Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under februari 2009

Av Lina Lilja - 14 februari 2009 22:41

Skulle precis sätta mig och skriva ett melodifestivalen inlägg (sorry för att det inte blev någon direktbloggning....) när jag gick in en snabbis på bloggen först för att se hur läget såg ut. Tittade på antalet besökare för dagen och höll på att sätta i halsen!


Shit, över 300 besökare på en dag! För mig är det stort, för det är ett jättestort rekord! Tack alla som är inne och läser!!!


Nu ska jag skriva ett Melodifestivalen inlägg, men räkna med att det tar en timme innan den ramlar in i bloggen då det tar ett bra tag att skriva den...


See you soon!!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 14 februari 2009 10:47

Ska nu göra mig iordning och åka till stallet. Hade tänkt försöka blogga direkt från Melodifestivalen ikväll, om jag får låna farsans Laptop vill säga.


Hur som helst. Vi ses ikväll!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 14 februari 2009 09:53

Såg ni Let's Dance igår? Om ni gjorde så såg ni säkert när George kallade Tony en fjolla. Något han i mina öron gjorde som ett skämt och som Tony borde ta med en nypa salt. Who ever that told him om händelsen så måste personen ha tagit i liiite för att göra det lite roligare.


Jag menar, Tony är gay, och hur många gånger har han inte kallat sig själv för fjolla? Jag gillar George, han är en bra person och han menade säkert inget illa om vad han sa. Tony kan vara väldigt hård i munnen mot andra, men ingen får säga något dumt till honom?


Tony, väx upp! 


http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article4409285.ab



Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 14 februari 2009 09:41

Happy Valentines Day! Okej det där var första och enda gången jag sa så idag. Jag hatar alla hjärtans dag. Det enda bra är geléhjärtarna som jag älskar!


Men annars, usch. Visst kan det säkert vara en mysig dag om man har någon att dela den med, men själv? Nä...


I 16 år har den här dagen plågat mig. Okej jag överdrev lite kanske, inte plågades jag av den när jag var ett halvår gammal, men de senaste 5 åren i alla fall har dagen plågat mig. Man går ut på stan och det enda man ser är hjärtan, röda rosor, nallar, och gulliga par som står och kysser varandra. Humpf, jag då?


Vi i familjen brukar köpa något litet till varandra, men förra året Alla Hjärtans Dag vägrade jag. Smått töntigt, jag vet, men många hakade på och det är inget jag ångrar. Så då köpte jag inget i alla fall.


I år letade jag och letade, men hittade inget bra. Det blev istället ett sånt där plasthjärta med geléhjärtan i till hela familjen. Mammas present fick jag redan igår, en massa godis. Något mer har jag inte fått, men tänkte ge mig själv den där sminkningen som någon typ av Alla Hjärtans Dag present...


Hur ska jag "fira" min dag då? Ja, klockan 12.00 börjar stalltjänsten och håller på till 20.00 ikväll. Direkt när jag kommer hem blir det Melodifestivalen. Så det är vad jag ska göra under dagen. Även fylla i massa engelskapapper, proven sparar jag till imorgon..


Återkommer snart med något roligt inlägg!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 februari 2009 23:44

Hur kan man vara så dum att man rider över en is? Då får man skylla sig själv! Stackars hästar bara.. Tur att det slutade så bra i alla fall!


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4371826.ab


Nu ska jag sova. Kitty åkte ur Let's Dance - skönt! Äntligen slapp man henne.


Vad ska jag göra i helgen då? Jo så här är det. Jag har två engelska prov ala 45 minuter att göra + fylla i massa papper med konstiga frågor + läsa ett TJOCKT häfte med regler ALLT på engelska + att jag har stalltjänst imorgon em. Fullspäckat med andra ord! (Engelskan är till USA-resan såklart!)

  

Jag ska sova nu, är skittrött! See you tomorrow! Förresten kommer tankarna från stan då också, hann inte med dem idag.


Godnatt!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 februari 2009 23:24

Läste lite i Cosmopolitan som ramlade ner i brevlådan idag. Bland annat innehåller tidningen en del som de döpt till "Dina 100 hemligaste sex funderingar (och snabba svar från experterna!)"


Tänkte ta lite frågor därifrån och kommentera dem. Frågan står i fet stil, svaret i normal stil och min kommentar i kursiv stil.


9. Är det okej att tänka på någon annan när man har sex?

Ja, alla fantasier är tillåtna. Men berätta det inte för din kille!

Ofta man har sex med någon och tänker på någon annan. Händer det verkligen eller är det bara något man pratar om?? Aja, konstigt är det i alla fall. Då borde du inte ha sex där och då.


14. Jag vågar inte prata snuskigt i sängen. Vad ska jag säga?

"Gud vad skönt!"

Men lilla vän, snuskprata på bara! Var inte så feg, lev livet! ;)


18. Kan jag äta något så att jag smakar annorlunda där nere?

Ananas kan göra att du smakar sötare. Vitlök och sparris kan ha motsatt effekt.

Coolt! Måste testas. Undrar om det verkligen stämmer? What ever om det stämmer. Jag älskar ananas så det är väl bara att trycka i sig innan sexet!


21. Jag dejtar en kille som kysser dåligt. Är han dålig i sängen också?

Risken finns.

Testa! Är han inte rik eller bra i sängen - dumpa honom på stört. Alla har rätt till bra sex!


45. Kan det skada honom att jag använder isbitar i munnen när jag suger av honom?

Nej, tvärtom kan han älska det.

Varför fråga hela tiden? Testa allt istället! Våga vara crazy!


62. Jag fantiserar om att ha sex med min kille och hans kompis. Dålig idé att genomföra?

Ja

Varför är det en dålig idé? Våga vara crazy och testa! Skulle det gå åt helvete är det bara dumpa skiten och hoppas att du lärde dig något på vägen :)


71. Vad är den vanligaste sexfantasin bland killar?

Att ha en trekant med två kvinnor.

Det är faktiskt en av mina stora drömmar inom sex också - en trekant. Det måste testas så fort jag är av med oskulden! Någon som vill hänga på?


82. Jag vill ha sex på något annat ställe än sängen, några tips?

På en toalett i en tom bar, i en skogsglänta och på en öde strand.

Vad hände med fantasin? Ha sex vart ni vill, det viktiga är att ni är upphetsade!! Bra tips förresten, men ta bort tom och öde, det ska vara folk ju, annars tappar man spänningen... En kompis har haft sex på en strand och hon sa att det var ganska trevligt faktiskt, fast en annan sa att sanden var ivägen. Enda sättet att ta reda på vem som har rätt är väl bara att testa själv!


100. Jag vill göra rollspel i sängen. Några tips?

Lärare och olydig elev, chef och assistent, chaufför och passagerare.

Fantasin människor, fantasin....


Det var ett urval på alla frågor. Vad tycker ni?? Jag tycker att det var ganska bra frågor, och helt okej svar.


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 februari 2009 21:08

Första nyheten, en morsa fick åttlingar. Hon har numera 14 barn(!), MEN hon har startat en donation för att ha råd. HERREGUD, vart är du? Hur kan man skaffa sig så många barn att man inte har råd? Sjukt...


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4398626.ab


En annan nyhet om barn. Hon var 66 år när hon blev gravid. Nu är dottern 4 och mamman 71. För det första fattar jag inte alls hur man lyckas få en 66  årig TANT gravid. För det andra är det verkligen inte schysst mot barnet. Hur tror du att hennes tonår blir? Morsan är säkert död innan dottern fyller 15. Lilla vän, hur ska dottern klara sig då?


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4228319.ab



Suck, folk är så knäppa. Själv står jag fast vid att aldrig skaffa barn, sen får vi väl se om jag säger samma sak om 10 år...


Nu ska jag se Let's Dance, vi hörs efteråt!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 13 februari 2009 20:59

Kom inte på någon bra rubrik...


Idag var det först skola. Då var världens snyggaste vikare tillbaka där! Tyvärr hade vi inte honom, men han hann titta konstigt på mig, och killarna han skrika efter honom hur snygg jag tycker att han är, ändå.. Men ni skulle se honom, så hot!!


Aja, vilket fall.. Efter skolan åkte jag till stan efter skolan, fast besluten över att jag skulle komma hem med en foundation. Men det gjorde jag inte. Istället har jag bestämt mig för att unna mig en sminkning på Make up Store för 495:-. Skulle verkligen behöva lära mig lite, och dessutom har jag en kompis som jobbar där.


Åkte sedan till gymmet. Gick dock inte så bra, var väldigt trött. Börjar nog bli sjuk :(


Efter gymmet var det destination stallet. Mockade och pysslade lite innan jag red iväg. Väl ute så var det kolsvart, dimma och ensamt. Jag som är expert på att skrämma upp mig själv började genast tänka på Friday 13th som har premiär idag (en film som jag för övrigt INTE tänker se!!) och genast var både jag och hästen livrädd. Efter drygt tio minuter vände vi och galopperade hem och skrittade sedan en stund längs vägkanten istället...


Kom hem, har ätit, hamnade här. Spelar in Let's Dance så ska snart gå ner och titta.


Kommer ett sexinlägg snart också. Fick en Cosmopolitan idag så fick lite ideér därifrån. Kommer även lite tankar från stan.


See you!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards