Lina Lilja - Love, Sex and Life

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Lina Lilja - 11 december 2008 19:46

Ja det sägs att det är ett sjöodjur, men vad säger ni? I mina ögon skulle det lika gärna kunna vara en ål på filmen... Antagligen vill de bara ha uppmärksamhet. Likadant med våran kära halmbock som står på stan o brinner. Nu var det så länge sedan den brann så nu måste vi sprida ut att den inte är brandskyddad i år. Puckat. Allt för att få uppmärksamhet.

Jaja, läs själva och kommentera. Vad tror ni, sjöodjur eller ål? Uppmärksamhet eller verklighet?


Ta hand om er.

Puss o kram

Lina


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1400337/hela-varlden-foljer-sjoodjursjakten

http://www.expressen.tv/nyheter/1.1398028/storsjoodjuret-kan-ha-fangats-pa-film

Av Lina Lilja - 11 december 2008 17:54

Dikten i förra inlägget blev väldigt konstigt skrivet, det fördes ihop när jag publicerade det. Här kommer dikten i ett format som är lättare att läsa:


Jag sådde några blommor, en för varje vän

Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en

Det blev höst och vinter och blommorna de dog

Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och log

Sen kom regnet med moln stora grå

Nästa gång jag fann dem så var det bara två

Sen kom solen med allt ljus den har

Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar

Du härdades i solsken, du drunknade i regn

Men en sak är säker, du är en riktig vän
Av Lina Lilja - 11 december 2008 17:38

 

Jag sådde några blommor, en för varje vänJag tror att det var fyra, men särskilt minns jag enDet blev höst och vinter och blommorna de dogMen på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och logSen kom regnet med moln stora gråNästa gång jag fann dem så var det bara tvåSen kom solen med allt ljus den harPlötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvarDu härdades i solsken, du drunknade i regnMen en sak är säker, du är en riktig vän

Det där är en dikt jag verkligen gillar jättemycket. Jag vet inte vem som har skrivit den, men den har fått mig att tänka många gånger. Jag planterade en jädra massa blommor, men jag tror, tror, att en blomma står kvar än. Jag är inte säker, för såhär är det, att jag är för feg för att gå och titta. Ska jag gå och kolla? Ska jag se om blomman ännu står, eller om även den har givit vika för livets hårda vind? Vad tycker ni?


Jag älskar att filosofera dikter, ordspråk, citat och sångtexter, så det här är saker som kommer att komma upp många fler gånger. Är det någon speciell text ni tycker mycket om eller har speciella tankar om som ni tycker att jag borde ta upp? Skicka den till mig så skriver jag om den!


Ha det bra!

Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 11 december 2008 17:08

Till alla er som läser min blogg och kanske själv är intresserade av att blogga, om ni inte redan gör det, så finns det en jättebra sida för bloggare:


http://forum.bloggtrafik.net/


Gå gärna in där och kika! :)


Puss o Kram

Lina

Av Lina Lilja - 11 december 2008 16:43

Sista läxorna för året är inlämnade - fyfan va skönt!! Inget mera plugg på eevigheter! Tja, nästan iaf... Nu ska man bara sitta här i en vecka och vara skitnervös över betygen... Jaa, det kan gå åt skogen, det kommer nog gå åt skogen.


Nästa vecka kommer min kära kompis hem. Hon ska vara hemma under lovet så då MÅSTE vi träffas MASSOR! Jag har saknat henne under hösten, någon att prata skit med i timmar you know.


Apropå det, jag har konstiga kompisar jag. Vissa dagar känns det skitbra, andra värdelöst. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med den här punkten, mer än att jag är ganska osäker på vilka kompisar jag kan lita på och inte... Jaja, vi får väl se.


Sötingen från Uppsala kanske kommer upp i helgen, vi får väl hoppas så :)


Ta hand om er!


Puss o Kram

Lina

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Kommer ni att följa med mig till nästa blogg?
 Absolut!
 Aldrig!
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards