Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under december 2008

Av Lina Lilja - 23 december 2008 20:32

Jag har så ruktansvärt mycket jag skulle kunna skriva om nu. Jag satt alldeles nyss och tänkte på hundra olika saker, men nu när jag satte mig för att skriva försvann allt. Jag vet inte vad jag ska skriva om.


Jag ska snart gå ner och kolla bingolotto. Har enl. tradition fått bingolotter av mormor så ska gå ner och hoppas vinna några miljoner...


Rimmat alla paketen nu. Eller ja, jag har fuskat, inte ett enda har jag hittat på själv, alla är tagna från Rimstugan.se.


Annars sitter jag mest och bevakar andras bloggar, favoriten är Bonde-Willes blogg, http://hanky.se/wille. Jag vet att jag är patetisk, men den är så himla rolig att läsa!! Fast jag måste nog lugna ner mig lite, annars kastar han väl polisen på mig...


Nä, nu vill syrran ha datorn. Får se om jag hinner skriva ett inlägg till innan julafton. Annars Godnatt!


Puss o Kram

Lina


Av Lina Lilja - 23 december 2008 17:06

Då jag har en fruktansvärt fettfylld bak så sitter jag ofta och spänner den för att träna musklerna. Enl. artikeln ska det vara det bästa sättet att få en snygg "Perelli-bak". Jovars, än har inte jag sett något resultat, och jag håller ofta på. Men det är väl bara att fortsätta kämpa då...


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4049728.ab


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 23 december 2008 16:31

Jag var arg på kommunen för mina grusade planer, och nu är jag argare än någonsin. Visst respekterar jag människor som tror på Gud och är religiösa och allt sånt där. Jag gillar själv att gå i kyrkan ibland. Men förfan Påven, nu svär jag, och jag menar det.


Ska jag respektera Påven så får han tänka om. Ja, nu ska jag inte tjata mer, för jag är så arg så nu kommer bara svordommar ur munnen. Läs själv istället...


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=867235


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 23 december 2008 16:13

När jag gick till bussen idag var det isgata hela den dryga kilometern och jag ångrade att jag inte tog sparken. Så när jag satt på bussen hem ringde jag syrran och bad henne komma och hämta mig med sparken, vilket hon efter lite övertalning  gick med på. Jag längtade hela vägen hem på sparkturen, men kommunen hade grusat mina planer.


Syrran kom och hämtade mig med cykel istället, eftersom hela den dryga kilometerlånga isgatan var täckt av grus. Så det bidde inget sparka och jag var arg som satan...


Ridturen var mysig iaf. Härligt väder! Lite halt på sina håll bara, men för det mesta gick det bra.


Nu är det rimma som gäller, och snart ska vi in till farmor o farfar för att dricka glögg.


Imorgon är det julafton vänner! Jag kan inte riktigt förstå det, men det ska bli mysigt, tror jag. Firar som vanligt med släkten.


Ha det bra!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 23 december 2008 10:06

Jag ska snart till stallet och då ska jag ut på en ganska lång och konditionskrävande ritt. Men det gör ingenting om både hästen och jag dryper av svett när vi kommer tillbaka, för solen skiner från en klarblå himmel och det ligger ett (visserligen tunt lager, men ändå ett lager) glittrande snö på backen. Jag lovar på hedersord att jag ska komma ihåg kameran så ni får ta del av denna vackra natur!


Jaha, idag är det dan före dopparedan. Nästan alla rim är klara, men ett par har jag ingen aning om vad jag ska skriva... Nu har jag visserligen inte skrivit ett ända själv utan jag fuskar och använder Rimstugan.se som hjälp.... Aja, rim som rim, hellre fuskade och bra än egna och värdelösa.


Ha det gött!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 22 december 2008 23:39

Nu har jag tittat på CSI, Cityakuten, och bakat pepparkakor med syrran. Visst ser de goda ut!? Ja, förutom de syrran brände då...


Nä, tänderna är borstade, och jag är fruktansvärt trött. Imorgon måste jag på stan, igen, för att köpa kläder till julafton.


Ha det gött!

Godnatt.


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 22 december 2008 20:03

Ja jag har blivit bloggfrälst. Har en till blogg jag måste länka till:


http://sofiaaurora.blogg.se/


Den är verkligen läsvärd! Vilket jag hoppas att även min blogg är, och det verkar som det. Dagsbesökare börjar närma sig hundra, och det har varit över 300 unika besökare på hemsidan på mindre än en månad, skitkul! Det börjar även ramla in kommentarer vilka jag är jätteglad över.


Dagen i sig har väl inte varit så överdrivet rolig. Fika på stan, det var iofs roligt, sprang runt i flera timmar och letade kläder till julafton, hittade inte ett skit så måste in imorn igen, stallet och red vilket inte gick något vidare, dusch, mat osså hamnade jag här. Om en knapp timme är det CSI + Cityakuten som gäller!


Tänkte skriva om att jag har tappat tron på den äkta kärleken, men sedan jag märkt att våran kära Emma från Bonde söker fru tittat in så insåg jag att det kanske inte var såå lämpligt.... Jodå, den äkta kärleken finns nog, men den har bara inte besökt mig... Lät lovande och äkta, eller hur?


Hittade en länk till en fruktansvärd artikel på bloggen jag nämnde i början av inlägget. Läs själv, ifall ni orkar, den är hemskare än fruktansvärd!!!


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=865792


Jag hoppas ni orkar läsa, för den är läsvärd även om den är fruktansvärd. Vi i I-länderna måste få mer insikt i vad som händer i världen.


Nu ska jag baka pepparkakor och skriva julrim och sen är det som sagt TV som gäller. Hoppas jag hinner blogga en gång till innan läggdags.


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 22 december 2008 10:56

Japp, idag är det vitt ute, vi får hoppas det håller i sig tills på onsdag.


Jag vill tacka för kommentarerna jag fått, och att det är så många som läser!


Jag har hittat två bloggar som jag har varit inne på en hel del nu, väldigt intressanta att läsa och följa! Kika gärna in hos dem!


Här är adresserna!


Bög Wille från Bonde söker fru:

http://www.hanky.se/wille 


Emma ifrån Bonde söker fru:

http://hanky.se/danssteg


Läs dem gärna!


Fortsätt kommentera så hörs vi snart igen!


Nu ska jag till stan o fika och fixa julaftonskläder!


Puss o Kram

Lina

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards