Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Lina Lilja - 22 januari 2009 21:55

En sak jag kom att tänka på under våran SO-lektion, då det hela nämndes, är det här med jämställdhet och liknande.


Vita har alltid varit överlägsna svarta. Nu börjar vi äntligen bli lite jämställda.

Tänk om det om några hundra år blir tvärtom, tänk om det vänder? Tänk om de svarta använder de vita som slavar osv.


Samma sak med kvinnor/män. Kommer kvinnor en dag bli överlägsna män?


Kommer homosexuella en dag mobba hetrosexuella?


Kommer "töntar" mobba "populära"?


Hur kommer våran värld se ut om säg sisådär 500 år. Finns den över huvudtaget kvar eller har vi utrotat den totalt?


Jaa, sådana här frågor kan man bli fast i i evigheter. Men nu är det dags för mig att krypa till sängs.


Ses imorrn!


Godnatt!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 22 januari 2009 21:44

Jag som tycker ridsporten är farlig... Här är beviset på att även andra sporter kan vara farliga, i det här fallet skidor utför.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/alpint/article4238506.ab


Jobbigt läge.. Men men, jag är inte så känslig eller sympatisk som person. Olyckor händer, de bryter ner oss och gör oss starkare. Hur roligt vore livet om vi aldrig tog risker?


Ta hand om er, men överdriv inte!


Puss o Kram

Lina Lilja

Av Lina Lilja - 22 januari 2009 20:20

Jag hade två saker jag hade tänkt skriva om idag.


Först att jag höll på med helt fel sport. Varför red jag så mycket som jag gjorde? Hade jag inte haft häst hade jag varit ganska rik, hade kunnat vara snygg i snygga kläder osv. Men nää. Jag börjar tröttna ur på hästarna.


Men så hopptränade jag för våran kära L idag, och den feedbacken jag fick gjorde att det kändes roligt igen! Det var väl inte en massa positiva saker han sa, men han sa saker som kan vara bra att ha med sig när jag köper häst efter USA osv. Det kändes jätteroligt att få sådan konstruktiv feedback!


För övrigt gick hoppträningen ganska bra faktiskt. Är nöjd :)


Sedan kom jag ju på igår kväll, att jag har ju inte kommenterat något av denna veckans Top Model. Jag planerade i detalj hur jag skulle skriva. Så säger mina kompisar i skolan (de som finns på bilder längre ner i bloggen) att de tycker jag är pervers, framför allt på min blogg. När jag tänkte efter insåg jag att så var nog fallet, och även det jag tänkte skriva om Top Model är ganska perverst, så jag ändrade mig.


Efter lite tänkande kom jag dock på att den här bloggen är till för att världen ska få lära känna mig. Inte den jag låtsas vara eller borde vara, utan mig, så är jag pervers, fine! That's me. Take it or leave it.


Så här kommer det:

Hannah åkte ut först, det var bra. Hon var bara elak. Sedan åkte Isis ut vilket jag tyckte var synd, jag tror hon hade kunnat göra det riktigt bra om hon fick en chans till. Igår åkte Clark ut. Jag gillade henne inte överdrivet mycket, men jag gillade henne mer än Joslyn i alla fall.


Nu till det något perversa:

Mina favoriter då? Jag behöver inte fundera. Jag har blivit kär, gånger två. Kan man ha två flickvänner samtidigt? Aja, vi får väl köra mysig trekant om inte annat ;) Först vill jag ta Marjorie och göra henne blond igen. Sedan vill jag ta hon och hennes underbara rådjursögon och lägga i min säng. Därefter skulle jag hämta dit Elina och åh, då skulle jag kommit till himlen! Elina skulle kunna kontrollera oss och Marjorie skulle jag kunna skydda. Jag är förälskad i dem båda två!


Jag har förresten äntligen skickat in engelskaläxan. Deadline var 20.00, mejlet skickades 19.59 Hehe, god tid! :) Har haft ett halvår på mig ;) Känns skönt att ha den klar i alla fall.


Nu ska jag titta lite på tv, kommer nog tillbaka lite senare.


Puss o Kram!

Lina Lilja

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards