Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg under december 2008

Av Lina Lilja - 26 december 2008 23:37

Har nu hittat ett recept jag ska laga imorgon.


http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=388781


Både nyttigt och gott, återkommer imorgon med hur det smakade!


Ska sova nu.


Godnatt.


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 26 december 2008 23:14

Släkt middag idag igen. Usch. Kul med två virriga tanter, en virrig gubbe som gillar att hitta på egna regler och hatar vad alla andra säger, en farbror som kan så mycket att man stör sig på honom, en farsa som gör allt som hans föräldrar säger till honom, två morsor halft druckna och tre tonåringar. Låter bra, eller hur?


Nej, jag är inte överförtjust i min släkt, och jag passar inte speciellt bra in i den heller. Alla andra är sådär gammaldagsa;

Morsan i köket, föräldrar bestämmer, ungarna ska sitta tysta och göra som föräldrarna säger utan att säga ett ord i protest.


Själv är jag sådan som säger emot när jag tycker något är fel, och kämpar för att få rätt. Jag plöjer alla i min väg, i min väg mot framgången. Jag är en tjej som är beslutsam och egoistisk, med egna drömmar och mål och en egen väg att gå. Långt bort från min släkts tankar..


Just nu sitter släkten och kollar på bilder från i somras, men snart går de nog, och då ska jag gå och lägga mig. Mellandagsrea imorn som sagt. Sen ska jag laga middag imorn, i min väg att bli nyttigare. Har börjat förbereda mig lite smått, för från årsskiftet är det andra bullar som gäller!! Jag var faktiskt rätt nyttig idag, fram till omkring 20.30, då sprack allt och nu sitter jag med skitont i magen... Jaja, synden straffar sig själv.


Jag är jätteledsen för att jag har tappat besökare, men jag ska inte ge upp utan kämpar på tills jag når toppen, ingen väg är spikrak.


Nu ska jag leta recept tills imorn... Återkommer med något gott (och nyttigt)!


Ha det bra!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 26 december 2008 16:41

Nu ska jag klämma ihop många händelser i samma inlägg. Jag varnar er redan här för att det kommer att bli långt!! Varför jag inte skrivit så mycket senaste dygnet får ni nog också svar på snart...


Först och främst:

Igår var det sista avsnittet av Bonde söker fru. Jag grinade lika mycket när man fick reda på att Wille o Peter inte är tillsammans längre som när Magnus friade till Emma. Såååååå gulligt! Jag önskar alla all lycka på kärleksstigarna!


Igår var jag inne hos farmor o farfar och åt årets sista julbord. Den närmsta släkten var där, och jag är sjukt trött på den. Alla har alltid olika åsikter, och grejen är att jag vet att jag har rätt. (Lät lagom klyschigt va?) Aja, men man ska aldrig diskutera politik med dem, för de gillar ingenting. De tycker inte om invandrarpolitik, och så när man säger att man inte tycker som dem så ballar de ut totalt. *Suck*.


Vi kom hem sent och jag skulle upp rätt tidigt idag så jag hann inte skriva något. Imorse satte jag på datorn och loggade in. Var tvungen att knappa mig in på http://hanky.se/wille och läsa lite, och när jag väl var klar så var jag tvungen att åka, så jag hann inte blogga något.


Sedan åkte jag och mamma till stallet, hämtade hästen, och åkte till en hästgård en liten bit bort där jag hopptränade. Happy var så fruktansvärt jävla fin!!!!


Jag hann hoppa klart, sedan skulle den sista i vår grupp ta ett sista språng, ramlade av, hästen klev på henne. Innebar 112, jag fick springa och möta ambulansen och bla bla. Så nu ligger hon på sjukhus, om hon ligger kvar. Ska ringa och höra hur det gick med henne om en stund.


Mamma, jag och Happy åkte i alla fall hem, när vi var klara i stallet så åkte vi och handlade, sedan åkte vi hem, jag duschade, och nu sitter jag här....


Det var allt om den tiden som gått sedan jag bloggade sist, tror jag.


Jo, en sak till. Jag börjar tappa besökare, VAAAAAAARFÖÖÖÖÖÖÖR!?!?!?! Buhu... *Snyft*


Från att ha varit uppe på nästan 100 besökare/dag är vi nu bara nere på hälften, och inte ens det.... Är jag inge rolig att läsa längre? Hjälp! :s Jag vill ju ha besökare och kommentarer! Fortsätt läs och fortsätt skriv. Är jag tråkig? Säg vad jag ska ändra på i så fall!


Imorgon ska jag på mellandagsrea och shoppa upp alla pengarna.


Ha det bra!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 25 december 2008 14:22

Tja, här sitter jag på Juldagen, så jag antar att jag måste fråga.


Vad fick ni i julklapp?


Själv fick jag bl.a ett nagelset (nagelfil, nagelbandscreme, handcreme m.m.) två böcker (en deckare + Paolo Cohelos "Brida". Jag ÄLSKAR den författaren!!) ABBA singstar, kläder, smycken, m.m


Så, kommentera och berätta! Jag vill veta ALLT!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 25 december 2008 10:09

Hittade en till test på en annan blogg som jag måste göra! Eran chans att få lära känna mig själv lite bättre! :)


Din/Ditt första:

Operation:
Har faktiskt aldrig opererats!
Piercing: Bara öronen.
Sport: Ridning (japp, älskade det från första stund)
Husdjur: Fiskar! 
Semester: När jag var riktigt liten, innan min två år yngre syster föddes, var jag i Italien. Det måste ha varit första semestern..
Konsert: Oj, det minns jag inte!

Just nu:

Äter du:
Nada, men ska snart äta frukost.
Dricker du: Inget där heller!
Ska du: Skriva klart listan och sen äta frukost
Lyssnar du på: Tangenterna
Väntar du på: Inget
Tittar du på: Datorn!
Har du på dig: Svart t-shirt, mjukisbyxor o strumpor

Din framtid:

Barn: 
Nepp!
Giftermål: Min stora dröm!!! 
Karriär: Advokat, I think...

Har du någonsin:

Kysst en främling: 
Nepp
Tappat bort glasögon eller linser: Ja solbrillor har jag väl tappat nån gång.
Brutit ett ben: Bröt ett ben i foten, om det räknas?

Rymt hemifrån: Haha ja.
Röntgats: Japp!
Krossat någons hjärta: Nja, beror på.
Nobbat någon: Haha ja...
Gråtit när någon dött: Ja herregud...!

Tror du på:

Kärlek vid första ögonkastet:
Ja!
Gud: Nja, osäker...
Mirakel: Definitivt!
Aliens: Haha, ja. Inte gröna varelser från Mars kanske, men jag tror absolut att det finns mer liv där ute nånstans!
Magi: Ja viss magi. Men det mesta är väl bara skicklighet.
Ett himmelrike: Det måste man ju tro på!
Tomten: Självklart!! Haha...
Änglar: Det tror jag helt klart att det finns.
Transformers: Va?

Blandat:

Är du kär i någon:
Ja...

Önskar att du bodde någon annanstans: Ja, ibland...
Tycker andra att du är attraktiv: Nej
Dricker du: Sprit eller? Nej.
Använder du droger: Skulle aldrig falla mig in.

Vilket shampoo använder du: Väldigt blandat. 
Vad är du rädd för: Spöken...
Gillar du att tvätta: Nej?!



Nu mina vänner ska jag äta frukost och därefter åka till stallet!


Ha det gött!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 24 december 2008 17:11

Jag som älskar att göra test och liknande hittade en jätterolig sida!


http://www.psykologitest.se


Jag gjorde självkänsla testet och fick inte så bra resultat... (Oväntat)


Testresultat: SJÄLVKÄNSLA


Ditt score: 51


Dina höga svars poäng indikerar att du inte verkar ha något bra förhållande till dig själv.det finns risk att du ska drabbas av fysiska och psykiska komplikationer. Det behöver inte leva med dålig självkänsla. Kognitiv terapi har visat effektivt för att bättra på självkänslan. Om du har några frågor kan du konatkta Nanna Annika Marie eller Sara.


Kommentera gärna och berätta vilket test du gjorde och vilket resultat du fick!!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 24 december 2008 16:32

Har precis sett Kalle Ankas Jul, och som alltid så är Ferdinand favoriten, kanske för att vi är så lika. (Har blivit kallad Ferdinand sedan jag var miniliten...) Efter det kom Kan du vissla Johanna? och då sprang jag snabbt som fan från tv:n. Hatar den filmen....


Hittills i julklapp har jag fått två tröjor, en prenumeration på Cosmopolitan samt en skraplott, som vi tyvärr inte vann något på...


Tomten har vi också helsat på, och där knäppte jag någon bild iaf!


Mamma o Pappa yrar runt i köket, om en och en halv timme kommer farmor o farfar för att käka julbord, och efter det är det julaftonens bästa tid; JULKLAPPSÖPPNING!!!


Ärligt talat har jag i stressen missat lite att det är julafton idag, har verkligen noll julkänsla, vilket iofs är lite synd, men aja....


Ska se om jag kan leta på en rolig artikel att skriva om! Skriver snart igen.


GOD JUL!!!!


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 23 december 2008 23:27

Ja snart är det dags, det är bara en halvtimme kvar, sen är det julafton!


Jag kan inte riktigt fatta det helt ärligt, helt sjukt att tiden går så fort...


På Bingolotto vann mormor två Sverigelotter och jag vann en ny Bingolott. Inga miljoner, men nånting iaf....


Tja, nu ska jag sova. Lär väl inte bli mycket sömn inatt och dessutom ska jag upp tidigt och åka till stallet imorrn :)


Godnatt!


Puss o Kram

Lina

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards