Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under januari 2009

Av Lina Lilja - 17 januari 2009 14:34

Ursäkta men, HON ÄR JU HELT DUM I HUVUDET!


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/letsdance/article4200156.ab


Usch, jag har så jädra svårt för den människan, hon kan ju inte ha alla hästar hemma. Jag plågas för varje sekund hon är med på tv, uuusch!!!


Jag tycker jädrigt synd om hennes danspartner (Anders?) också. Stackarn, han lär väl aldrig vilja vara med i något liknande program igen.


Nä, ut med Kitty nästa fredag!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 17 januari 2009 14:15

Nu undrar ni säkert vad fan jag har gjort idag eftersom mer än halva dagen har gått och ni har inte fått ett enda inlägg.


Jag har städat mitt rum, eller snarare min garderob. Jag hittade en hel del skräp och kläder jag inte längra använder. 4 kassar kläder slängdes! Och fler kläder lades i kassar för att skänkas bort.


 Titta va me skräp!























































































 

Dock så är fortfarande skrivbordet ganska stökigt, men vi jobbar på det:



Efter att ha städat garderoben insåg jag att jag måste köpa nya underkläder, vart hittar man bra sådana?


Förresten så ringde det en på Happy. De kommer och provrider henne ikväll, shit vad nervös jag är! Hjälp!


Här kommer en bild på mig och mina kompisar från i torsdags. Det var dock jävligt kallt ute, så vi hade våra kappor över klänningarna. Men visst var vi fina?


Nu ska jag leta efter rolig inspiration till att skriva om något. Lovar också ett Sex nr. 3 inom kort.


Puss o Kram

Lina Lilja


Av Lina Lilja - 17 januari 2009 00:15

Jag är väldigt väldigt sugen på att testa bleka tänderna, kanske på något av de sätten som nämns här:

http://www.aftonbladet.se/sofismode/skonhet/article4148447.ab


Jag älskar vita tänder och vill gärna ha egna perfekta! Synd bara att det är så dyrt. :(


Nu ska jag sova! Vi ses imorn! Eller tja, det är redan lördag, så vi ses väl senare idag då :)


Godnatt!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 16 januari 2009 23:59

Jahapp, nu var program nummer två avslutat och första paret har åkt ut.


Först vill jag, som alla andra, skicka världens styrkekramar och pussar till Mojje och hoppas att han snart är på benen igen!


Sedan vill jag säga att jag tycker absolut att rätt par åkte ut! Dock tycker jag att C-J eller Kitty borde åkt före men jag ogillade alla tre så det spelar ingen större roll. Fortfarande är Laila min favorit men jag gillar även Niclas Wahlgren. Jag är nämligen hemligt förälskad i alla i släkten Wahlgren, allt från Benjamin, till Pernilla och till mamma Anna(är det så hon heter, tappade namnet...?), jag älskar ALLA dem!


Sedan var även jag och syrran ett stort fan av Nicke o Mojje och Nicke o Nilla. Vi var till och med i Stockholm och tittade på en show med dem (tror det var på Nillas tid, men är inte säker...) Jag frågade mamma om hon kom ihåg tiden då jag och syrran (och flera av våra kompisar) sprang runt och ropade "Tjabba, tjena, hallå" och mamma gav ett skrattande och övertygande ja. Den tiden är svår att glömma....


Jag är även ett stort fan av Niclas som artist. Min favvolåt är "En droppe regn" som länge spelades på min MP3. Dock så tappade jag den låten när jag bytte till mobilen istället, men jag satte på den nu och spelar den för kanske 10 gången ikväll, och fler lär det bli!


För övrigt tycker jag att Blondinbella (Isabella Löwengrip) är totalt överskattad. Usch, jag tål verkligen inte henne. (Om man får säga så här i bloggvärlden...)


Nu tror jag att jag sagt allt som går att säga om kvällens Let's Dance. Nej förlåt, jag glömde ju det viktigaste skönaste. Jag som är kär i bögkärleken, hur kunde jag glömma det?

Tonys kommentar till Magnus såklart!

I'm in lööööööv! Störtskönt! Hehe :) Den kommentaren kommer han att få dras med lääänge ;)


Nu ska jag kika runt lite till på nätet, och ska sedan sova. Hinner nog skriva ett inlägg till innan dess dock.


Tack förresten för alla besökare! Jag är jättejätteglad över att antalet besökare börjar stiga igen! :)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 16 januari 2009 23:37

I detta sexinlägg så ska vi ägna oss åt hemsk sex. Jag har letat som en idiot över hela nätet för att hitta något intressant specifikt fall, men för alla inblandades skull vill jag inte dra upp något speciellt..


Däremot kopierade jag lite fakta om just våldtäkter.


På kvinnofridslinjens hemsida står det såhär om våldtäkter:

Bilden av våldtäkt i media är ofta att den sker i en mörk park och att våldtäktsmannen är en främling. Men de flesta våldtäkter sker inomhus av en person som kvinnan känner. Våldtäkt är en dold form av våld i nära relationer och kan vara särskilt svårt att tala om. Många kvinnor känner skuld och skam.

Ibland kan det vara svårt för kvinnan att definiera det hon varit med om när våldtäkten inte stämmer med mediebilden. Kanske blev hon våldtagen av sin man, vän eller någon hon är kär i.

Sex ska vara ömsesidigt och frivilligt. Ett nej är inte förhandlingsbart. Det är inte okej med hot eller tvång eller att utnyttja någon som sover eller är berusad. Det är dessutom kriminellt.


Det är också så att i de flesta våldtäktsfall så är offret en kvinna. Hemskt men sant.


Har ni förresten läst boken Kort Kjol? Det är en ungdomsroman som vi läste med skolan i höstas. Hemsk bok, och väldigt detaljerad. Inget för känsliga människor! Däremot är den väldigt väldigt bra! Den får en en tankeställare.


Men hemsk sex behöver inte vara en våldtäkt. Att någon tafsar på en och liknande är tillräckligt hemskt bara det. Visste ni förresten att bara var tredje sexbrott anmäls?


Hittade en blogg om ämnet "Kvinnor". En otroligt bra och välskriven blogg. I ett inlägg från maj 2008 med titeln:

"Att tafsa är att våldta. Om bara för en sekund."

så står det bl. a. såhär:


Hur kunde jag låta honom äga mig? Han ägde mig den minuten mellan busshållplatserna. Han ägde min kropp, han ägde min röst, han ägde min rädsla. Han ägde allt som var mitt.


Det är en jättebra och välskriven text, läs gärna hela här:

http://tackforingenting.blogspot.com/2008/05/att-tafsa-r-att-vldta-om-bara-fr-en.html


Just ämnet våldtäkter och sexuella trakasserier är något som ligger nära mitt hjärta. Kanske för att jag själv har varit så nära alla händelser för inte alls länge sedan. Kanske för att jag själv har den där killen som gör så att hela kroppen fryser till is bara han tittar på mig. Kanske för att vi två tillsammans är de enda som vet vad som egentligen hänt. Kanske för att jag har upplevt rädslan själv, och för att han har tagit en del av min själ.


Vi kommer definitivt återkomma till ämnet så småningom, men just nu känner jag att jag måste lämna ämnet och andas lite.


Återkommer snart med ett inlägg om kvällens Let's Dance!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 16 januari 2009 20:23

Jag är riktigt riktigt sugen på att tatuera mig. Inte nu på sekunden, det skulle antagligen inte mina föräldrar tillåta heller, men om några år, när jag är 18.


Helst skulle jag vilja ha något i svanken, eller vid troskanten på framsidan. Något som slingrar sig ned under troskanten. Ev. på ena skulderbladet, men helst något av de första två.


Dock är jag lite rädd för smärta, även om jag är väldigt smärttålig. Hur ont gör det? Ondare än hjärnskakningen? Vart gör det ondast? Hur länge gör det ont? Ångrar man sig?


Jag skulle aldrig tatuera in bara vad som helst, utan ska jag tatuera mig så ska det vara en symbol eller text som verkligen betyder något för mig, och som alltid kommer att göra det. Något som är endel av mig eller mitt liv.


Vart är snyggast? Och mest praktiskt?

Jag vet i princip ingenting om tatueringar mer än det jag sett typ på Miami INK och sånt där. So tell me EVERYTHING! För och nackdelar, ALLT!


Vi hörs snart igen. Lovade ju den där sex nr. 2 så den kommer snart :)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 16 januari 2009 19:59

Jag blev så inspirerad av veckans dans så jag har anmält mig till en danskurs som ska pågå under våren! :)


13 fredagar är det tänkt att jag ska tillbringa i danslokalen för att dansa standard (vals, wienervals, quickstep, tango och slowfox), pardans är så jädra kul! Det börjar på fredag och jag längtar redan.


Det är nämligen såhär att jag fastnade tidigt för ridningen. Sedan 7 års ålder så har jag aldrig ägnat mig åt någon annan sport (mer än typ gym och löpning). Jag provade innan på konståkning och... Var det något mer? Tror inte det, inte vad jag kommer på nu i alla fall. Jag har dock länge viljat börja dansa men tiden har inte räckt till. Nu har jag trots allt tagit mig tiden, och fredagkvällar mellan 18.30-20.00 så är det trots allt bara datorn och tv:n som lockar.


Det ska bli jättekul! Åh vad jag längtar! :)


Snart kommer ett nytt inlägg om sex, om sex som man inte tycker om och som kan vara jobbig. Hoppas ni hänger med mig då! :)


Puss o Kram

Lina Lilja

Sex

Av Lina Lilja - 16 januari 2009 18:23

Enligt en undersökning så ska texter med rubriken sex, eller ordet sex i rubriken, få fler läsare än texter utan ordet sex i rubriken, så jag hade tänkt testa teorin.


Jag gillar ämnet sex, och jag hade gärna skrivit mer om ämnet, om det inte hade varit så att jag är både oskuld och okysst, så jag har inte sådär överdrivet mycket att säga.


Men jag är en sådan där som gillar "förbjudna" ämnen, så jag har sökt info och inspiration på sexbloggar och sexsajter (obs! Inte porrsajter) för att få något att skriva om i detta inlägg.


Trots att jag inte besökt några porrsajter så tänkte jag faktiskt börja med det ämnet. Porr.


Hur många av er läsare har sett en porrfilm?

Hur många av er läsare har tittat på porr på nätet?


Jag svarar ja på fråga två. Dock så var det inte jag som letade fram filmerna och bilderna, det skötte mina kära klasskamrater när vi satt i datarummet i skolan. Sen tyckte de att det var jätteroligt att tvinga mig att titta.


Visst har jag inget emot porr, och visst har jag sökt på porr på Google, men det är ingenting jag direkt fastnat för. Jag tror äkta är bättre, även om jag inte upplevt det än.


Visst längtar jag efter sex, och visst är jag sexsugen. Men jag är inte desperat, även om jag trodde det förut. För drygt ett år sedan blev en kille superkär i mig, och jag som trodde jag var så desperat att jag kunde ta vem som helst flörtade som en idiot. Men det tog max en månad innan jag insåg att jag inte hade en endaste liten kärlekskänsla för honom. Inte ett dugg kände jag, så det blev Bye Bye, även om vi fortfarande är vänner. Inte för att vi någonsin var ihop, men ni fattar vad jag menar.


När jag kommer förlora min oskuld? Och med vem?

Det är svåra frågor. Jag är tveksam att det kommer bli det närmsta halvåret, då kärleken ligger ganska långt framför mig pga en hel del omständigheter, och efter det åker jag till USA. Enligt reglerna med föreningen jag åker med så får jag inte bli kär i USA, och jag får inte skaffa barn eller gifta mig. Däremot så får jag dejta och ha sex, även om jag har svårt att tro att jag skulle förlora min oskuld i USA så vore det jädrigt häftigt och en ganska stor erfarenhet att komma hem med.

Med vem har jag ingen aning. Det får framtiden utse. Men förhoppningsvis en riktigt fin och härlig människa! :) 


Angående hur jag ser på sex så är sex något spännande och förövrigt en dröm, för de flesta andra som inte upplevt den. De flesta pratar så himla gott om sex, så visst vill man uppleva känslan.


Jag vill inte ha sånt där tråkigt sex, sovrumssex. Eller visst vill jag väl ha det också, men jag är en sådandär "bad-girl" som gärna skulle vilja ha sex lite överallt, gärna där man kan bli upptäckt ;)


Naturligtvis kan sex också vara något hemskt, och det ska vi också ta upp i nästa sex-inlägg. Tyvärr hinner jag inte ta upp det nu då vi ska äta, men jag kommer tillbaka senare!


Njut av kvällen med din älskare, eller ditt ragg! (Eller varför inte dig själv?)


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards