Lina Lilja - Love, Sex and Life

Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Kär i kärleken

Av Lina Lilja - 30 december 2008 15:57

Sorry att det blir färre och färre inlägg per dag, jag lovar att jag ska bättra mig.


Dagen har varit allmänt kaotisk, börjar tröttna på det här nu. Kom till stallet och skulle skritta ut med en unghäst, på en annan häst jag aldrig ridit förut. Tja, innan vi ens kommit upp så ser vi en unge komma bärandes ut från ridhuset, hade ramlat av. Vet inte vad som hänt eller så, men det såg ut som hon hade ont i foten/benet, brutit benet kanske?


Sedan gick vi in i ridhuset och satt upp. Allt gick superbra, vi går ut genom ridhuset, unghästen får damp slutar med att han står rakt upp och ryttaren ramlar av. Jag drar en stooooor suck och ser hästen springa iväg. Min häst gör som tur var inte ett dugg, så jag sitter kvar eftersom ryttarens syrra+en kompis redan var framme vid ryttaren och ryttarens morsa var och sprang efter hästen.


Ryttaren fick en hel del blåmärken och hästen fick en reva på benet (dock väldigt ytligt) så vi klarade oss bra ändå. Det blev en skritt i ridhuset istället. Det gick bra med unghästen sen också som tur var, dock höll syrran till ryttaren som ramlade av också på att ramla av en gång, hade hon gjort det hade jag dödat henne, jag orkar inte med fler olyckor. (Två ambulansfärder på en helg + 2 allvarliga avramlingar till). Allt på samma helg!


Dessutom så har en kompis moster dött, en annan kompis har gjort slut med sin sambo sen många år, (de har även en son tillsammans) m.m Varför måste allt hända samtidigt!


En annan kompis häst har tappat tre skor på tre dagar, tycker jättesynd om henne som inte kan rida. Usch, varför håller man på för??


Tja, rubriken passar inte så bra till det jag hittills har skrivit, så nu kanske jag ska börja med texten jag hade tänkt skriva från början...


Det är det här jag började tjafsa om igår. Att jag inte vet vart gränserna går mellan kärlek och vänskap och bla bla. Jag har börjat undra om jag är kär i kärleken? Okey, det lät väldigt konstigt, och jag förstår det inte riktigt själv, men jag ska försöka förklara så bra jag kan..


Men det är det här att när människor visar känslor, omtänksamhet och sånt, då börjar jag fundera om jag känner något mer för den personen. I själva verket kanske det är deras personlighet, omtänksamheten, som jag gillar, och inte personen ifråga? Alltså, om någon visar kärlek för en annan person, syskon, kompis eller kärlek, att jag tycker om att se det, och gillar det och inte personen?


Det börjar bli väldigt krångligt, och jag önskar att jag kunde börja fatta själv snart, men ärligt talat fattar jag inte ett skit. För mycket känslor på en gång och ingen att ventilera sig med. Jag har så svårt att prata känslor med folk, och jag har ingen kompis att prata känslor med. Jag har även svårt att visa känslor. Nu har det börjat koka över liksom, jag orkar inte mer. Det blir för mycket på samma gång, jag kan inte hantera det, och så kokar det över på fel sätt, vid fel tidpunkt, på fel personer.


Komplicerat som fan. Ska fundera lite mer så kommer jag väl tillbaka snart och skriver något.


Sköt om er!


Puss o Kram

Lina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Lilja - 12 mars 2010 09:32

Hejsan allihopa! Var ett tag sedan nu, och tyvärr så blir det här inget roligt inlägg för de flesta, i alla fall vad jag tror. Har en bra och en dålig nyhet, fast för vissa så kanske det blir två dåliga eller två bra eller jag vet inte vad. Men såhär...

Av Lina Lilja - 27 februari 2010 22:07

Ledsen, ledsen, väldigt ledsen för att jag inte skrivit på typ evigheter, men min vecka har verkligen varit påfrestande! Fullproppad, sena kvällar, och dessutom psykiskt påfrestande. Men nu är den över och jag har S P O R T L O V !!!   Den ska ti...

Av Lina Lilja - 20 februari 2010 22:04

Screw SVT, hata Melodifestivalen. Nu har det värstaste värsta hänt... Resultatet i dagens delfinal gjorde så att Alcazar kom till Andra Chansen, vilket visst är lite surt, men de är vidare i alla fall och kan fortfarande komma till Final. Grejen är b...

Av Lina Lilja - 19 februari 2010 20:11

Ja, det är många som undrar vart jag håller hus.. Sanningen är (vänta nu, jag ska släppa en riktigt bomb!)... Djuuuuuuuuuuuuuupt andetag! Jag tror jag är redo nu;               DYGNET HAR BARA 24 TIMMAR!!!!   Chockande, jag vet. O...

Av Lina Lilja - 13 februari 2010 22:02

Jahapp, då var ytterligare en delfinal i årets upplaga av melodifestivalen förbi och över. Jag var som sagt på genrepet vilket var roligt, men ändå inte superkul. Artisterna såg ut ungefär som om de precis klivit upp ur sängen (osminkade och håret va...

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards