Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Lina Lilja - 30 mars 2009 20:44

Läste den här artikeln redan igår, och har inte kunnat släppa den...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4768994.ab


Det är alltså en kvinna som vägrade gifta sig med en man. Mannen hällde då syra över henne så att hon nu är både blind och ful. Det här är inget ovanligt, tvärtom. I arabländerna och öststaterna är det här något mycket vanligt, och på senaste tiden har jag läst många hjärtgripande historier om dessa kvinnor.


Den här kvinnan fick i alla fall sin hämnd. Domstol har dömt och den 15 april ska hon få droppa 20 droppar i varje öga på den skyldiga mannen.


Ärligt talat vet jag inte om jag är för eller emot. Han förtjänar det ju, ingen tvekan om saken!, men är det inte lite så som världen bara hållit på i många år, försöker bota våld med våld. Hur många gånger har vi lyckats med det liksom?


Ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om han blir blind eller inte. Han får skylla sig själv och har förtjänat varje droppe, frågan är om det är rätt metod? Hur skulle man annars göra? Tja, det är något som krävs en fundering eller två...


Nu ska jag cykla lite framför tv:n :)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 30 mars 2009 20:29

Okej, mitt liv börjar bli ganska konstigt. Allt är liksom bakvänt och fel. Personer som borde gilla mig jättemycket och brukar vara typ mina bästa kompisar, pratar knappt med mig. Personer som jag nästan aldrig pratat med, eller kanske klantat mig med och gjort irriterad, de som inte alls borde prata med mig egentligen, är skittrevliga och snälla, och pratar med mig jämt!!


Prov som borde gå åt helvete, går skitbra. Prov som borde gå skitbra, går åt helvete. Hästen är sjuk, USA-resan närmar sig och tja, vad ska man säga? Livet är upp-och-ner. Det känns som om jag åker en berg-och-dalbana utan mål, allt är bara snurrit och konstigt och man tappade för länge sedan uppfattningen om vad som är upp och vad som är ner....


Tjaa, suck, vad ska man säga? Kanske ska berätta lite mer konkret om min dag... Hade en helt okej skoldag. Inga större missöden. Hade ett muntligt, nationellt prov i svenska, vilket jag faktiskt är väldigt nöjd med! Tror vi gjorde ganska bra ifrån oss :)


Åkte till stallet, tog hand om min lilla sjuka ponny, och en kompis stooora häst. Pratade med lite kompisar och så, innan jag åkte hem. Tittade på tv, åt middag och hamnade här. Ska snart ner till tv:n igen :)


Farmor och farfar är i Spanien i flera veckor nu, så träningscykeln som farmor har har vi fått hem till oss nu, så tänkte cykla lite på den. Har blivit lite för mycket mat och godis på senaste tiden, och lite för lite gym och löpning *host*. MÅSTE verkligen skärpa mig!!


Vi hörs!


Puss o Kram
Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards