Lina Lilja - Love, Sex and Life

Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Dagbok o Foton

Av Lina Lilja - 31 december 2008 15:38

Idag, sista dagen på ett av de värsta åren någonsin, har jag verkligen inte gjort någonting vettigt. Satt i pyjamas tills strax före 15.00 Har nyligen ätit lunch och nu hamnade jag här..


Jag fastnade i gamla fotoalbum, foton på mig och min lillasyrra från det att vi låg i magen till foton som bara är något år gammalt. Det väckte känslor och minnen som var både underbara och hemska. Jag hade inte långt till tårarna när jag satt där, minnen, underbara minnen. Från den tiden då allt var så lätt.


Hittade även gamla bilder från när mamma var i ungefär samma ålder som jag är nu, det är så himla roligt att titta på!


Jag tog även fram min dagbok, som jag alltid gör vid den här tiden om året, och skulle läsa igenom allt som jag skrivit under året, men jag orkade inte. Det var nästan en hel dagbok som bara hade massa värdelösa och nedvärderande ord i sig. Jag hoppade över hälften, för det malde bara samma tankar i huvudet och i texten hela tiden, jag fattar inte att jag var där för bara ett halvår sedan, och jag fattar inte att jag tog mig igenom det, själv.


Nä, nu har jag bestämt mig för att lämna allt det värdelösa ifrån 2008 bakom mig och satsa på ett nytt år med hopp och positiva tankar i huvudet. Jag ska se till så att 2009 blir ett betydligt bättre år, och jag känner på mig att det kommer bli så!


Om några timmar ska jag till stallet och rida, därefter ha stalltjänst. När jag kommit hem så ska vi in till farmor o farfar och fira in det nya året med släkten. Kanske inte den bästa starten på det nya året, men vad fan, man får göra det bästa av situationen!


Gott nytt år på er!!


Puss o Kram

Lina

 
 
Lina

Lina

31 december 2008 16:21

Tack detsamma..

Fint namn förresten =)

Ha en toppenkväll och Gott Nytt År!!

Kramar Lina

http://lajnurt.blogg.se

 
Lina

Lina

31 december 2008 16:37

Jo visst är namnet fint :)

Kramisar
Lina

http://lilja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

"Mormor"

1 januari 2009 12:40

Hej Lina jag önskar dej ett riktigt Gott Nytt År 2009.
Har läst din blogg i dag när jag såg din adress hos mej. Tack för titten förresten.
Ser att du är nästan lika gammal som mitt barnbarn och dessa tonårs-år är väldigt jobbiga att gå igenom jag vet ju inte vad du har haft som har varit jobbigt för dej....men jag vet att det är väldigt bra att ha nån och prata med, min L gick till en kurator när hon mådde som sämst och så har hon och jag ett mycket bra förhållande så hon repade sej . Men det är klart det tog lite tid och rätt så mycket tårar, men jag ville bara tala om att man fixar det.
Nu är det ett nytt år och ajg hoppas att du får det bra.
Hoppas du inte misstycker att en "gammal tant" skriver i din blogg.
Ps du skriver väldigt bra och verkar vara en fin och rättänkand tjej.
Må så gott och stor kram.//

 
Julia

Julia

1 januari 2009 17:43

hoppas du får en bra start på det nya året

http://www.jsomijulia.se

 
Lina

Lina

1 januari 2009 20:23

Julia;
Tackar så mycket!!

"Mormor";
Det är väldigt trevligt med besök i bloggen, oavsett om det är "en gammal tant" eller en ung tonåring.
Inte behöver du oroa dig för mig inte. Jag mår bra, men du förstår att ibland måste man få gnälla av sig lite, och vi tonåringar (framför allt jag) har en förmåga att överdriva endel.
Jag mår bra. Tack för inlägget och hoppas du får ett bra år!

Kramar
Lina

http://lilja.bloggagratis.se

 
"Mormor"

"Mormor"

2 januari 2009 10:19

Hej å håpp tittar in oh önskar dej en fin fredag.
Hoppas du får det fint i solskenet kanske med en härlig ridtur.
Önskar jag kunde rida ....faktiskt nåt jag ångrar att jag inte har prövat på under det tiden i livet det var möjligt.....numera för tjock och för stel och livrädd att rammla och bryta mej...så det får nog bli i "nästa liv".....
Take care !
Kram//

http://mackj1940.spaces.live.com

 
Lina

Lina

3 januari 2009 10:24

Jo, se till att rida i nästa liv! Det är underbart! :)

Ha en bra dag!

Kramar
Lina

http://lilja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

"Mormor"

3 januari 2009 11:57

Vak ska du hitta på idag?Lite kvar av skolledigheten ....vad läser du? Har du nåt drömyrke? Lite nyfiken...Själv gick jag bara 8 år i folkskola....Så tiderna förändras.
Ha en bra dag!
K R A M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Lilja - 12 mars 2010 09:32

Hejsan allihopa! Var ett tag sedan nu, och tyvärr så blir det här inget roligt inlägg för de flesta, i alla fall vad jag tror. Har en bra och en dålig nyhet, fast för vissa så kanske det blir två dåliga eller två bra eller jag vet inte vad. Men såhär...

Av Lina Lilja - 27 februari 2010 22:07

Ledsen, ledsen, väldigt ledsen för att jag inte skrivit på typ evigheter, men min vecka har verkligen varit påfrestande! Fullproppad, sena kvällar, och dessutom psykiskt påfrestande. Men nu är den över och jag har S P O R T L O V !!!   Den ska ti...

Av Lina Lilja - 20 februari 2010 22:04

Screw SVT, hata Melodifestivalen. Nu har det värstaste värsta hänt... Resultatet i dagens delfinal gjorde så att Alcazar kom till Andra Chansen, vilket visst är lite surt, men de är vidare i alla fall och kan fortfarande komma till Final. Grejen är b...

Av Lina Lilja - 19 februari 2010 20:11

Ja, det är många som undrar vart jag håller hus.. Sanningen är (vänta nu, jag ska släppa en riktigt bomb!)... Djuuuuuuuuuuuuuupt andetag! Jag tror jag är redo nu;               DYGNET HAR BARA 24 TIMMAR!!!!   Chockande, jag vet. O...

Av Lina Lilja - 13 februari 2010 22:02

Jahapp, då var ytterligare en delfinal i årets upplaga av melodifestivalen förbi och över. Jag var som sagt på genrepet vilket var roligt, men ändå inte superkul. Artisterna såg ut ungefär som om de precis klivit upp ur sängen (osminkade och håret va...

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards