var vi i Helsingfors ett tag, men då alla affärer var stängda så gick vi bara och kikade på min drömkyrka (så vacker!) och fikade innan vi gick tillbaka till båten och läste/sov fram till middagen.


Åt middag och kikade på någon show med världens snyggaste kille innan vi gick upp till kareokebaren. Denna kväll var det inte alls lika mycket folk, så först sjöng jag och syrran en sång och sedan sjöng jag en by my self.


En italienare raggade upp mig, men jag dumpade honom. Morsan o syrran tvingade mig att gå och lägga mig tidigt, omkring midnatt.


Imorse gick vi upp och åkte till Uppsala för att shoppa lite på vägen hem. Hittade dock inte ett dugg, det var ju nästan en värre stad än Gävle! Så jag åkte till stallet istället och pysslade med hästen. Tyvärr hade hon tappat en sko så jag red inte.


Åkte hem, åt middag, duschade och nu ska jag göra läxor.


Så jag kom hem lika oskuld och okysst som jag åkte dit...


Lovar att berätta mer om helgen senare och även lägga till bilder, men inte nu!


Vi hörs!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 20 mars 2009 22:51

Okej, här kommer ett nytt sexinlägg. Jag ska snart gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon så att jag hinner till stallet innan vi ska åka till Stockholm och båten. Vi ska ju med färja till Helsingfors i helgen, jag, mamma och syrran! :) Men ett litet sexinlägg ska jag nog hinna med...


Idag ska vi prata lite om prostituerade människor. Ni vet, för alla är inte sex underbart. Vissa har varit med om obehagliga saker i samband med sex, som t.ex våldtäkt och sexuella trakasserier, ett ämne vi redan har pratat om. Andra har sex som jobb.


Vart jag vill komma är att för de allra flesta är sex något spännande, oupptäkt, äventyrligt och njutfyllt, men inte för alla. För barn i t.ex Afrika där skolan är allt annat än självklart blir skolan något liknande, spännande och äventyrligt. För oss är det uttråkat, vi är ju där varje dag!


För oss är sex något spännande och äventyrligt, men för prostituerade som har det som jobb så är det ju uttråkat, på samma sätt som skolan är för oss!


Jag ber om ursäkt för den fruktansvärt dåliga jämförelsen, men det var det bästa jag kunde komma på för tillfället. Jag hoppas ni såg min poäng någonstans i alla fall.


Jag ska försöka förklara mig närmare, men jag kan inte lova att jag lyckas... Jag har nyligen läst en bok av Paolo Coelho (avgudar hans böcker!!!), Brida. För er som aldrig läst en bok av PC så kan jag berätta att han skriver mycket psykologiskt och svårt. Man måste hela tíden fundera över vad man läser och tänka några steg längre fram, men det är saker som jag gillar att göra. Att rekommendera till duktiga läsare! Har man dock svårt för läsningen tror jag inte man får ut något av det...


I alla fall, nu tappade jag bort vart jag ville komma. Men i den boken, och även ännu mer i hans bok 11 minuter som jag läst tidigare, som handlar om just en prostituerad. Mycket läsvärd! So, till min poäng. I dessa böcker uttrycker Paolo Coelho vikten av sex.


I Brida beskrivs kärleken som bron mellan det synliga och det osynliga. Sexet är våran enda väg att ta oss in i det osynliga. En fin liknelse, som är svår att beskriva när man inte läst boken.


Jag har aldrig träffat en prostituerad, mig vetandes, och jag vet inte riktigt hur de ser på sex, men om jag får tro... (Om någon av mina läsare är/har varit prostituerad eller känner någon som är/har varit det får ni gärna säga emot eller hålla med. Anonymt om ni vill!!)


Om jag får tro så tror jag inte att prostituerade njuter varje gång, om ens någon av de gånger. De går till jobbet varje dag, suckandes. Deras jobb är att få sina klienter att njuta, så att de själva kan få pengar.


Sex ska vara något att njuta av, något där man själv får bestämma vad som är okej och inte. Sex ska vara underbart, en väg till himmelen, en frihet, en njutning.


Sex ska inte vara ett jobb, något som man gör varje dag trots att man egentligen inte vill.


Passa på och njut över friheten till njutningsbart sex!


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 20 mars 2009 22:05

Så vart har jag hållit hus de senaste dygnen? Tja, bra fråga...


Igår var jag först i skolan. På kvällen åkte jag och hopptränade för C. Hon är så sjukt bra att träna för!! Det gick faktiskt ganska bra. Jag är nöjd, men det gick väl inte super. Tror dock jag kom åt min ponny ganska bra, och sista rundan var hon jättefin!!


Kom hem sent, omkring kvart i tio steg jag in genom dörren och då var det direkt i säng som gällde. Även idag var det skola. När jag slutade vi två åkte jag till stan för att vänta på mamma. Gick till apoteket för att köpa ögonsalva till min häst, jag tror hon har dragit på sig ögoninflammation eller något, stackars Happy!!


Sedan skulle jag inte ha något mer, men jag trodde mamma skulle komma snart. Så jag gick runt och kollade på skor och jackor, för det behöver jag även om jag inte har pengar för att köpa det idag.


Tror ni inte jag hittar en jättesnygg jacka, SKITSNYGGA skor och dessutom en jättesöt klänning. Men nepp, jag kom inte hem med någonting, här är man fattig!!


Mamma drog ut på tiden och jag tröttnade på att gå runt runt på stan, så då gick jag till mitt paradis. Biblioteket. Här spelar det ingen roll om du är ful, pank och har för mycket tid, här finns plats för oss alla. Eller tja, för alla töntar och nördar i alla fall, ett samlingsnamn för de med alla ovannämnda egenskaper, som mig ungefär.


Där satt jag och bläddrade i lite böcker ett tag, innan mamma kom så vi kunde åka till gymmet. Gymmade och därefter drog jag till stallet.


Glad nyhet i stallet:

Happys tappsko var på igen


Dålig nyhet i stallet:

Happy hade jätteont i ögonen.


Jag hade i sådan där salva, så vi hoppas att det hjälper... Vågade i vilket fall inte rida idag, får bli imorgon istället.


Ikväll har jag ätit jättemycket, och sett Let's Dance såklart! Naturligtvis är Laila min favorit även ikväll!!!


Vi hörs!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 18 mars 2009 20:31

Har inte speciellt mycket tid till dator idag, vilket är väldigt synd då jag har mycket att berätta. Har som sagt haft friluftsdag idag, och valde då ridning.


Var i stallet 07.45 imorse. Pratade lite med folk och hjälpte sedan till med hoppträningarna fram till omkring 12.00 Mockade och pysslade, red, gick promenad med en annan häst, åt lunch omkring 15.00 Vid strax efter 17.00 åkte jag till gymmet. Efter gymmet handlade vi mat och sedan var jag hemma strax efter 19.30


Ringde bowlingen, åt mat och hamnade här. Har endel att plugga och så är det ju Grey's Anatomy ikväll.


Det hände många tänkvärda och spännande saker idag, men jag hinner inte ta upp något här.


Imorgon är det skola som vanligt igen, *suck*. Så som jag hade det idag vill jag ha varje dag ju!!


Klockan 19.00 ska jag åka och hoppträna, så det blir sen kväll, eventuellt hinner jag inte uppdatera bloggen alls....


Vi hörs!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 17 mars 2009 20:32

Asså det här är sjukt konstigt, I know, men det kommer låta sjukt. Jag säger det redan nu, så ni vet att jag är medveten om det....


Dagen var riktigt bra! En bra dag! Först syslöjd. Fick tillbaka min tunika jag gjort, VG+, är SKITNÖJD!! (Har den på mig just nu...) Har G i slöjd och det bästa jag gjort förut är VG- så det här var verkligen STORT!!! :D


Sedan matte, NO och svenska. Inget speciellt någon gång. Åkte till stallet, pysslade och mockade lite. Fick höra ett par saker av en kompis som jag funderar sjukt mycket på, men det är inget jag tänker ta upp här. (Absolut inget elakt!! Bara tänkvärt...)


Hade hoppträning lite senare. Gick riktigt riktigt bra (jämfört med de senaste tre månadernas hoppträning...) Tror jag kommit över den där jobbiga tröskeln nu! Jippie!!!


Så ja, dagen har varit riktigt bra, men ändå ligger det en hög stenar i min ryggsäck... Varför? Ingen aning. Men det är ändå något tungt som vilar på mina axlar. Jag tror jag får ta och ringa en kompis eller något.....


Imorgon är det friluftsdag, jag ska vara i stallet heeela dagen! (Har valt ridning). Underbart!


Ses senare, nu ska jag till TV:n.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 16 mars 2009 20:28

Är sjukt trött och har inte så mycket att skriva.. Har haft en ganska tråkig dag, men ska ändå dela med mig av den. Eller tråkig, det har inte hänt så mycket, men shit vad jag flummat och skrattat... I alla fall....


Vaknade lika trött som vanligt, men lyckades pallra mig upp ur sängen och ta mig till skolan. Först tjafsade vi lite i en halvtimme, en tid som kallas kontakttid men borde döpas om till tjafstid. Därefter tyska, fick tillbaka ett ganska deprimerande tyskaprov. 75/86. Jag trodde verkligen det hade gått bättre! *Suck*. Klarade i alla fall MVG gränsen precis.


Därefter SO. Pratade lite och tittade lite film. Lunch. Ganska äcklig, men överlevde...


Engelska. Äntligen är min engelskalärare tillbaka! Så surt med alla dessa värdelösa vikarier... I alla fall så fick vi uppgiften att skriva en bok om oss själva. WHAT!!! Nu var det inte riktigt lika kul att hon kommit tillbaka längre....


Under denna lektionen flummade jag och mina kompisar som mest. De slog upp ordet "flummig" i engelska, vet ni vad det heter? Wishy-washy. Det är sant!! Haha, vi garvade åt det i en timme!


Hade lästid och därefter PUH. På PUH nu har jag festfixarna. Vi är 4 personer och en lärare som ska bestämma avslutningsmiddagen, snacka om att ha makt!!! Kul!


Åkte och tog en spruta inför USA-resan, förhoppningsvis den sista. Gick på stan en liten stund för att leta efter jeans, men gav upp ganska snart...


Åkte till stallet och red med två kompisar, pratade med lite folk och så, och åkte hem. Nu sitter jag och har ångest inför svenskaläxan jag måste göra. Tänkte sätta mig framför TV:n och göra den nu, frågan är hur mycket man får gjort då? Aja, tv:n ska jag gå till i alla fall..


Vi hörs väl senare!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 15 mars 2009 21:37

Okej, sorry för rubriken, men jag fick känslan av att den var lite väl snuskig...


I alla fall. Gissa vad jag gör? Japp, rätt gissat. Tittar på Alcazars framträdande på youtube. Jag erkänner, jag är kåt, grymt kåt. Jag är kåt på två tjejer, en bög, gayrosa och en poplåt. Hela allt tillsammans liksom...


Min dag har inte varit direkt underbar. Mina kompisar i stallet, shit alltså vad jag tycker synd om dem. De slet och slet för att få mig att prata och på bättre humör, och jag var bara elak och tyst! Nä det är inte riktigt sant. När T och K drar igång alltså. Shit, då skrattar man till man dör!


Men tja, det har inte varit min dag helt enkelt. Vid halv åtta kom jag hem från stallet. Åt framför tv:n. Satt kvar där ett tag och åt lite kaka som syrran och hennes kompis bakat. Den var så grymt god! Så det blev en bit för mycket... Nu mår jag inte så bra, spyr nog snart *Dumma mig*


Imorgon är det skola, och så ska jag ta en spruta till USA-resan. Ev. så ska jag gå på stan lite också, och sedan ska jag rida ut med K.


Vi hörs imorgon, för nu ska lilla kåta jag ta med mig Alcazar och gå och lägga mig!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 15 mars 2009 11:18

Vill ni veta hur Malena firade igår? Här har ni svaret:


Hångel

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schlager/article4649776.ab


Och Dans

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schlager/article4650279.ab


Det verkar ha varit en fruktansvärt härlig efterfest, och jag är ledsen över att jag inte blev inbjuden. Men det får bli nästa gång istället! :)


Tyvärr slutade det ju olyckligt för vissa:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2009/article4650281.ab


Stackarn. Det är inte fredag den 13:de som är en olycksdrabbad dag, det är lördag den 14:de... Hon var inte dålig! Men det var ingen Eurovision låt helt enkelt. Stackars flicka. Men hon kom ju till Globen! Det måste hon vara grymt stolt över! Bättre lycka nästa gång Molly! :)


Har ni förresten, precis som jag, spanat in Alcazars rumpor? Visst vill man ha en sådan!! Såhär gör man:


http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schlager/article4649984.ab


Oavsett om det funkar eller inte så tänker jag hårdträna med den övningen, definitivt!!!


Nu ska jag äta lite och sedan åka till stallet. Vi hörs ikväll!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards