Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Lina Lilja - 31 januari 2009 21:51

Ska nu gå ner och titta på KingKong med pappa. Kanske kommer tillbaka senare :)


Glöm inte rösta på www.modelljakten.se !


Puss o Kram
Lina Lilja

Av Lina Lilja - 31 januari 2009 21:15

Som Magnus sa, jag ska försöka skriva som mig trots alla som jag känner som läser. Nu ska jag skriva det jag hade tänkt skriva idag..


Var på Tävlingsmöte idag, har fasat för det i flera veckor. När jag väl pallrat mig dit visade det sig att jag var en av dem få som gjort det. Vi var endast 30-40 pers där, och hur många kan ha löst licens hos klubben, 200 kanske? Jaa, det är nog något sånt.

Trist med så få.


Sedan så är jag så sur för att vi ska utvärdera alla små grupper vi har som har hand om olika delar. Alla grupper utvärderade vi utom Tävlingsledarna. Alltså de som är typ högst ansvariga eller nåt. Tänkte säga till men jag orkade inte med allt tjafs och dessutom allt skitsnack som skulle komma efteråt...


Dessa är alltså tre stycken, och de passar som det och det har funkat super i alla år, men inte år 2008. De gör inte sitt jobb och bla bla. Usch, jag gillar de som personer, absolut!, men till och med jag skulle nog kunna göra deras jobb bättre....


Sedan då... Är lite, vad ska man säga, fundersam nu, på massa olika saker. Och jag vet inte riktigt hur mycket jag vågar skriva här, framför allt nu när jag har så många jag känner som läser.


Men det är i alla fall några kompisar som jag är lite osäker på. Dels på hur våran kompisrelation egentligen ser ut och dels på, jag vet inte, andra saker.


Idag fick jag förresten "The magic question". Och vad är då den? Nej det är inte "Får jag chans på dig" eller "Vill du gifta dig med mig" (det är förresten "The magic question nr.2, men den får jag nog vänta några år på ;)), nej The question är nämligen

"Hur är det?"


Och nu ser jag alla blickar framför mig som dumförklarar mig:

"Och vaaad menar hon med det där?? Det var väl ingen konstig fråga, den får ju jag hela tiden!?"


Och det är just det som är grejen. Frågan har mer och mer blivit en hälsningsfras snarare än en fråga. "Hur är det" är i mina ögon en fråga som ska vara ett bevis på att man bryr sig, på att man är en vän. Men det är ingen sådan fråga längre, det är en hälsningsfras. Och ordet Hej kan jag slänga ur mig i olika stilar olika högt till alla, från min familj och mina bästa kompisar till folk jag möter när jag är ute o går eller rider som jag aldrig träffat förut..


Och visst får även jag frågan "Hur är det" här och var av vem som helst, men jag räknar det bara som en riktig fråga när folk ser på mig med blicken "Är det något så berätta, jag lyssnar" och verkligen har tid att lyssna dessutom. Även om svaret idag var ett enkelt "Bra" så kändes det rätt skönt att ha fått den där frågan, man behöver den ibland.


Och nej mamma/pappa, ni behöver INTE ge mig den, hatar att få den av er, ni är bara dryga då. Är det något så berättar jag, punkt och slut.


Nu har jag skrivit ett lååångt inlägg. Återkommer nog snart med ett till :p


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 31 januari 2009 20:57

Okej, skitkul. Mitt pulver(internt ord) till syster avslöjade min bloggadress till mina föräldrar.


Så nu sitter typ hela klassen, OCH hela familjen och läser vad jag skriver. Okej att jag vill ha mycket besökare och så, och visst den är till för alla, men seriöst, nu måste jag ju börja tänka mig för innan jag skriver något ju!! Äsch, trist...


Ligger nu på en 9:de plats i www.modelljakten.se så rösta på!!

LinaLilja är mitt namn, bara att rösta på, tre timmar kvar till deadline och jag vill så så gärna vinna!!


Älskar er vänner!!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 31 januari 2009 20:19

Har jättemånga tankar nu och jättemycket att skriva. Tänker dock hålla lite på det hela och börja med att försöka fiska röster till www.modelljakten.se


Mitt namn där är LinaLilja och i skrivande stund ligger jag på en 15:de plats. Inatt koras första finalisten och även om det är långt dit just nu så vill jag verkligen vara där! Snälla snälla rösta! :)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 31 januari 2009 13:21

Har halkat ner till en 13:de plats nu så rösta på!


Ska äta lunch nu och därefter stallet, men vi ses ikväll! Hoppas ni röstat fram mig till 1:a platsen då ;)


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 31 januari 2009 11:56

Ser hur jag halkar längre och längre ner i www.modelljakten.se

Ligger just nu på en 8:de plats...


Hoppas ni hjälper mig upp till toppen, för det vill jag verkligen jättejättegärna!


Gå in på www.modelljakten.se och rösta tummen upp på LinaLilja


Ni kan också rösta via sms, gör såhär:

Skicka MJ 11891 till 72550 för JA


Tack på förhand!


Nu ska jag gå och baka en kaka, blir nog Tigerkaka som vanligt, den har godast smet ;)


Puss o Kram

LinaLilja

Av Lina Lilja - 31 januari 2009 11:24

Med endast timmar kvar av månaden så ligger jag i skrivande stund på en 7:de plats men då har jag under den senaste halvtimmen varit uppe på en femteplats och vänt och halkat ner på en 10:de plats. Många röstar nu och det är verkligen upploppet av månaden, så mycket kan hända.


Snälla hjälp mig att ta mig till final, jag vill verkligen verkligen det här!!!


Såhär röstar du:


Är du medlem klicka tummen upp på en av bilderna.

Här är en direktlänk till en av bilderna:

http://modelljakten.se/foto/3916


Är ni inte medlem kan ni rösta via sms, gör såhär:

Rösta obegränsat antal gånger på denna modell med SMS.

Skicka MJ 11891 till 72550 för JA


Snälla snälla rösta!!

Förlåt för att jag inte skrivit så mycket, men jag gör allt för att folk ska rösta på mig. Skriver mer imorgon, och även ikväll såklart. Lovar!


Puss o Kram

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards